Knøttet Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Nå har jeg bestemt meg for å få flatere mage, og slanke bort en 5-10 kg! Har ikke trent noe særlig før, har drukket formye cola og har ikke gjort noen øvelser, så det er litt å jobbe med. Jeg har kuttet ned på colaen (bare et glass i blant, og mindre godteri og mer frukt og skal være påpasselig med å spise ofte nok.) Nå har jeg også begynt å gå meg turer i relativt raskt tempo, og jeg tar situps. Har lyst til å prøve pilates, men vet ikke hva det går ut på enda. Yoga høres også veldig spennende ut, men virker det på mage/midje? Etter at jeg tok situps igår ble jeg helt øm i øverste delen av magen (over navlen) trodde det var den delen under navlen jeg trente jeg- det er den jeg er minst fornøyd med! Hvordan trener man den nedre delen (under navlen) av magen? Høres det jeg gjør ut som det kan hjelpe meg, eller er jeg helt på vidda her?
Gjest Hilde79 Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Pilates = flat mage Du får gode dvd'er med pilates-øvelser man kan gjøre hjemme. Kort fortalt er det øvelser som styrker kjerne-muskulaturen rundt midjen og man bli smidigere og "mer balansert". Bare prøv, anbefales på det sterkeste!!!
Beam Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Å gå ned i vekt hjelper jo for å få en flatere mage. Situps i seg selv gir ikke flat mage, men kan gi bedre holdning i og med at du styrker musker i mage og rygg.
Saeria Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Pilates = flat mage Du får gode dvd'er med pilates-øvelser man kan gjøre hjemme. Kort fortalt er det øvelser som styrker kjerne-muskulaturen rundt midjen og man bli smidigere og "mer balansert". Bare prøv, anbefales på det sterkeste!!! ← Pilates er dessuten en morsom treningsform, og det kommer fra ei som ikke hopper i taket når jeg må på trening. (Jeg har problemer med ryggen, så jeg MÅ trene). Men fettet må en ta med kondisjonstrening/forbrenningstrening. men det som er så fint er at når en trener styrke og får sterkere muskler så forbrenner en lettere/mer. Selv skal jeg bytte ut en del fett med muskler for å gjøre belastningen på skjelettet mindre.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Jeg begynte med magerygg, stramopp og stramoppPuls timer på sats for tre uker siden. Trener 3-4 ganger i uken. Magen er allerede mye flatere! Neste uke begynner jeg med pilates. Hurra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå