Gå til innhold

Hvor dyrt ble bryllupet ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi endte nok på 130 000 for selve arrangementet, som budsjettert.

Klær og ringer og tur kom i tillegg - men det var heldigvis det eneste vi betalte selv :)

Både foreldrene mine og hans synes heldigvis det var en fantastisk hyggelig ting å betale for, så vi hadde ikke noe stress med økonomien *takknemlig*

Skal si summene svinger!! Det blir nok dyrt for oss også, men har heldigvis foreldre med samme oppfatning som dine ;)

Jeg gleder meg sånn til planleggingen, er bare litt for tidlig ennå. Kjekt å samle tips og ideer i det stille, sånn som disse utrolig variablene innen kostnader! :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi havner nok alt i alt på 35 000 kr. Vi håpet vi klarte å holde oss under 30 000, men rimelig uansett det da :) (Det var klærne som sprakk oss :ler: Måtte ha ny kjole i siste liten da den første ikke ble passe etter fødselen)

Vi er 47 stk på 3 retters middag og 89 stk til kaffe/avec, fest og nattmat.

Mye sparetips hos oss da ;) Venninde er blomster dekoratør, svigerinne er frisør, mamma lager bryllupskake, spiller musikk med dj istede for live, proff filmer gjennom en vennetjeneste, trykksaker på pc og printer selv, noe alkohol shopping i sverige o.sv. o.s.v

Endret av superlove
Skrevet

Superlove:

Ser at du er fra Trondheim, og at du klarer å få bryllupet ditt til rundt 35000,- Og det med 47 stk til 3-retters middag! Kan jeg spørre hvor dere skal ha festen, og hvordan du klarer dette?

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet
140 gjester til middag og fri bar?? og så kommer dere på 30.000???

det må jeg si er meget imponerende. Hvordan i all verden får du til det?

Hei. Egentlig ingen heksekunst... har kjøpt kjole kr 240,- , ringer 600,- og brudpikekjolene 600,- på Ebay.com. Dress 1560,- ble billig da min kjære er dyktig på pruting... Skal ha koldtbord med masse greier på, og min svigerfars kjæreste jobber på FjordSeaFood og skaffer alt av fiskemat der... alt av kjøttmat kommer fra en gammel arbeidsgiver som sponser den. Alle vi kjenner skal bake kaker og forskjellige sorter brød. Kjæresten til min eks skal fotografere oss hele dagen -gratis-. Det som koster penger e drikke til 140 gjester. Dette blir ca 10000,- fra Tyskland via Sverige, og fotograffotografen blir 6000,- ... Vi holder salater, dressinger og oster selv.. Og ja... brudebuketten..... den vet jeg ikke hvor mye den kodter, men jeg skal ha lite blomster i den, men en del frukt og bær.... støvelettene 399,. hvor langt har vi kommet da....?? sånn pengemessig.....Er innenfor budsjett - og tror alt går godt... Og ja, invitasjonene ble lagt av min stesvigerfar og han er grafiker og har laget gratis... laget oss ett eget m0oogram også.... Alt er kjøpt nytt.. ikkenå brukt... :)

Skrevet (endret)
Superlove:

Ser at du er fra Trondheim, og at du klarer å få bryllupet ditt til rundt 35000,- Og det med 47 stk til 3-retters middag! Kan jeg spørre hvor dere skal ha festen, og hvordan du klarer dette?

Klart det :)

Samboeren er kokk og jeger, så vi har rådyrkjøttet fra før. Han forbereder det meste selv og har 2 kolleger til å kjøre ut maten på selve dagen. Scampi til forrett, var på tilbud på obs for litt siden 49 kr/kg. Pannacotta til dessert. Kommer på rundt 70 kr pr kuvert. Så det sparer vi masse på.

Et tips er å bare forhøre seg litt rundt. Veldig mange kokker tar gjerne litt slike selskap på si. (svart) Mye billigere enn firma.

Vi leier AmCar clubs lokaler på Ranheim. Koster 2000 kr for hele lørdag og søndag. (Så dekker vi opp på fredag, men "betaler" ikke for fredagen) Utrolig trivelig gjeng. Anbefaler dette lokalet veldig. De har ALT av utstyr, og plass til 50 til middag og 100 til fest.Lokalet

Vi serverer drikke til maten og kaffe/avec + blandevann. Så bringer gjestene alkohol til kvelden selv.

