Gå til innhold

Hvordan ser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort og greit, hvilken spisestue har du? Hva er pluss og hva er minus med den du har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kirsebær bord og stoler med hvitt trekk på sitteputa. Mindre praktisk fordi putene tar farge fra dongeribukser, og matflekker syner veldig godt på dem.

Selve formen liker jeg godt, og prisen var lav og det passet godt i en etableringsfase.

Skrevet

Vi har Elizabeth fra Sandvik. Har nesten alle delene som finnes - vitrineskap, skjenk, buffet, spisebord og 8 stoler.

Er veldig fornøyd med at vi fant en spisestue som det hørte med skap til. Vi trengte skapplassen og ønsket noe som hørte sammen. Møblene er solide selv om skapdørene er litt slarkete. Kjekt at bordet ikke er spesielt avrundet på kortendene, men jeg kunne noen ganger ønsket meg flere ileggsplater enn 2. Stolene er komfortable å sitte på.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Har skap fra denne serien:

http://www.norbomobler.dk/produkter.php?prod=reoler&p=1

Samt spisebord og stoler i samme materiale; såpevasket bøk. Stolene er type jærstol med flettet sete, så slipper jeg problemer med flekker på tekstilseter.

Det holder seg faktisk utrolig pent (er 15 år gammelt nå), men så behandler jeg det forsiktig, ingen barn spiser ved det uten at jeg legger på duk.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

har bord fra ikea og skinnstoler fra bohus (omtrent de samme som xania).

har samme bordet på kjøkkenet, så når vi er mange setter vi de sammen.

vi har sett på fryktelig mange spisestuer, men liker ikke utskjæringer og dill dall, eller bord som er runde i kantene. ikea bordet er nesten perfekt! :) og det er plass til 8 rundt.

et bord jeg gjerne ville ha -men som kosta over 16000...- er et på "tante gudruns møbler" (tror jeg det het), det er 240 langt pluss at det var med to ekstra plater, 100 eller 110 bredt, ubehandlet eik med innfelte ben i stål eller aluminium. det var knallfint! helt enkelt, og alle beina var helt ut i hjørnene, plata var tykk og solid.

men bruker ikke så mye penger på kun bordet...

Endret av Fruktfat
Skrevet

Har slike stoler og et uttrekkbart bord i Wenge (mørk brunt, nesten svart) som er 1.40 m langt, 2.40 m når det er trukket helt ut. Stolene ble valgt fordi de er utrolig gode å sitte i. Finnes mange varianter som ligner, men noen gir tresmak etter kort tid selv om de ser godt polstret ut, så det lønner seg å prøvesitte... Bordet ble valgt fordi vi ikke har så god plass og ville ha et forholdsvis lite bord som kunne gi plass til flere ved behov. Uttrekt er det nå plass til fire på hver side og eventuelt en på hver ende. Veldig praktisk! Minuset må være fargen på bordet, kunne tenkt meg en litt varmere farge. Men det var ikke mange bord å velge i som var såpass små. Stolene var forholdsvis dyre, selv på tilbud, men vi fikk forhandlet oss frem til 10 000,- for bord og åtte stoler så det ble ikke så verst pris til slutt.

Skrevet

Til hverdags: I dag furubord, men skal byttes når barna blir større til eik med ståldetaljer. Til bordet har vi 8 svarte Stokke Date - http://www.movement-by-stokke.com/product....ate&la=NO&na=NO

Elsker stolene. Noe av det beste jeg kan få sitte på. Stoffet er Dynamica (variant av microfiberstoff), og lett å holde rent.

En arvet (brukes sjelden): http://www.nesje.no/testspisestuedarby.htm

Minuset er at vi må være veldig forsiktig med den pga x-antall lakk osv., samt den er verdifull. Vi er redd for at den skal bli ødelagt (kostbart å lakkere på nytt osv.).

Skrevet

Minuset er at vi må være veldig forsiktig med den pga x-antall lakk osv., samt den er verdifull. Vi er redd for at den skal bli ødelagt (kostbart å lakkere på nytt osv.).

Glemte en viktig ting: Plusset er at vi kan utvide bordet (mange tilleggsplater), og dekke til 18-20 personer bare rundt dette bordet. Det er kjekt å ha denne muligheten.

Skrevet

Vi har gammel spisestue fra 50-tallet, arvet fra mormor. Stolene har vi trukket om, så nå er de i mørkt grått stoff med noe mønster på.

Bordet er ikke pent lenger, men vi bruker det til vi skal flytte om noen år, og uansett har jeg jo alltid duk på når vi har gjester.

Det er et stort dypt skap som hører til, det er gull verdt i en ikke så altfor stor leilighet.

Skrevet

Jeg har arvet et nydelig teak bord av farmor og farfar. Det er vel fra 60-tallet kan jeg tenke meg og utrolig bra holdt. Bordet har plass til 8 personer til vanlig, men med ileggsplater er det plass til 14. Har noen helt enkle stoler til alla disse. (det er ikke disse stolene, men ligner. Bare at vi har farget trekket brunt).

Ellers har vi også en sjenk og en liten kommode i teak. Liker spisestuen min kjempegodt, og synes det er så kjekt å vite at det har vært farmor sin. Det har vært mye hygge og god mat rundt det bordet! :)

Skrevet

Jeg kan nok trygt si at den ser ikke ut ... (jeg har ikke spisestue).

