Klips Skrevet 14. april 2011 #41 Skrevet 14. april 2011 Hah, ser at jeg svarte her i 2006! I mellomtiden er datter blitt åtte, og ALLE i klassen har kallenavn. Det er en sånn greie Otte, Milli, Nico, Pernie (Pørni)... Kult å leke med navn
Linnea Adriana Skrevet 19. april 2011 #42 Skrevet 19. april 2011 Jeg syns det bør respekteres at man får et navn - ønsker man et annet kan man bytte når man er voksen nok til det.... Synes barna selv kan få bestemme navnet sitt om de vil bli kalt noe annet som Blondi, Pondos, Sæbbe, DJ eller annet. Vet om ei jente som ville bli kalt for horestygga og kalte seg selv utelukkende for det, det tror jeg ikke jeg hadde akseptert da men ikke så mange som vil bli kalt slikt.
Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2011 #43 Skrevet 19. april 2011 Jeg kjenner to gutter som heter Svein og Filip. Kallenavn er henholdsvis Sveina og Filla .
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #44 Skrevet 19. april 2011 Jeg selv heter Heidi, og siden jeg var lita har broren min kalt meg Diddi. Har alltid vært helt greit, siden det (iallefall nå) bare er han som sier det.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #45 Skrevet 19. april 2011 Ann-Christin blir ofte til Anki. Alexander blir så og si alltid til Alex I England blir Thomas nesten alltid til Tommy Et navn er ikke mer enn man gjør det til. Så lenge barna ikke bryr seg, og det faktisk ikke betyr noe stygt, så synes jeg ikke det spiller noen rolle. Kanskje det lureste er å gi barna korte navn? Jeg heter Kine og har aldri blitt kalt noe annet enn Kine-Mor Tuller du??!! Aldri hørt Kine kline pine??? Kine Hellebust var å en slager, som jeg IKKE satte pris på!!!! Har tom. opplevd folk som har sunget splitter pine, jeg vil kline med Kine(dum dum boys sangen...)
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #46 Skrevet 19. april 2011 Må innrømme at jeg har kallenavn på ungene mine, som de har hatt siden de lå i magen, gullet og knøttet... Disse bruker jeg fortsatt!!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #47 Skrevet 19. april 2011 Pappa har kalt meg nurket siden jeg ble født, og selv i dag 38 år senere bruker han det fortsatt i visse samenheng Fant ut for noen år siden at nurket faktisk betyr missfoster...så vet ikke helt hvor beæret jeg er med det kallenavnet
Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2011 #48 Skrevet 19. april 2011 Jeg hadde vel ikke spesielle kallenavn på barna mine det jeg kan huske, bortsett fra den yngste datteren som vi kalte "bitteliten" alle i familien. Hun vokste opp og er ikke akkurat bitteliten lenger .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå