Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det vel 2 uker siden jeg tråkket skikkelig over. Foten var hoven i over en uke, og er fortsatt litt blå. Klarte i tillegg å tråkke over litt for en uke siden, da jeg ble litt ivrig med det jeg holdt på med.

Nå er hevelsen nesten over, og jeg går uten å halte. Hvor lenge bør jeg vente med å starte løpetrening? har trent litt alternativt (svømming/sykling), men blir så forferdelig misunnelig når jeg ser folk som løper ute, det kribler sånn i beina! :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med å tråkke over, men har hatt alvorlig muskelskade - ot det tok tid. Rådet jeg fikk var å ta det pent i 4-6 uker, et annet råd var å ikke trene i en hel uke etter at det ikke gjorde vondt lenger - da skal man visstnok kunne fortsette uten skade/manglende styrke.

Jeg skjønner at det kribler , men du har jo allerede sett ulempen ved å bli for ivrig for tidlig. Hvis du begynner å løpe for tidlig, så er jeg redd du vil ende opp med overtråkk etter overtråkk - slik at du tilsammen må vente mye lenger før du blir frisk. Dette er litt avhengig av hvor gammel du er - jo eldre, jo lengre tid tar helingsprosessen (smertelig erfart, ja).

GOd bedring, da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...