Mamma lager 2 store lukket valnøtt som blir bryllupskaker. (Pyntes av en kokk)

Låner bryllupsbil av venner. Alle kaker bakes av familie, venner og venners venner.

Ei venninde har veldig bra kamera og "hobby" fotograf. Hun tar alle bilder.

Mannen har vanlig dress, og leid vest og "slips". Jeg har splitter ny brudekjole kr 5000. Kjøpt på Lailas brudestue på Orkanger. Den kjolen kosta 9000 kr i Mai. Hun setter ned prisene dess nærmere jul vi kommer :ler:

Musikken har vi på pc som kobles på kjempebra annlegg som de har på amcar lokalet.

Om du lurer på andre ting bare spør. Har endel info om div. ting i Tr.heim ang. bryllup ;)

Endret av superlove
Skrevet

Jeg tror vi brukte ca 5-6.000 kroner på bryllupet. Men vi giftet oss på tinghuset og hadde kun nærmeste familie + forlovere.

Det viktigste for meg er at den beste mannen i verden ble min den dagen! Å bruke flere hundretusen på èn dag, synes jeg er sløsing. Det er unødvendig i mine øyne.

Mange ekteskap som ryker, gjør det gjerne pga økonomiske problemer, så hvorfor kaste bort så mye penger på en dag. Låner man dem, blir det gjerne akkurat dem som gjør at ekteskapet ryker, har man dem, men bruker dem på en dag, kunne man heller hatt dem som en buffer til en senere anledning og spart seg for krangel som dukker opp fordi man ikke har dem.

Jeg tror mange ser seg blind på å være prinsesse for en dag. Hvorfor er det så viktig? Er ikke det viktigste at man får sin kjære? I mine øyne er det det som er lykke!

Skrevet

Vi giftet oss i 2004. Kom ut med ca 50 000 for ca 25 gjester.

Bryllupsreisen tar vi i år.. :) Akkurat to år "forsinket"

Skrevet
Jeg tror vi brukte ca 5-6.000 kroner på bryllupet. Men vi giftet oss på tinghuset og hadde kun nærmeste familie + forlovere.

Det viktigste for meg er at den beste mannen i verden ble min den dagen!  Å bruke flere hundretusen på èn dag, synes jeg er sløsing. Det er unødvendig i mine øyne.

Mange ekteskap som ryker, gjør det gjerne pga økonomiske problemer, så hvorfor kaste bort så mye penger på en dag. Låner man dem, blir det gjerne akkurat dem som gjør at ekteskapet ryker, har man dem, men bruker dem på en dag, kunne man heller hatt dem som en buffer til en senere anledning og spart seg for krangel som dukker opp fordi man ikke har dem.

Jeg tror mange ser seg blind på å være prinsesse for en dag. Hvorfor er det så viktig? Er ikke det viktigste at man får sin kjære? I mine øyne er det det som er lykke!

Hver sin lyst! :)

For meg handler det ikke bare om å være prinsesse, men å få en dag som man kan tenke tilbake på resten av livet. Denne dagen vil ikke bare huskes av oss, men også vår familie og de beste vennene våre. Det synes jeg er fint å tenke på :)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og kommer nok til å gifte meg på mer eller minre samme måte som deg :) Samtidig skjønner jeg godt at andre kan ha et ønske om å stå hvit brud og full pakke, selv om det er fjernt fra det jeg ønsker og drømmer om.

Skrevet
Skal si summene svinger!!

Det er jo ikke noe rart, det er jo tusen forskjellige måter å gjøre det på, og mange nivåer å legge seg på. Vi sparte ikke på noe når det gjaldt mat, vin og lokale (og dermed ble det dyrt) - det viktigste for oss var å legge alt til rette for en fantastisk fest for alle vi er glad i, og foreldrene våre ville gjerne at det skulle være storslagent. Så da ble det det. Og gurimalla så gøy! Handlet ikke på noen måte om å være prinsesse, men å nyte nesten et døgn der alle man er glad i er samlet og i stemning for en god fest!

Skrevet
Det er jo ikke noe rart, det er jo tusen forskjellige måter å gjøre det på, og mange nivåer å legge seg på. Vi sparte ikke på noe når det gjaldt mat, vin og lokale (og dermed ble det dyrt) - det viktigste for oss var å legge alt til rette for en fantastisk fest for alle vi er glad i, og foreldrene våre ville gjerne at det skulle være storslagent. Så da ble det det. Og gurimalla så gøy! Handlet ikke på noen måte om å være prinsesse, men å nyte nesten et døgn der alle man er glad i er samlet og i stemning for en god fest!

