Gå til innhold

dagmamma på få kvm.

Anbefalte innlegg

Gjest ung dagmamma :)
Skrevet

Dette er egentlig en oppfølger mail til "Hva ser dere foreldre etter når valg av dagmamma"emnet . Men valgte likevel la den stå får seg..

Vil dere vite mer konkret om meg, så får du nok en god oversikt av å lese det forige innlegget mitt. ;)

Men. Det jeg lurer på er. Vi har flyttet inn i en leilighet på underkant av 50kvm. Min samboer, som er snekker, har pusset denne opp og sørget for å gjøre det mest mulig barnevenlig lagt tilrette.. Dette fordi vi selv ønsker å om ikke så altfor lenge ha en liten krabat der selv :)

Nydelig uteområde, med masser av plass til lek. Ligger godt inn i naturskjønne omgivelser. Så på den siden er det optimal plass for "dagmamma jobben". Og jeg kommer til å legge mye av dagen av til utelek.

Spørsmålet mitt er: blir det for lite plass til å kanskje ha to, evt. tre barn der i leiligheten? Nå er det jo ikke sommer hele året i norge, så det blir nok mer innelek utover mot vinterhalvåret...

Soveplass er der nok av og er jo plass til lek og måltid. Vil likevel bare høre med dere rundt disse kvaderatmeterene... går det an?

Vil vite før jeg kontakter de evt. foreldrene. :sjenert:

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette er egentlig en oppfølger mail til "Hva ser dere foreldre etter når valg av dagmamma"emnet . Men valgte likevel la den stå får seg..

Vil dere vite mer konkret om meg, så får du nok en god oversikt av å lese det forige innlegget mitt. ;)

Men. Det jeg lurer på er. Vi har flyttet inn i en leilighet på underkant av 50kvm. Min samboer, som er snekker, har pusset denne opp og sørget for å gjøre det mest mulig barnevenlig lagt tilrette.. Dette fordi vi selv  ønsker å om ikke så altfor lenge ha en liten krabat der selv :)

Nydelig uteområde, med masser av plass til lek. Ligger godt inn i naturskjønne omgivelser. Så på den siden er det optimal plass for "dagmamma jobben". Og jeg kommer til å legge mye av dagen av til utelek.

Spørsmålet mitt er: blir det for lite plass til å kanskje ha to, evt. tre barn der i leiligheten? Nå er det jo ikke sommer hele året i norge, så det blir nok mer innelek utover mot vinterhalvåret...

Soveplass er der nok av og er jo plass til lek og måltid. Vil likevel bare høre med dere rundt disse kvaderatmeterene... går det an?

Vil vite før jeg kontakter de evt. foreldrene.  :sjenert:

:)

50 kvadratmeter?! Kanskje du skal satse på å ha hamster-kennel istedet... Nei, seriøst: 50 kvadratmeter er altfor lite til å drive mini-barnehage på. For meg 50 kvadratmeter er nok ikke stuedelen mer enn omlag 20. Nei, dette er i knappeste laget.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe problem å ha hvertfall to unger der!?!

Men jeg ville hatt de ute en tur hver dag, eller mest mulig hvertfall. men ikke på de kaldeste dagene i året kanskje.

Mini- barnehage og dagmamma er ikke det samme akkurat...

Skrevet

det er vel litt lite for 3 barn, men 2 ville sikkert fungert greit.. det kommer jo også litt an på romindelingen og hvordan stua er.

Dessuten trenger det ikke å være sommer for at man kan være ute. På med lue, skjerf og dress, så er barna klare til lek! ;)

Hvis du passer små barn sover de jo også gjerne en stund på dagen, og om dere er litt ute i tilegg.. er det jo ikke all verdens tid de trenger å tilbringe inne for å leke. Måltider vil sikkert også ta litt tid...

