Gå til innhold

Prosjekt i samspill for 4. klasse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barn i 4. klasse. Å i år skal skolen hun går på ha "prosjekt i samspill".

Prosjektet er i samarbeid med kommunens kulturskole.

D.v.s. at elevene får "tilbud" om opplæring i å spille et instrument. De som allerede spiller i korps får opplæring i det instrumentet de spiller i korpset.

Elevene kan velge mellom 4 instrumenter.

Dette er et prosjekt som kun skolen mitt barn går på er med på i kommunen.

Vet ikke om de vil få blokkfløyte i år, noe de egentlig skulle fått nå i 4. klasse.

Men, det er noen elever som har gått i korpset, men de har sluttet nå.

Likevel blir de tvunget til å spille de instrumentene de spilte i korpset.

Den ene musikklæreren er også formann i skolekorpset, å jeg med flere foreldre synes det oser av rekruttering til korpset her. Vi synes det blir feil at barn som har sluttet i korpset skal være nødt til å spille et instrument som de ikke vil spille. Det var jo derfor de sluttet i korpset.

Det er bare fint at nye ting prøves ut for å øke rekrutteringen til skolekorps, men jeg synes det går litt langt når enkelte unger ikke på lik linje med de andre får lov til å velge hva de vil spille.

Må også ta med at mitt barn spilte spilte i korpset i 2 år, der det siste året var "ufrivillig" siden det var et krav om at hun måtte spille ved siden av å drille. Vi oppdaget i løpet av siste året hun gikk der at andre drillere fikk lov til å slutte med instrumenter av styret, men mitt barn fikk ikke lov. Ikke fikk hun lov til å slutte midt i året heller selv om styrets barn kunne gjøre det.

Jeg og barnet mitt er rimelig lei av hele korpset nå, å gledet oss over at vi var ferdig med korpset til sommeren. Mitt barn har fått et veldig negativt forhold til dette skolekorpset, å hun har kommet inn i et annet korps i en annen kommune.

Jeg lurer nå på om vi også er nødt til å bytte skole på ungen sånn at hun kommer seg bort fra overtrampene fra korpsets ledelse.

Noen som har noen råd eller meninger her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...