Gjest c",) Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Har barn i 4. klasse. Å i år skal skolen hun går på ha "prosjekt i samspill". Prosjektet er i samarbeid med kommunens kulturskole. D.v.s. at elevene får "tilbud" om opplæring i å spille et instrument. De som allerede spiller i korps får opplæring i det instrumentet de spiller i korpset. Elevene kan velge mellom 4 instrumenter. Dette er et prosjekt som kun skolen mitt barn går på er med på i kommunen. Vet ikke om de vil få blokkfløyte i år, noe de egentlig skulle fått nå i 4. klasse. Men, det er noen elever som har gått i korpset, men de har sluttet nå. Likevel blir de tvunget til å spille de instrumentene de spilte i korpset. Den ene musikklæreren er også formann i skolekorpset, å jeg med flere foreldre synes det oser av rekruttering til korpset her. Vi synes det blir feil at barn som har sluttet i korpset skal være nødt til å spille et instrument som de ikke vil spille. Det var jo derfor de sluttet i korpset. Det er bare fint at nye ting prøves ut for å øke rekrutteringen til skolekorps, men jeg synes det går litt langt når enkelte unger ikke på lik linje med de andre får lov til å velge hva de vil spille. Må også ta med at mitt barn spilte spilte i korpset i 2 år, der det siste året var "ufrivillig" siden det var et krav om at hun måtte spille ved siden av å drille. Vi oppdaget i løpet av siste året hun gikk der at andre drillere fikk lov til å slutte med instrumenter av styret, men mitt barn fikk ikke lov. Ikke fikk hun lov til å slutte midt i året heller selv om styrets barn kunne gjøre det. Jeg og barnet mitt er rimelig lei av hele korpset nå, å gledet oss over at vi var ferdig med korpset til sommeren. Mitt barn har fått et veldig negativt forhold til dette skolekorpset, å hun har kommet inn i et annet korps i en annen kommune. Jeg lurer nå på om vi også er nødt til å bytte skole på ungen sånn at hun kommer seg bort fra overtrampene fra korpsets ledelse. Noen som har noen råd eller meninger her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå