Gå til innhold

Noroff

Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

I går natt, søkte jeg på noroff.

Vet det er seint, men de ringte meg i kveld og sa det hørtes interresant ut.

Skolen begynner på Tirsdag og jeg vet ikke hva jeg skal!

Jeg har en jobb nå, som er 70-80 % ca. og jeg har en oppsigelses tid på 2 uker..

Jeg har en del vakter, og dumme sjefen som reser vekk om en halvtime, kan jeg ikke spør heller.

For jeg er ikke sikker på om jeg vil, eller egentli jo!

men jeg vet ikke åssen jeg sk lfå ordnet alle sånn ting!

Jeg blir gaaaaaal :tristbla:

Jeg skulle egentlig til de på fredag, men jeg klarer ikke vente, så jeg drar opp til de før jeg drar på jobb i morra (idag)

Jeg har skrevet lapp om hva jeg skal spørre om, men jeg må få ut min frustrasjon her først siden jeg ikke får sove uansett, og jeg har store problemer i mitt hode!

Hva ska jeg gjøre med lån/stipend, det kommer jo forsent eller noe siden det bare en en uke til skolen, og blir jo aldri ferdig i tide.

Og at sjefen sa at jeg måtte få noen andre til å jobbe mine vakter de ukene jeg var satt opp på.

Jeg kan ikke gjøre det, jeg har vært syk på jobb, for ingen gadd å jobbe for meg!

Åssen kan jeg da klare det?

Jeg orker ikke..

jeg har jo ikke noen fremtidsutsikter i den jobb.

Jeg kommer aldri til å utdanne meg servitør/kokk, og han visste at jeg bare skulle jobbe til neste høst for da skulle jeg gå på skole, men jeg ska plutselig gå denne høst hvis jeg kan..

Men hvis jeg ikke få byttet vaktene, hva skl jeg da gjøre?

jeg vil ikke la en jobb uten fremtid, så i veien for utdanningen min, til det som faktisk er fremtiden, og hva jeg skal bli!

Jeg sitter har nå, og ser på lånekassen sine hjemme sider. og surrer rundt.

Jeg får ikke sove i det hele tatt, og jeg åååå :sur::sprettoy: :grine2:

Jeg vet at det ikkeer store problemet nå, heller når jeg fikk telefonen, for da visste jeg ikke om jeg ville gå på skole engang, opg jeg vil egentlig det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forstående

uff da... kjære deg! :troest:

Vet du hva .. forstår deg kjempegodt.

Når det blir så masse og men rundt ting som dette, så er det lett å "bare gi opp". Lett å bare legge lokk på drømmer og ønsker og gå den veien en egentlig hadde lagt opp til.

Men jeg vil råde deg til å stå på litt akkurat nå. Det er nok mye som må gjøres nå med lånekassen, jobben, skolen og ikke minst psyken i forhold til å plutselig snu og gå en helt annen retning nå enn hva du hadde tenkt. men om du tar deg tid til å kjenne på magefølelsen, så kjenner du nok hva du innerst inne VIL gjøre i denne situasjonen. :)

Jeg har nettopp vært oppi en lignende situasjon. Begynte på det studiet jeg alt hadde gått ett år av. men da jeg kom til skolen, så kjente jeg at jeg var ikke så motivert som jeg burde være.... :forvirret: hadde tenkt på det en stund.. at det liksom ikke hadde føltes helt rett.. tok meg en tenkeperiode. og etter mye om og men, så bestemte jeg meg for å følge noe som leeeeeenge har vært den store drømmen min - nemlig begynne på homeopati skole :)

Men hjelp - det tok en tid før jeg klarte d. trengte den siste lille pushen. Så mye som måtte samkjøres :

- si opp plass på skolen

- si i fra hos lånekassen

- finne meg jobb ( pga homeopatien ikke er støttet fra lånekassen og kun er deltidsstudier)

og så videre. Var så mase!!!

Satt på nettet for å fikse ting hele tiden.. og gjør det ennå.. er så masse og føler det er vanskelig å få oversikt...

Men er det noe en vil, så bør en følge dette! Det til tross på evt råd fra andre om å la det være , eller andre faktorer somm gjør det vaskelig.

Nå vet jo ikke hvilken jobb du har. om det er butikk, servitør eller sykehjem. Men du bør da prøve stå på litt til der. kanskje prøve forklare noen kollegaer hvor viktig dette er for deg, kanskje de vil forstå og gi deg støtte?

Videre, om ikke det går.. tror du ikke det er mulig komme til en ordning med noroff. tror de er ganske greie der..

Er det neste tirsdag du starter?

Om du ikke har sagt opp i jobben din enda - så gjør det i dag!!!

Det var to ukers oppsigelsestid? Da har du ca en uke "igjen" når skolen begynner... prøv å få noen til å ta det meste av dine vakter. om det blir vanskelig at de tar alle, så nevn dette for Noroff. Forklar situasjonen. ortell hvor lyst du har på denne plassen, men pga det kom litt "brått på" så blir du nødt til å jobbe noen få vakter også ETTER skolestart... Dette er sikkert helt i orden.

For jeg forstår det slik på deg, at du har svært lyst til å komme inn på en skole og drive med noe som er spennende og lærerikt for deg.

vi har forskjellige behov du må lytte til dine. gjør du ikke det kommer du nok til å angre noe. Ta vare på deg selv!

Våg å gå inn i denne prosessen. det går nok noe lettere enn du trodde fra før.

stå på kjære deg! :klem:

hehe..det gjør jeg. sitter på nett og leter etter jobb ;)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, takk :)

Jeg har sittet oppe i hele natt, for jeg fikk ikke sove, og la med 8 på morraen i dag.. Jeg forklarte situasjonen til noroff når de ringte, og de forsto, og derfor foreslo de at jeg komm opp på fredag at vi kunne snakke litt, og sånn..

Jeg har bestemt meg tror jeg, og jeg vil gå på skolen.

Jeg tenkte å at hvis jeg sier opp nå, har jeg bare en uke ijgen på en måte..

Men siden jeg har flyttet ut, så må jeg ha jobb.

Så jeg vil egentlig bare ha en deltidsjobb etter skolen og i helgene.

Jeg skulle egentlig bare gå opp på noroff i dag, for jeg klarer ikke vente til fredag, og siden jeg vil gå der tror jeg ikke det er så lurt heller.

Men siden ejg sovnet på morraen gikk jo ikke det :(

skal ringe og spør om jeg kan komem etter jobb.

Jeg vet ikke hva jeg tenker egentlig.

For jeg tenker litt på det med låne kassen og om jeg får penger, og om jeg får det tidsnok, og alt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal studere multimedie design.

MEN, i 12-13 tiden i dag ringte jeg til noroff, for å spørre om jeg kunne komme i kveld eller i morra, for hvis jeg skulle begynne på tirsdag må jeg jo ordne masse ting...

Men så forteller han meg, at det er jo ikke multimedie design i kr.sand :overrasket:

At jeg da må til stavanger eller noe, jeg kan jo ikke flytte til stavanger nå!

Men jeg har lest om dette med web-student, og når jeg har fått mer informasjon om dette, øres det ikke så galt ut.

Jeg kan fortsatt jobbe, men litt midre da selfølgelig, og det er billigere.

Man snakker med læreren over msn og mail, og man kan også være i et "virtuelt klasserom" og snakke med de andre elevene som er web-studenter.

Jeg har mulighet til å begynne når jeg vil, og at jeg kan jobbe fleksibelt.

Derfor har jeg forandret min søknad til det.

Men når jeg snakket med han skulle han sette meg over til en som hadde med det å gjøre, men fikk ikke tak i han, eller en annen.

De skulle ringe meg opp, og de har de fortsatt ikke gjort!

Men skal ringe de i morra tidlig, og så ska ljeg opp til de, for det er jo en del jeg må få vite, og om lån og diverse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...