Skrevet

Jeg ville ikke reagert på om en dagmamma hadde to barn i en 50 kvm leilighet. Igrunnen ikke tre heller - for meg er det andre ting som er viktigere. Hvor mye er man ute? Hvordan kommer dagmamma seg ut av leiligheten med 2-3 barn? (er det i 1.etg, 5.etg, heis?)

Men aller viktigst for meg er at det er en dagmamma jeg føler ønsker å passe barn. At barnet mitt ikke er til oppbevaring. Og da er ikke de 5-10 kvm ekstra i stua så nøye for meg i alle fall.

Skrevet

Man bor da på 50 kvm, så hvorfor ikke?

Med flotte uteområder så går det vel bra. Og det er jo opp til foreldrene til barna å avgjøre dette, så ....

Gjest ung dagmamma :)
Skrevet

Ja, jeg er jo klar over at 50kvm kanskje er i knappeste laget for å være dagmamma for to tre stykker. Men nå er det da sånn jeg bor.. jeg og min samboer. Selvsagt stort nok for oss men...

Hadde svært lyst å være dagmamma et års tid . Erfaring fra tidligere samt trives utrolig godt i den rollen..

men til tross for svært god respons, så vurderer jeg nå å legge denne tanken på hylla så lenge..

takk for fine svar

Skrevet

Jeg bor på en 50 kvm leilighet. I gamle dager bodde det en familie på 5 her. Og i ettromsleilighetene (ca 35 kvm) bodde det familier på ofte 4. Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe galt at du tar med tre unger inn på 50 kvm.

Det jeg heller ville tenkt på er for din egen del: at det blir liggende leker rundt omkring og at du må rydde opp hvis du ikke skal snuble i leker på fritida.

Men det er altså ikke noe galt i å ha tre unger inne på denne plassen. Som noen andre her nevnte er det om å gjøre å komme seg ut. :)

Skrevet

Selv bor jeg for tiden på 40 kvm med mann og 8 barn, så å være dagmamma for 2-3 barn på 50 kvm ser jeg ikke som noe som helst problem. Det er forøvrig bare de siste par tiårene at vi er blitt bortskjemt med svære boarelaer her i landet.

Skrevet
Selv bor jeg for tiden på 40 kvm med mann og 8 barn, så å være dagmamma for 2-3 barn på 50 kvm ser jeg ikke som noe som helst problem. Det er forøvrig bare de siste par tiårene at vi er blitt bortskjemt med svære boarelaer her i landet.

:ler:

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Den siste "latter meldingen" synes jeg da vedkommende kunne spart seg med da men.... :fy_fy:

Flott med mange bra innlegg her

Jeg har hatt min sønn hos dagmamma. En fantastisk og sprudlende mamma som fant på utrolig mye spennende me barna...

Det er tre år siden , og til tross for at min sønn bare var ett år, husker han stadig sin gode dagmamma..

Det er IKKE kvm det kommer an på. ikke i det hele tatt!!! Det er kvaliteten på dagmammaen... ;)

Skrevet

Rommet vi har barna på i barnehagen der der jeg jobbet sist barnehageår tror jeg er omtrent 30 m2 og det er 18 unger der!

Skrevet
Den siste "latter meldingen" synes jeg da vedkommende kunne spart seg med da men....  :fy_fy:

Helt greit for meg at noen ler av det, vi må se det humoristiske i situasjonen selv også. ;) Og utrolig nok går det ganske så greit. Men håper det ikke blir så mange år i denne leiligheten likevel da akkurat. :ler:

Skrevet
Helt greit for meg at noen ler av det, vi må se det humoristiske i situasjonen selv også. ;) Og utrolig nok går det ganske så greit. Men håper det ikke blir så mange år i denne leiligheten likevel da akkurat.  :ler:

Hei Asterix! Det var jeg som "lo", jeg trodde du bare tullet da du sa du hadde åtte barn! Så for meg hvordan åtte små og to voksne løp rundt på 40 kvadratmeter. Og så er det faktisk virkeligheten din - håper du ikke ble fornærmet. Du må iallfall være superflink til å organisere og utnytte plassen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...