Gå til innhold

Hvor dyrt ble bryllupet ditt?

Anbefalte innlegg

Gjest brudelura
Skrevet

Ja, nå er sesongen snart over, og de fleste er ferdige med både feiring og bryllupsreise!

Hvor mye kostet bryllupet ditt, og hvor mye var det planlagt å koste? Og hvor mye brukte dere på bryllupsreise?

Videoannonse
Annonse
Gjest La Guapa i.i
Skrevet

Vi giftet oss i 2003.

Det tok litt av så vi brukte 130.000,- utenom bryllupsreisa.

Hadde en herlig dag...men etterpåklokskapen har tatt meg litt og jeg hadde ikke brukt så mye en gang til!

Det trenger ikke å koste skjorta å gifte seg og det kan bli like fint allikevel :)

Skrevet

Bryllupet kom på ca. 60000kr, og bryllupsreisen med lommepenger 15000kr.

Skrevet

Huff, det ble så mye at vi ikke engang har orket å sette opp et skikkelig regnskap. Regner med at det ble et sted mellom 100.000 og 120.000. Og da har vi ikke engang dratt på bryllupsreise ennå. Den utgiften kommer i november/desember.

Skrevet

Bryllup m/dyr fotograf.... ca 70.000 -80.000

Bryllupsreise inkl. lommepenger: ca 40.000-45.000

Men det ville ha blitt mye dyrere bryllup om ikke mange hadde gitt oss hjelp i bryllupsgave. (Frisør, sminkør, foreldre som kjøpte inn vin, invitasjoner, bordkort o.s.v.)

Har vært kjempespandable når det gjelder bryllupsreisen, og unnet oss en tur vi kommer til å snakke om i mange år framover!

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jeg tror sånn alt i alt at det kom på 20000-25000. Billig, men trivelig.

Skrevet

Hadde dere mange gjester da? Og hva slags mat hadde dere??

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Hadde dere mange gjester da? Og hva slags mat hadde dere??

Vi hadde 30 gjester til middagen. Den besto av koldtbord med diverse sjømat (hummer, østers, reker etc.) og så hadde vi kjøpt inn karbonader, kylling, fått ordet eggerøre, skinker, oster og spekemat til å utfylle med. Vi endte opp med forferdelig masse mat, så alle som hjelp til med ryddig dagen etter kunne få ett skikkelig godt måltid etterpå. Til dessert hadde vi forskjellige typer hjemmelagde is, mousseèr og sånt. Vi holdt vin og øl under middagen, og alle fikk velkomstdrink før middagen.

Vi fikk koldtbordet til en ganske billig pris, så jeg tror ikke det kostet oss mer enn 6-7000. Vinene ble kjøpt inn i kartonger, og helt på karafler. Vi hadde kjøpt inn såpass med vin at det holdt til langt mer enn bare middagen. Hadde igjen etter bryllupet.

Så hadde vi naturligvis kjøpt inn brus, mineralvann, kaffe og te.

Vi hadde sånn at alle fikk en konjakk til kaffen etterpå. Kaker lagde mange i familien, så det hadde vi masse av. Eneste vi måtte kjøpe var kransekake og bryllupskaka, men der valgte vi bare en stor og fint pyntet marsipankake. Tror den kosta oss 1000 kroner.

Til nattmat fikk alle minestronesuppe med rundstykker og noe kjøttmat.

Skrevet

Shit, syns de fleste kommer godt unna det her?

Vi gifter oss neste år, og det kommer garantert på 150-200.00 uten bryllupsreise....HJELP!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest Ninakanin
Skrevet
Shit, syns de fleste kommer godt unna det her?

Vi gifter oss neste år, og det kommer garantert på 150-200.00 uten bryllupsreise....HJELP!!!!!!!!!!!!!!!

200.000!?

I svarte?! Hva skal du gjøre, fly vekk fra kirken på enhjørninger?!

Skrevet
200.000!?

I svarte?! Hva skal du gjøre, fly vekk fra kirken på enhjørninger?!

Neida, men vi er jo ca 100 gjester og da blir det fort dyrt.

selvfølgelig kan man komme rimeligere ut av det, og det blir sikkert like flott og vel så det. Lurte mer på hva andre som skal ha så mange gjester bruker på bryllupet?

Gjest Ninakanin
Skrevet

selvfølgelig kan man komme rimeligere ut av det, og det blir sikkert like flott og vel så det. Lurte mer på hva andre som skal ha så mange gjester bruker på bryllupet?

:ler:

sorry den frekke tonen altså, jeg skvatt bare sånn av alle nullene! :ler:

Men hundre gjester ja, da forstår jeg jo....

Stilig, heldige gjester!

Skrevet
Lurte mer på hva andre som skal ha så mange gjester bruker på bryllupet?

Vi skal ha 100 gjester til bryllupet vårt. Av disse skal vi ha nærmeste familie til middag (ca 50 stk) og resterende 50 kommer til kaffe. Dette gjør vi for å spare litt penger. Foreløpig budsjett er på ca 70.000,- da er det middagen som blir det dyreste...

Skrevet

Vi hadde 80 gjester så ikke fullt like mange som dere, men vi hadde koldbord med masse mat som vi sto selv for, og den frie baren ble kjøpt inn i Sverige. Dette gjør det hele flere titalls tusen billigere. Men det var så mye igjen at vi kunne godt hatt 100 gjester hvis vi bare hadde hatt stoler til de. Vi måtte ha alle til middag for kaffegjester var uaktuelt så dette ble den billigste løsningen for oss.

Skrevet

Vi hadde 60 gjester, alle til middag, nokre ekstra utover natta, fri bar.

Heile sulamitten kosta om lag 50 000, korleis vi greidde det kan lesast om i bryllupsdagboka mi.

Vi har forøvrig ikkje tatt oss råd til noko bryllupsreise enno.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Hei.

Vi gifter oss 14 oktober, og har ett budsjett på 30 000,- Ser ut til at det holder veldig greit. Det som koster penger er fotografen, og drikke. Vi skal ha 140 gjester, alle kommer til middag - og det er fri bar. Mamma sier jeg må skrive bok om å lage billige flotte bryllup...... Har ny kjole, ny dress, skreddersydde brudepikekjoler og nye ringer. Alt dette fikk vi for ca 4500,-.... Alt går når man leter litt...

Skrevet
Hei.

Vi gifter oss 14 oktober, og har ett budsjett på 30 000,- Ser ut til at det holder veldig greit. Det som koster penger er fotografen, og drikke. Vi skal ha 140 gjester, alle kommer til middag - og det er fri bar. Mamma sier jeg må skrive bok om å lage billige flotte bryllup...... Har ny kjole, ny dress, skreddersydde brudepikekjoler og nye ringer. Alt dette fikk vi for ca 4500,-.... Alt går når man leter litt...

140 gjester til middag og fri bar?? og så kommer dere på 30.000???

det må jeg si er meget imponerende. Hvordan i all verden får du til det?

Skrevet

IIIk. Vi har foreløpig regnet oss frem til 80 000kr med 46 gjester.

Skrevet

Vi endte nok på 130 000 for selve arrangementet, som budsjettert.

Klær og ringer og tur kom i tillegg - men det var heldigvis det eneste vi betalte selv :)

Både foreldrene mine og hans synes heldigvis det var en fantastisk hyggelig ting å betale for, så vi hadde ikke noe stress med økonomien *takknemlig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...