kanarifugl Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Hei på dere! Er det noen her som vet om det er vanlig å sette opp busser fra kirke til lokale???? Hva hadde dere gjort hvis det var 20 min mellom stedene??
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Stort sett har gjestene kommet seg fra A til B på egen hånd. De fleste må jo kanskje kjøre til kirken uansett. Hvis du vet det er mange som ikke har bil, kan jo dette være et alternativ. Jeg ville da opplyst om dette på forhånd, evnt undersøkt hvor mange som ønsket transport.
Gjest prestekrage Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 I fra kirke til lokale ville jeg tatt det som en selvfølge at jeg måtte kjøre selv. (vet ikke om kirken ville synes det er så veldig kult å ha øtri biler stående utenfor i maaaaange timer heller.) Ser ingen grunn til å ha fellestransport den veien... Derimot var jeg i ett bryllup der vi ble transportert med buss fra hotellet der maten ble inntatt og til lokalet der festen ble holdt... Litt mere logisk og praktisk det. De fleste tilreisende gjestene visste at vi skulle spise på dette hotellet og hadde dermed booket det for overnatting... Dermed slapp vi taxi for å hente bilen dagen derpå, og dessuten kunne hele selskapet nyte vin til maten... (hadde skyss med buss tilbake til hotellet på natta også)
Gjest Fru Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Vi hadde buss fra sentrum til kirken, fra kirken til lokalet og fra lokalet både til nachspiel og til sentrum. Det fungerte utrolig bra, og vi har fått veldig positive tilbakemeldinger på det i ettertid. Førte til en fin flyt i arrangementet!
Nordlandspia Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 (endret) ,. Endret 1. juli 2009 av Nordlandspia
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Et vennepar av meg hadde buss fra kirken til lokalet og fra lokalet og hjem. Dette fordi hotell og lignende som folk bodde på lå ganske langt fra lokalet. Så hadde blitt veldig vanskelig med å få hentet biler dagen etter. Fungerte veldig fint. Selv skal jeg ikke ha det. Men det er fordi både eventuelle hoteller, lokale og kirke ligge i gå avstand fra hverandre. Kun våre besteforeldre som kan ha problemer med avstanden, men de kan bli kjørt så henter noen andre bilen dagen etter. Eventuelt ligger alt også så nære hverandre at ingen vil bli ruinert av en tur med taxi.
Susan Sto Helit Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 20 min å kjøre? Eller 20 min å gå? Vi lot gjestene ordne seg selv. Men det var bare 20 min å gå, for de som bodde i nærheten, og hadde gått til kirken. De øvrige hadde bil, og i tillegg hadde nok både hans og min familie med seg flere biler enn mennesker, og kunne hjelpe til å frakte noen over til lokalet dersom noen ikke orket å gå. Hadde det vært 20 min å kjøre, ville jeg nok vurdert å sette opp buss til og fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå