Gjest -eline- Skrevet 25. august 2006 #21 Skrevet 25. august 2006 Vi har arvet et teak spisestuebord av mormoren til kjæresten, det er vel fra 60-tallet. Til daglig er det plass til 6 rundt bordet, men det følger med to ileggsplater slik at det blir plass til 4 til. Til bordet har vi kjøpt oss 6 høyryggede Skandia jr stoler i palisander. De er supre å sitte på, svikt i ryggen og setet er bredt nok for alle, i tillegg så synes jeg de er utrolig lekre.
Lassie Skrevet 25. august 2006 #22 Skrevet 25. august 2006 Vi har denne spisestuen fra Jysk. (Den øverste på bildet) Fordelen med denne spisestuen er at stolene er veldig gode å sitte på Det er vel stort sett den eneste fordelen, - angrer stort på at vi kjøpte glassbord, det er mildt sagt noe dritt! Veldig fint å se på (når det er nyvasket), men noe dritt å holde rent og man må helst vaske over det hver eneste dag om det skal se like bra ut hele tiden. Og det verste av alt er at man faktisk må vaske undersiden av det også.. Jaja, man lærer så lenge man lever. Skulle gjerne byttet ut bordet og hatt de samme stolene, men det spørs om vi finner et ikke-glassbord som passer til de stolene...
Gjest Fruktfat Skrevet 26. august 2006 #23 Skrevet 26. august 2006 Skulle gjerne byttet ut bordet og hatt de samme stolene, men det spørs om vi finner et ikke-glassbord som passer til de stolene... ← de har (hadde ihvertfall) et bord på living med sort stenplate som passer til de stolene!
Kykkelikokos Skrevet 26. august 2006 #24 Skrevet 26. august 2006 Vi har sort stenplate på salongbordet vårt, og det er ikke noe å trakte etter det heller. Det er noe hærk å holde rent pga overflaten er "ruglete". Har ikke sett bordet fra Living, så det kan jo være at det ikke er ruglete på toppen da. En annen negativ ting er at platen ikke sitter fast, samt er BLYTUNG. Man må ha noe under bordet for at det ikke skal sette merker i gulvet, og flytting er en historie for seg. Platen sklir frem og tilbake hvis man dulter borti også. Jeg håper vi vinner i lotto så vi kan kjøpe oss et i tre (Etter at vi har kjøpt kjøleskap, micro, ny bil og tv.. haha. som aldri kommer til å skje dette tiåret )
Susijenta Skrevet 26. august 2006 #25 Skrevet 26. august 2006 Jeg har et ovalt hvitt bord, med søylebein og oval fot. Håndlaget i danmark. Og sorte stoler fra vitra, http://www.variationstore.ch/image/vitra/v...astic_chair.jpg, designet på 50-tallet. Helt utrolig gode og sitte på.
Gjest prestekrage Skrevet 26. august 2006 #26 Skrevet 26. august 2006 Vi har denne spisestuen fra Jysk. (Den øverste på bildet) Fordelen med denne spisestuen er at stolene er veldig gode å sitte på Det er vel stort sett den eneste fordelen, - angrer stort på at vi kjøpte glassbord, det er mildt sagt noe dritt! Veldig fint å se på (når det er nyvasket), men noe dritt å holde rent og man må helst vaske over det hver eneste dag om det skal se like bra ut hele tiden. Og det verste av alt er at man faktisk må vaske undersiden av det også.. Jaja, man lærer så lenge man lever. Skulle gjerne byttet ut bordet og hatt de samme stolene, men det spørs om vi finner et ikke-glassbord som passer til de stolene... ← Har den samme spisestuen som dere jeg da! Utvidet med en stol i hver ende, og har to til "på lager" hvis selskapet skulle bli stort (får plass til 3 stoler på hver langside). Kjøpte en støvkost jeg (swiffer). Den er ideell til å få vekk støvet både på oversiden og undersiden. Dessuten hjelper det vesentlig å bruke Jif- antistatisk vinduspuss. Ofte bruker jeg bare avispapir og vann for å få det pent- synes det skinner ekstra pent av bordet da... Har vurdert å lakkere bordbeina veldig mørkt grå- så de det ut som det er samme stil som salongbordet mitt (står i samme rom), men ikke helt sikker..
Gjest Fruktfat Skrevet 27. august 2006 #27 Skrevet 27. august 2006 Vi har sort stenplate på salongbordet vårt, og det er ikke noe å trakte etter det heller. Det er noe hærk å holde rent pga overflaten er "ruglete". Har ikke sett bordet fra Living, så det kan jo være at det ikke er ruglete på toppen da. ← det er nok ruglete, ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå