Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #21 Skrevet 20. august 2008 Det er bedre å bruke tampong. Det blir nok også mer behagelig for boka.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #22 Skrevet 20. august 2008 Stretch-bokbind er genialt. Aldri mer gammeldags påsetting!
Gjest Gjest_cathrine_* Skrevet 27. august 2008 #23 Skrevet 27. august 2008 Stretch-bokbind er genialt. Aldri mer gammeldags påsetting! Gå inn på www.boksokk.no! De er finest og billigst og kommer kjapt i posten!
Gjest Maria anastassiadis Skrevet 19. august 2009 #24 Skrevet 19. august 2009 Ja, da er tiden inne for å sette på bokbind på bøkene til skolebarna våre... Fint og flott og beskytter bøkene..., men jeg knoter like mye hvert år... Hvordan legger dere på bokbind - noen enkle tips til meg? En god forklaring trengs - kanskje til og med en nettside hvor jeg kan se tegninger med egne øyne...? Sånn som det finnes sider for serviettbretting...? Hei!! Vil bare få takke for hjelpen. Det var en enkel og grei forklaring i hvordan sette på bokbin uten krøll. Den var super!! Takk takk.
Gjest Gjest_lalla_* Skrevet 19. august 2009 #25 Skrevet 19. august 2009 Hvorfor setter dere på bokbind for ungene deres, da? Moren min gjorde aldri det for meg - jeg var nødt til å gjøre det selv helt fra jeg begynte i første. Det var noe herk, men jeg lærte da å gjøre det selv sånn noenlunde greit helt fra begynnelsen av. Vi fikk i lekse av læreren å ta bokbind på bøkene de første skoledagene, og det er da vel ikke meningen at foreldrene skal gjøre ungenes lekser?
Gjest jepp Skrevet 19. august 2009 #26 Skrevet 19. august 2009 Hvorfor setter dere på bokbind for ungene deres, da? Moren min gjorde aldri det for meg - jeg var nødt til å gjøre det selv helt fra jeg begynte i første. Det var noe herk, men jeg lærte da å gjøre det selv sånn noenlunde greit helt fra begynnelsen av. Vi fikk i lekse av læreren å ta bokbind på bøkene de første skoledagene, og det er da vel ikke meningen at foreldrene skal gjøre ungenes lekser? Jeg går i 10 og mamma gjør det ennå Vi fikk det som lekse ja, men jeg har prøvd å sette på bokbind før men det ble katastrofe. Men mamma er kjempe flink, hun er rå sjapp. Dessuten liker hun det selv så da er jo problemet løst
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. august 2009 #27 Skrevet 22. august 2009 Dette med bokbind er en av tingene som irriterer meg mest med skolen torsdagen satte jeg bind på 16 bøker. Fikk beskjed om at bokbindet skulle være av plast og gjennomsiktig. Dermed ekstra klønete Og så var det lekser...... Senere måtte jeg også gå igjennom noen sider med matteark som ble gjort på skolen. Siden alt var feil, måtte vi gå igjennom det på nytt og rette oppgavene. Dette tok meg tre timer!!!! Er det forresten sånn at man skal gå igjennom alt skolearbeide hver dag for å rette? Ved siden av lekser mener jeg? Jeg er ikke lærer, og har problemer med å lære fra meg på " den riktige måten" Barna får også med seg oppgaver hjem for at de ikke har gjort de i timene på skolen. I tillegg til lekser!!! Gratis skole? 6 ruller med bokbind tape klistrelapper fargeblyanter viskelær linjaler blyantspissere skolesekker beskjedmapper Føler at skolen krever mye av meg
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 22. august 2009 #28 Skrevet 22. august 2009 Hvorfor setter dere på bokbind for ungene deres, da? Moren min gjorde aldri det for meg - jeg var nødt til å gjøre det selv helt fra jeg begynte i første. Det var noe herk, men jeg lærte da å gjøre det selv sånn noenlunde greit helt fra begynnelsen av. Vi fikk i lekse av læreren å ta bokbind på bøkene de første skoledagene, og det er da vel ikke meningen at foreldrene skal gjøre ungenes lekser? Moren min gjorde det for meg da jeg gikk på skolen og jeg har gjort det for sønnene mine da de gikk på skolen. Det er pyton - men endel av det å ha barn syntes jeg Akkurat som å få ungene av gårde til 17. mai-toget. Begge deler er like deilig når det er over
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #29 Skrevet 22. august 2009 Dette med bokbind er en av tingene som irriterer meg mest med skolen torsdagen satte jeg bind på 16 bøker. Fikk beskjed om at bokbindet skulle være av plast og gjennomsiktig. Dermed ekstra klønete Og så var det lekser...... Senere måtte jeg også gå igjennom noen sider med matteark som ble gjort på skolen. Siden alt var feil, måtte vi gå igjennom det på nytt og rette oppgavene. Dette tok meg tre timer!!!! Er det forresten sånn at man skal gå igjennom alt skolearbeide hver dag for å rette? Ved siden av lekser mener jeg? Jeg er ikke lærer, og har problemer med å lære fra meg på " den riktige måten" Barna får også med seg oppgaver hjem for at de ikke har gjort de i timene på skolen. I tillegg til lekser!!! Gratis skole? 6 ruller med bokbind tape klistrelapper fargeblyanter viskelær linjaler blyantspissere skolesekker beskjedmapper Føler at skolen krever mye av meg Sånn er det å ha barn vett du. Jeg syntes veldig synd på moren min også. Jeg satt fra jeg kom hjem til jeg skulle legge meg med lekser. Og nå overdriver jeg ikke. Det syntes det var veldig slitsomt fordi jeg ikke skjønte så mye av oppgavene. Mamma måtte hjelpe meg masse, så hun ble jo slit ut av det. Vi fikk masse lekser pluss det jeg ikke fikk gjort på skolen, og lærerne var dårlig til å lære fra seg, så jeg satt der i timene å så ut som ett spørsmålstegn. Livet er hardt, det skal være sikkert. Men nå på ungdomsskolen er ting bedre Mamma trenger ikke hjelpe meg så mye lenger og jeg sitter ikke mer enn max 2 timer.