Skrevet

Jeg har et gammelt furubord som SER gammelt ut også, lutet og med skader på - akkurat som jeg ville ha det. Lette lenge, og fant et på finn.no til 500 kroner som mamma og jeg hentet. Til det har jeg fire stoler med lange trekk, kjøpt av en kjendis på finn.no :) Ikea-stoler med hvitt trekk. Elsker møblene mine :)

Skrevet (endret)
Til hverdags: I dag furubord, men skal byttes når barna blir større til eik med ståldetaljer. Til bordet har vi 8 svarte Stokke Date - http://www.movement-by-stokke.com/product....ate&la=NO&na=NO

Elsker stolene. Noe av det beste jeg kan få sitte på. Stoffet er Dynamica (variant av microfiberstoff), og lett å holde rent.

De stolene er lekre. Jeg har prøvesittet de en gang i en butikk, men da ble jeg i tvil da ryggen er så smal.

Er det noe du legger merke til ?

Jeg har veldig lyst på de, så du må gjerne overbevise meg. :sjarmor:

Endret av slurry
Skrevet

Jeg har et gammelt spistubord og 6 stoler i sandblåst (tror jeg morfar sa...) eik jeg har fått av mormor og morfar. Stolene begynner å bli litt lealause, bør kanskje gjøre noe med det... Hører et skap til også, men det vil mormor ha selv foreløpig. Rommer så innmari mye...

På en måte har jeg litt lyst på ny spistue, men samtidig er det innmari moro å ha dette etter mormor og morfar da. Det er ihvertfall 50 år :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har et antikt og solid eikebord som har gått i arv i familien min. Har moderne, hvite stoler til. Er veldig fornøyd med det, og særlig med denne kombinasjonen av nytt og gammelt.

Skrevet

Jeg har seks stoler med drageutskjæreinger i ryggen, fra ca år 1900, i eik. Har dessverre bare et kjedelig bord til (dekkes med duk), også har jeg en eik skjenk med div utskjæringer fra ca 1920.

Kjempeglad i den, men stolene begynner å bli litt lealause, så de bør repareres. Setene har vi trekkt om i burgunder skinn.

Skrevet
De stolene er lekre. Jeg har prøvesittet de en gang i en butikk, men da ble jeg i tvil da ryggen er så smal.

Er det noe du legger merke til ?

Jeg har veldig lyst på de, så du må gjerne overbevise meg.  :sjarmor:

Jeg har aldri tenkt over eller merket noe til smal rygg. Spurte gemalen om det akkurat nå. Han svarer: De ser smal ut, men har støtte der de trenger det, men vi er ikke spesielt store....

Vi elsker stolene, og de anbefales på det varmeste. Med Date stolene kan vi sitte i timesvis på kjøkkenet.

Stolene har avtagbart trekk, og man kan kjøpe nye trekk til - hvis man ønsker variasjon.

De er imidlertid overpriset, og vi kjøpte de kun pga godt tilbud.

Stokke sin filosofi sier litt om hva som vektlegges ved utforming/design: "Vi er skapt for å bevege oss – ikke for å sitte stille. Stokkes stoler inviterer til bevegelse og variasjon. Frihet til bevegelse gjør det mulig å variere og veksle mellom forskjellige sittestillinger. Bevegelse og variasjon gir velvære både for kropp og sjel. Prøv en av våre stoler og opplev forskjellen! ", jfr. http://www.movement-by-stokke.com/vision.a...NO&na=NO&p=Date

Vi har flere møbler fra Stokke, Date, Peel og Move + Tripp Trapp.

Er en liten fan... :)

Gjest Gjest_Slurry_*
Skrevet
Jeg har aldri tenkt over eller merket noe til smal rygg. Spurte gemalen om det akkurat nå. Han svarer: De ser smal ut, men har støtte der de trenger det, men vi er ikke spesielt store....

Vi elsker stolene, og de anbefales på det varmeste. Med Date stolene kan vi sitte i timesvis på kjøkkenet.

Stolene har avtagbart trekk, og man kan kjøpe nye trekk til - hvis man ønsker variasjon.

De er imidlertid overpriset, og vi kjøpte de kun pga godt tilbud.

Stokke sin filosofi sier litt om hva som vektlegges ved utforming/design: "Vi er skapt for å bevege oss – ikke for å sitte stille. Stokkes stoler inviterer til bevegelse og variasjon. Frihet til bevegelse gjør det mulig å variere og veksle mellom forskjellige sittestillinger. Bevegelse og variasjon gir velvære både for kropp og sjel. Prøv en av våre stoler og opplev forskjellen! ", jfr. http://www.movement-by-stokke.com/vision.a...NO&na=NO&p=Date

Vi har flere møbler fra Stokke, Date, Peel og Move + Tripp Trapp.

Er en liten fan... :)

Takk for svar. :)

Nå fikk jeg ihvertfall lyst på de. At det var løse trekk var nytt for meg. Et stort pluss.

For å ikke spore denne tråden helt av.....,

Jeg har dette spisebordet.

Stolene er i stål og rotting.

Skrevet

Vi har Como Spisebord i heltre Eik. Bordet er kjempesolid. Stolene er i samme treverk, med lange sprinklerygger hvor sprinklene går langt ned mot gulvet (jeg er dårlig til å forklare) og setene er i svart hud. Veldig gode å sitte på, stilfullt design og lett å tørke av om man søler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...