Gå til innhold

Musikk som likner på Minor Majority

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_fiona_*
Skrevet

Skulle gjerne hatt musikk i samme sjanger som Minor Majority og Thomas Dypdahl sin. Jeg liker også Kari Rueslåtten. (Må ikke være norsk altså..) Coldplay er også gode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damien Rice kan kanskje være noe. Han har kun gitt ut platen O. Hør Delicate som en starter.

Ellers anbefaler jeg Madrugadas første - Inustrial Silence.

Ett hakk særere opp er Antony and The Johnsons. Han er prinsen av falsetter, smerte og lidelse.

Jeff Buckley - Grace har også mye av de stemningene du ser ut til å søke.

Prøv noen av disse. Det ville også vært spennende om du kunne følge opp tråden din med tilbakemeldnger :)

Skrevet
Damien Rice kan kanskje være noe. Han har kun gitt ut platen O. Hør Delicate som en starter.

Ellers anbefaler jeg Madrugadas første - Inustrial Silence.

Ett hakk særere opp er Antony and The Johnsons. Han er prinsen av falsetter, smerte og lidelse.

Jeff Buckley - Grace har også mye av de stemningene du ser ut til å søke.

Prøv noen av disse. Det ville også vært spennende om du kunne følge opp tråden din med tilbakemeldnger :)

Takk :) Skal bestille noen cd'er idag. Så fort jeg finner ut hvor det er billigst ;)

Skrevet

Tom Mcrae - TOm Mcrae, Magnet - On Your side og Josè Gonzales - Veneer.

Skrevet

Noen navn å sjekke ut:

Damien Rice

Hope Sandoval

Beth Gibbons & Rustin' man

Ron Sexsmith

Bright Eyes

Skrevet

Når jeg hører Minor Majority og Coldplay minner de meg alltid om A-ha. Ikke de låtene som bli spilt på radioen hele tiden, men andre mer ukjente sanger fra album som f.eks Scoundrel Days, Analouge og Lifelines.

Skrevet

Beth Gibbons er veldig bra, ja.

Natalie Merchant

Antony & the Johnsons

Kathleen Edwards (Copied Keys er en nydelig sang)

Hørt Jim Stärk?

Skrevet

Jeg vil anbefale mitt favorittband, Kent. :tommel:

Skrevet

Hva med Midnight Choir, evt. Paal Flaata. Nydelig musikk :)

Gjest prestekrage
Skrevet

Ser ut som vi liker mye av det samme!

Når du skrev (eller var det noen andre som skrev) Coldplay- tenkte jeg umiddelbart på U2.

Skrevet

Den kvinnelige vokalisten som synger på noen av låtene til minor majority heter jo Karen Jo Fields, og hun har selv utgitt 3 plater. De er veldig bra :) Ane Brun er veldig bra, samme med Sissy Wish.

Kunne ramsa opp masse bra musikk, siden MM og Dybdahl er blant mine favoritter. Men ser at smaken din heller går litt i annen retning enn det min gjør (jeg liker ikke coldplay..)

Skrevet

Å, her var det mye fin musikk! Takk for gode tips!

Noen som har hørt noe av Isobel Campbell og Mark Lanegan? Kjempefin musikk- anbafales!

Gjest Gjest_fiona_*
Skrevet
Den kvinnelige vokalisten som synger på noen av låtene til minor majority heter jo Karen Jo Fields, og hun har selv utgitt 3 plater. De er veldig bra :) Ane Brun er veldig bra, samme med Sissy Wish.

Kunne ramsa opp masse bra musikk, siden MM og Dybdahl er blant mine favoritter. Men ser at smaken din heller går litt i annen retning enn det min gjør (jeg liker ikke coldplay..)

Karen Jo Fields er flink ja...men Ane Brun er skikkelig dårlig synes jeg. Det er noe med stemmen hennes som...vel ja. Vi har nok forskjellig smak :)

Skrevet

Blant mine absolut favoritter er Tom McRae. Hans første album: "Tom McRae" blir jeg aldri lei.

Skrevet

Jeg har også veldig sansen for Minor Majority og Coldplay, og jeg liker bl.a. også Paal Flaataa, Kings of convenience og Tom McRae. De er i samme sjanger, vil jeg si. Jeg liker ikke Ane Brun, men hun har jo også melankolske, rolige låter.

Gjest Gjest_Fiona_*
Skrevet

Tusen takk for alle svarene :)

Har bestilt noen cd'er allerede, men flere skal det bli :sjarmor:

Skrevet

Mulig det er mere vokalistens stemme, men jeg tenker på Mercury Rev og Will Oldham :plystre: kanskje St. Thomas også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...