Gå til innhold

Hundevoffse

Sina

Har du hund??  

1. 1. Har du hund??

• Ja
      15
    • Nei
      9
    • Ønsker
      13

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for to måneder siden en dobermann. Så dagens lys 20. mars 2002. Hun fikk tildelt et navn,- Kira. Også var hun brun, med nøttebrune øyne. Ganske leken av seg, og elsket mennesker. Spesielt barn. Og vi tuslet på sommeren, og den lille valpestumpen og lårene rynket seg til. Hun så på meg med sine store nøttebrune øyne. "unnskyld for at jeg er til" virket det som de sa til meg. Så kom vinteren, da pleide hun å hoppe etter snøfnuggene som dalte ned. Masse snø på snuten sin, og hun ristet av seg all snøen.

Kira ble 8. mnd. Hun vokste for fort, så blæren hennes lå inni bekkenet. Og det var ikke mulig å operere det. 27. november 2002 mistet jeg min aller beste venn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg har ikke hund, og har heller aldri hatt det. Jeg vokste opp som redd hund jeg, rett og slett alrdi likt dem i det hele tatt. (Og katter liker jeg enda mindre, dem er jeg ikke redd, jeg bare liker dem slett ikke)

Min samboer hadde hund da han var liten, og ønsker seg en hund nå i vosken alder. Jeg har sett ham sammen med hunden til søskenbarnet mitt, og jeg innser at han virkelig fortjener en hund. Det skjer noe med ham sammen med en hund. Han tuller ikke bare når han spør hvilken dag vi skal besøke hunden, ikke familien, men hunden. Han trives veldig godt med en hund.

Først var jeg veldig skeptisk, men tanken har nå romstert i hodet mitt. Jeg har lest masse om hunder og det å ha valp, og ekstra masse om den rasen de hadde da han var liten (flatcoated retriver, en rase som jo krever en del, men en god familiehund likevel (bare gå masse tur da) og anvennlig rase ifølge det jeg har fått vite). Om det blir en akkurat slik eller ei, det vet jeg ikke (men de er jo NYDELIGE da, de helt sorte små valpene!) men det blir antakelig hund på oss i år eller nest år, tipper jeg. Det er mye jeg lurer på i den forbindelse, så se ikke bort fra at spørsmål kommer til å dukke opp her etterhvert.

Fra å ha vært livredd hund i mange år har jeg nå så smått begynt å ønske meg en liten hundevalp jeg.... (Ja, jeg vet at de vosker seg store etterhvert, men det er også noe av poenget da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kira....

Ble helt på gråten :cry: jeg av den triste historien din....fy søren så urettferdig verden er! Man blir så UTROLIG glad i de ...kunne gjort nesten hva som helst for de ......og så hender noe slikt.... :cry: Jeg elsker min hund over alt på denne jord...uten han vet jeg ikke hvordan jeg skal greie meg. Begynner å leke med tanken på valp igjen - for min er nå 6 år og blir jo ikke yngre. Og jeg vil helst ikke være uten hund når han ike er her lenger

Synes så utrolig synd på deg jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk til såkalte populærhunder for de har blitt så "ihjelavlet" Med det mener jeg innavel o.l.

Vi har nemlig hatt en labrador som var veldig snill, men ble veldig hissig når han ble eldre. Det viste seg at hele kullet var sånn. Han var kjøpt på kennel med bra stamtavle.

Derfor er jeg også litt skeptsik til å kjøpe eller skaffe meg hund som ikke er oppdrettshund eller rein rase. Vet ikke hvorfor jeg er det... Noen som kan hjelpe meg med det?

De hundene som er oppdrettshunder er ofte de verste.

Det er fabrikker som produserer hundevalper kun med et mål: PENGER!

Selvsagt finnes det bra oppdrettere, men følg med og pass på.

Vi kjøpte hund privat. Den er reinraset, men ikke "perfekt" som utstillingshund. Derimot er hunden snill som et lam og har et utrolig godt gemytt. Du må derfor tenke deg om og finne ut om du ønsker deg en utstillingshund eller en familiehund.

Ta kontakt med Norsk Kennelklubb. De har oversikt over godkjente oppdrettere. Besøk oppdretteren og se etter om hundene de har ser OK ut og om gemyttet er godt.

En stor kennel er ikke nødvendigvis en bra kennel.

Du tar en like stor sjanse med en rasehund som med en blandingshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund, og vil heller ikke ha det! Eller katt eller kanin for den sakens skyld. Sliter nok med å holde liv i de grønne plantene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønsket meg hund så lenge jeg kan huske, men det har ikke blitt til noe ennå. Årsaken er først og fremst at jeg er usikker på om jeg har tid og overskudd akkurat for øyeblikket. Men innenfor et par år regner jeg med at jeg skal ha hund. Kunne godt tenkte meg en Cocker Spaniel eller en svart labrador, men de behøver ikke nødvendigvis være helt "rene" i rasen. Typen vil gjerne ha rottweiler, men jeg synes kanskje dette blir litt i største laget i og med at jeg aldri har hatt hund før, og jeg vil gjerne kunne være med å oppdra og at den også viser meg respekt.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...