Jeg er nok mer som deg, ja! Jeg ser på bryllupet som min og min manns dag, en dag hvor man skal slippe å tenke på å ordne noenting. All ære til dem som orker å lage alt selv, men personlig ville jeg heller betalt for å sitte tilbakelent i stolen og se alt bli gjort... Og med to pengesterke familier som skal møtes gjennom giftemål så går det nok fint, tror jeg!

Gjest Helene1
Skrevet

Vi endte på ca 45000,- inkl alt (ikke bryllupsreise). Da hadde vi 60 gjester men ikke noe alkohol til middagen.

Det som trakk opp var fotograf 5000,- og brudekjolen min 12000,-.

Lurer på om vi betalte 230,- pr kuvert til middagen...... om jeg ikke husker helt feil. Var iallefall ikke dyrt.

Har venner som har feiret bryllup der middagen alene kom på 80000,- med like mange gjester. Verken de eller vi opplevde at det var den helt store gourmentforskjellen på de to middagene som ble servert....

Skrevet

Vi giftet oss for 5 år siden. Bryllupet kom på ca 70.000 med alt, da hadde vi ca 70 gjester.

Vi hadde også levende musikk hele kvelden.

Skrevet
Hver sin lyst!  :)

For meg handler det ikke bare om å være prinsesse, men å få en dag som man kan tenke tilbake på resten av livet. Denne dagen vil ikke bare huskes av oss, men også vår familie og de beste vennene våre. Det synes jeg er fint å tenke på :)

Vi tenker ofte tilbake på denne dagen og snakker mye om den. Det viktigste for oss var som sagt kjærligheten. Bryllupsreisen har vi ikke fått tatt ennå av mange forskjellige grunner, men det kommer. Og det gleder vi oss til.

Skrevet
Er ikke det viktigste at man får sin kjære? I mine øyne er det det som er lykke!

Og det tror du ikke er det viktigste for alle oss andre?

Noen synes smått og billig er best, mens andre vil benytte anledning til denne ene gangen i livet å slå på stortromma og gjøre noe for alle som betyr noe for en, i tillegg til selve vielsen. Vi har for øvrig heller ikke mulighet til å ha hele bryllupet på dugnad, vi har verken kokk, blomsterdekoratør, skredder, konditor eller fotograf i vår bekjentskapskrets.

Skrevet
Og det tror du ikke er det viktigste for alle oss andre?

Noen synes smått og billig er best, mens andre vil benytte anledning til denne ene gangen i livet å slå på stortromma og gjøre noe for alle som betyr noe for en, i tillegg til selve vielsen. Vi har for øvrig heller ikke mulighet til å ha hele bryllupet på dugnad, vi har verken kokk, blomsterdekoratør, skredder, konditor eller fotograf i vår bekjentskapskrets.

Nei, faktisk noen ganger så virker det ikke som om det er det viktigste.

Dessuten er det ofte at det ikke er den ene gangen i livet. Det er jo det verste: Folk gjør jo dette flere ganger!

Skrevet

Her tror jeg det kom seg på rett i overkant av 100 000.

Vi ble sponset med 30 000 av hver av foreldreparene våre, og det kom utrolig godt med i prosessen.

Har egentlig ikke merket det så godt på økonomien da vi har tatt litt pø om pø, men nå rett etter bryllupet blir det jo en pen sum å ut med til mat og forskjellig.

Fikk billige blomster gjennom venner som er blomsterdekoratører, men det kom seg allikevel på 5000......Hovedretten som var rådyr var jektet selv. Men siden middagen var på restaurant kom det seg på 13 000 allikevel. Men syns ikek det er ille for treretters med vin til og likør til desserten jeg...

Kjolen til 10 000 pluss sko, smykker, slør osv osv... Ble sikkert 15 000 til sammen.

Smoking til mannen pluss pluss ble vel ca 7000

Band til 7000

Nattmat til 3000

Alkohol til kanskje 10 000

Og mye mye mer. Leie av lokale, gaver til hjelpen, bryllupskakene, suiten til 4000, håret mitt til sikkert 7000 til sammen, negler, hud, frisør til han, ringer..... Uff, masse penger!!!!

Men alt var verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...