Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har IKM på fredag. I går kom det bittelitt lyserosa utflod, og i dag rødt, friskt blod (et par tørk, ikke så jeg trenger bind/tampong)

Hvis det ikke kommer mer blod i dag, regner jeg dette som spotting eller 1. mensdag? Er litt usikker på hvor mye man må blø før det regnes som menstruasjon... :sjenert:

Er dette første dagen i menstruasjon så vil det si at jeg har en syklus på kun 25 dager denne måneden. Er det veldig lite? Er det ikke slik at det kan være vanskelig for egget å feste seg om syklusene er for korte? Tidligere har jeg ligget stabilt på 28-dagers sykluser, men de siste har vært på 29 - 32 - 26 og nå altså 25 dager antakelig.

Typisk om kroppen skal begynne å rote til syklusene nå når vi har blitt prøvere. :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å regne den dagen hvor det kommer mye blod og smerter som første dag. Spotter gjerne 2-3 dager i forveien.

Skrevet

Jeg regnet også mensen fra når det kom mye blod. Kunne spotte i opptil en uke før det satte ordentlig i gang.

Skrevet (endret)

Kom ikke mer blod i går, i dag har det kommet litt. Beklager detaljene... :ler: Men ettersom det kom friskt blod i går, regner jeg det som første dag jeg. Håper det blir riktig.

Endret av Frida Frosk
Skrevet

Jeg regner første dag som den dagen jeg har friskt blod.

Skrevet
Er dette første dagen i menstruasjon så vil det si at jeg har en syklus på kun 25 dager denne måneden. Er det veldig lite? Er det ikke slik at det kan være vanskelig for egget å feste seg om syklusene er for korte? Tidligere har jeg ligget stabilt på 28-dagers sykluser, men de siste har vært på 29 - 32 - 26 og nå altså 25 dager antakelig.

Det kan være vanskelig for egget å rekke å feste seg dersom lutealfasen er kort (under 10 dager mener jeg..) Men lutealfasen er jo konstant hver mnd. Så det at denne syklusen ble noen dager kortere, kommer nok bare av at du har hatt EL noen dager tidligere. For lutealfasen er jo antall dager fra EL til mens. Så når du du har så stabile sykluser, er det nok sikkert ikke noe fare for at denne ble for kort.. :klem:

Skrevet

Jeg regner 1. mensdag fra den dagen jeg må bruke tampong :ler:. Jeg spotter alltid noen dager før mensen kommer ordentlig i gang. Jeg vet ikke helt hva som blir rett når jeg spotter og slikt, men jeg regner det alltid på den måten så da fungerer deg for meg :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...