Gjest Gjest_lalla_* Skrevet 22. august 2009 #30 Skrevet 22. august 2009 Hvor vanlig er et egentlig at foreldre engasjerer seg i ungenes skolegang? Jeg mener hjelp med leksene og denslags - er det noe "alle" gjør? :klø: Min mor har aldri hjulpet meg med lekser, bokbind eller noe annet - hun sto heller ikke opp for å spise frokost sammen med meg. For meg var dette alltid normalen, jeg var nødt til å gjøre alt selv, men jeg ser jo at foreldre (i hvert fall her på KG) engasjerer seg en smule mer enn det. Er dette med leksehjelp noe alle foreldre gjør? Eller er det noe som regnes som høyst frivillig, på lik linje med de mye omtalte dokurvene inne på bryllupsforumet?
ToveM Skrevet 22. august 2009 #31 Skrevet 22. august 2009 Hvor vanlig er et egentlig at foreldre engasjerer seg i ungenes skolegang? Jeg mener hjelp med leksene og denslags - er det noe "alle" gjør? :klø: Min mor har aldri hjulpet meg med lekser, bokbind eller noe annet - hun sto heller ikke opp for å spise frokost sammen med meg. For meg var dette alltid normalen, jeg var nødt til å gjøre alt selv, men jeg ser jo at foreldre (i hvert fall her på KG) engasjerer seg en smule mer enn det. Er dette med leksehjelp noe alle foreldre gjør? Eller er det noe som regnes som høyst frivillig, på lik linje med de mye omtalte dokurvene inne på bryllupsforumet? Jeg står alltid opp med ungene mine, lager skolemat, legger bind på bøker, hjelper med lekser hvis de trenger det. og yngstemann her i huset trenger mye hjelp.. Ser på det som en selvfølge når en har unger..i år er det bare 1 igjen å legge bokbind på for, og det var veldig greit. Selvfølgelig må en være engasjert i ungenes skolegang, det skulle bare mangle.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. august 2009 #32 Skrevet 22. august 2009 Hvor vanlig er et egentlig at foreldre engasjerer seg i ungenes skolegang? Jeg mener hjelp med leksene og denslags - er det noe "alle" gjør? :klø: Min mor har aldri hjulpet meg med lekser, bokbind eller noe annet - hun sto heller ikke opp for å spise frokost sammen med meg. For meg var dette alltid normalen, jeg var nødt til å gjøre alt selv, men jeg ser jo at foreldre (i hvert fall her på KG) engasjerer seg en smule mer enn det. Er dette med leksehjelp noe alle foreldre gjør? Eller er det noe som regnes som høyst frivillig, på lik linje med de mye omtalte dokurvene inne på bryllupsforumet? Jeg vil si at det er veldig normalt å hjelpe barna sine med lekser, å legge på bokbind, stå opp sammen med dem (ihvertfall inntil en viss alder) og lage frokost til dem. Samt å smøre niste til dem. Dette er noe jeg anser for å være obligatorisk og en del av det å være foreldre. Og nei, det er ikke som dokurver, det er vesentlig viktigere enn det...
Rosalie Skrevet 22. august 2009 #33 Skrevet 22. august 2009 Jeg ELSKET å legge på bokbind. Brukte bokbind til og med på universitetet, jeg, for det var så gøy å legge på!
Jane F. Skrevet 22. august 2009 #34 Skrevet 22. august 2009 Hva er vitsen med de helt gjennomsiktige plastomslagene. Det som er gøy med bokbind er jo at man ser forskjell på sine egne bøker og andres. Helst med masse klistremerker og fin tegninger Hadde nesten alltid gråpapir på mine jeg:) Ble finest da:) Veldig mange gode tips til bretting. Det er nok mange hjem som bruker teiprull etter teiprull for å få det til å ligge bra. Eller som en venninne av meg gjorde på de 6 siste bøkene etter å ha plagdes med de to første. Hun tapet fast bokpapiret til boka. Hun slapp å plages med brettene. Huff huff..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. august 2009 #35 Skrevet 22. august 2009 Hva er vitsen med de helt gjennomsiktige plastomslagene. Det som er gøy med bokbind er jo at man ser forskjell på sine egne bøker og andres. Helst med masse klistremerker og fin tegninger Hadde nesten alltid gråpapir på mine jeg:) Ble finest da:) Det er vel helst førsteklassingene som har dette. Mange kan ikke lese, og da spiller det ingen rolle om det står "NORSK" eller "MATTE" på gråpapiret, selv om det er mye finere enn gjennsomsiktige plastbind. Da er det mye lettere se forskjell på "den blå boka" og "den røde boka". Selv har jeg aldri syntes at dette var noe problem. Det viktigste er vel å klappe sammen boka for å slippe at bindet blir for trangt og boka ikke kan lukkes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå