Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg skjønner meg ikke helt på sånne kart på nettet, så jeg lurte på om det er noen som kan forklare veien for meg her. Fra skedsmokorset eller olavsgaard til Bjørknes. (Skolen) Hvor lang tid vil det ta ca? Og når jeg skal være der tidlig på morgenen, når lønner det seg å kjøre for å unngå rushen? Håper noen snille KG'ere kan svare meg!
Gjest HB Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Du kjører ut på E6 ved Skedsmokorset sydover (skiltet mot Oslo). Ta av fra E6 på neste avkjøring (etter et par kilometer) og sving til venstre så du krysser over E6. Du ser Olavsgaard på venstre side. På den lille strekningen der er det sjelden problem med rushtrafikk. Turen tar vel maks 10 minutter avhengig av hvor på Skedsmokorset du reiser fra. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Spurte ikke om fra skedsmo til olavsgaards, men fra en av de to stedene til Bjørknes...
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Ingen som vet? Kan veien til Oslo, liksom. Så om det hjelper fra Alnabru og utover, om jeg skal kjøre den veien.. vet ikke om jeg skal ta av mot Økern f.eks.
Gjest en annen gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 http://kart.gulesider.no/kart/index.c?star...stopId=a_185418
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Eneste jeg kan hjelpe deg med, er at du bør kjøre fra Skedsmokorset senest kl 07.00. Jeg reiser også til Oslo, og om jeg kjører senere enn det, så møter jeg kø på vei innover.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Eneste jeg kan hjelpe deg med, er at du bør kjøre fra Skedsmokorset senest kl 07.00. Jeg reiser også til Oslo, og om jeg kjører senere enn det, så møter jeg kø på vei innover. ← Så flott, da kan jeg sitte på med deg, da! Tar bussen og håper på å finne fram med trikk og det ene med det andre. Så kanskje jeg tar bilen en annen gang.
Gjest Fantus Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Det vil sannsyligvis gå raskere å ta buss og bytte til trikk nr. 12 enn å kjøre. Dessuten er det dårlig med parkeringsplasser i nærheten av Bjørknes.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 Det vil sannsyligvis gå raskere å ta buss og bytte til trikk nr. 12 enn å kjøre. Dessuten er det dårlig med parkeringsplasser i nærheten av Bjørknes. ← Jepp, det jeg fant ut også. Jeg bare liker ikke å ta buss... Kanskje det er noen jeg kjenner som kjører til Oslo også? Hmm...
Gjest Fantus Skrevet 22. august 2006 #10 Skrevet 22. august 2006 Hvis du ikke liker å kjøre buss kan du jo kjøre bil til lillestøm eller strømmen, parkere der og ta toget inn til byen.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #11 Skrevet 22. august 2006 Hvis du ikke liker å kjøre buss kan du jo kjøre bil til lillestøm eller strømmen, parkere der og ta toget inn til byen. ← Ja, det var jo en idé. Men får se om det går greit med buss og trikk som jeg har undersøkt. Beregner litt god tid så jeg ser hvor det ligger. Blir vel vant til den bussen også tenker jeg. Ikke hver dag det er snakk om heller. Men nå må jeg legge meg om jeg skal rekke den bussen i morgen tidlig. Takk for hjelp alle snillinger! Men om noen er ensomme i bilen på vei til jobb i Oslo, så si ifra!
Gjest HB Skrevet 23. august 2006 #12 Skrevet 23. august 2006 Spurte ikke om fra skedsmo til olavsgaards, men fra en av de to stedene til Bjørknes... ← Beklager!! Når man leser feil, så svarer man feil... Jeg får prøve å gjøre det godt igjen ved å komme med en veiforklaring for bil da... Vegvesenets side "Visveg" foreslår at du kjører E6 sydover og kjører inn på Ring 3 vestover ved Ulven. Så tar du av i Sinsenkrysset og kjører til venstre nedover mot sentrum. Hold til høyre slik at du kommer ut på Ring 2 mot Majorstuen og følg Ring 2 til du kommer til rundkjøringen etter Vigelandsparken. Der tar du til venstre ned Frognerveien og da er det ikke langt igjen til Bjørknes. Fra Skedsmokorset skal det være 26 km og ta 27 min. Jeg har kjørt deler av denne strekningen selv og fant ut at det var bedre å svinge av E6 etter IKEA på Furuset og kjøre på tvers av Groruddalen og ut på Trondheimsveien ved Kalbakken. Da ungikk jeg køen som er fra Ulven til Sinsen. Det går litt sakte bortover Ring 2, men det skyldes kun at det er så mange lyskryss der. Det er grei flyt i trafikken. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #13 Skrevet 23. august 2006 Jepp, det jeg fant ut også. Jeg bare liker ikke å ta buss... ← Så du liker bedre å forurense og gjøre luftkvaliteten dårligere enda den alledere er? Ærlig talt, for å bevare denne byen uten at den skal bli enda mer forurensa er det viktig at folk kan bruke huet og ta i bruk den kollektivtrafikken vi faktisk har her i byen.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. august 2006 #14 Skrevet 23. august 2006 Så du liker bedre å forurense og gjøre luftkvaliteten dårligere enda den alledere er? Ærlig talt, for å bevare denne byen uten at den skal bli enda mer forurensa er det viktig at folk kan bruke huet og ta i bruk den kollektivtrafikken vi faktisk har her i byen. ← Har du hørt om angst? Det hadde jo vært fint om folk hadde orket å koordinere litt, så de som kjørte bil kunne være flere i samme bil. Om noen ville ha sittet på med meg til byen, så er jo det fint om det hindrer folk i å sitte en og en i kø innover, slik at det blir ferre biler. Men nå blir det buss uansett på meg. Beklager om jeg gjorde dagen din ille.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #15 Skrevet 23. august 2006 Har du hørt om angst? Det hadde jo vært fint om folk hadde orket å koordinere litt, så de som kjørte bil kunne være flere i samme bil. Om noen ville ha sittet på med meg til byen, så er jo det fint om det hindrer folk i å sitte en og en i kø innover, slik at det blir ferre biler. Men nå blir det buss uansett på meg. Beklager om jeg gjorde dagen din ille. ← Ja, du og alle andre gjorde dagen min ille, jævla bilister som må forurense den fine byen vår Jammen meg mange i oslo-området som har angst, siden det er så stor biltrafikk
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #16 Skrevet 24. august 2006 Ja, du og alle andre gjorde dagen min ille, jævla bilister som må forurense den fine byen vår Jammen meg mange i oslo-området som har angst, siden det er så stor biltrafikk ← Det er jo fint at folk er opplyste og har forståelse for at noen kan ha angstproblematikk, og dermed ikke klarer å sitte på stappfulle busser innover mot byen... Tipper at størstedelen av de som kjører bil gjør det av ren egoisme av ulike grunner som ikke er nødvendig, men slettes ikke alle gjør det. Men hvis det er et innlegg her som gjør dagen din dårlig, så synes jeg du bør gjøre et aktivt forsøk på å få folk til å sette igjen bilen hjemme, eller hjelpe til med å sette opp flere busser for de som ikke bor der hvor det går kollektivt hvert kvarter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå