Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg synes universitetet er stort og upersonlig...Det er vanskelig å bli kjent med folk, og det er tungt å melde seg inn i ting. De fleste studentaktiviteter har minst to års bindingstid! Jeg savner eksen min, litt trist å innrømme det. Kommer vel kanskje nå som jeg er så overlatt til meg selv. Merker jeg er litt kvalm og blir helt nervøs når jeg er alene. Får ikke til å slappe av og kose meg. Føler meg så utrolig alene
brumma* Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 (endret) Uff, jeg vet hvordan det føles. Har du ikke hatt muligheten til å melde deg på en faddergruppe? Det kan være en grei måte å bli kjent med nye folk på. (Litt sent å tipse om dette nå da, men...) Ellers er det endel aktiviteter som ikke krever at du binder deg for flere år. Finnes det ikke en (eller flere) studentforeninger du kan bli medlem i? Der kan man gjøre alt mulig. Stå i bar/kafé, kliste opp plakater, arrangere konserter og debatter osv... Foreningene pleier å ha mange sosiale aktiviteter som det ikke koster noe å være med på! Ellers er det jo ofte småforeninger som f.eks kor, korps, "finansgruppe" osv, alt ettersom hva du studerer og/eller er interessert i. Det ordner seg nok skal du se! Endret 22. august 2006 av brumma*
SW20 Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Aktiviteter med 2 års bindingstid? Det høres forferdelig ut! Skal du bli kjent med folk må du møte folk. Du må være der folk henger rett og slett. Istedet for å sitte hjemme og syndes synd på deg selv, så må du ta deg selv i nakken og melde deg på ETT ELLER ANNET. Spiller ingen rolle om du aldri har gjort noe lignende før, prøv noe helt nytt, så treffer du mange nye spennende mennesker
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Jeg er nok litt sent ute for fadder uke, den var forrige uke, og jeg flyttet ikke til byen før nå. Det er mulig jeg ser litt mørkt på ting... Er ikke første året mitt som student, har studert i fire år før, så jeg vet åssen det fungerer. Men det er litt vanskelig i ny og stor by. Opptaksprøver og søknader o.l. Følte egentlig bare for å klage litt...
*melis* Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Forstår hvordan du har det, siden jeg gikk gjennom det samme i fjor. Er grusomt med den ensomhetsfølelsen man får når man er etterlatt til seg selv i en ny og ukjent by, men jeg vokste i alle fall mye på det. Nå har jo skoleåret nettopp begynt da, så du har plenty med tid til å bli kjent med folk på. Er vel bare å gjøre som de andre her anbefaler, å melde deg på en eller flere sosiale aktiviteter så du møter folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå