lillesky Skrevet 25. august 2006 #21 Skrevet 25. august 2006 Derfor ser du aldri meg kjøre en tysk bil. Enda mindre kjøpe en ← Ikke tysk? Hva slags biler vil du ha da?
Meaty Skrevet 25. august 2006 #22 Skrevet 25. august 2006 Ikke tysk? Hva slags biler vil du ha da? ← Det lurte jeg også på, han snakker jo dritt om nesten alle merker... Forøvrig rart at alle disse "drittmerkene" er så populære hvis alt det han sier er sant
Gjest gjest1 Skrevet 27. august 2006 #23 Skrevet 27. august 2006 Må nesten slå et slag for micra. har vært å prøvekjørt den nylig og den er overraskende romslig. Grunnen til at lille meg (170cm) vet det er at mannnen min er 198 ca og hadde grei plass i den. Den er svært rimlig også. I tillegg så kan du skyve baksetet frem/tilbake Vi fikk bedre plass i den enn feks Ford Fiesta
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #24 Skrevet 27. august 2006 Nå kommer det jo en ny småbil, Nissan Note. Koster vel litt nå siden den er helt ny, men ikke helt gæli i pris. Nissan hadde jeg før og syns det var bra ihvertfall
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #25 Skrevet 27. august 2006 Ingen av dere her som tenker sikkerhet? å kræsje med en liten fisebil er vel ikke akkurat det man forbinder med trafikksikkerhet?
lillesky Skrevet 27. august 2006 #26 Skrevet 27. august 2006 http://www.euroncap.com/content/safety_rat...p?id1=1&id2=165
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #27 Skrevet 28. august 2006 http://www.euroncap.com/content/safety_rat...p?id1=1&id2=165 ← Er ingen garanti dette her. Hvem tror du hadde komt best fra det, jeg i en volvo eller deg i en liten fisebil som knapt har noe frontparti?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #28 Skrevet 28. august 2006 Forøvrig ville jeg aldri i livet hatt unger i en slik bil!
lillesky Skrevet 28. august 2006 #29 Skrevet 28. august 2006 Men nå spør trådstarter etter en småbil, og da er det like greit å trekke frem en liten sikker småbil, enn en Hummer.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #30 Skrevet 28. august 2006 Derfor ser du aldri meg kjøre en tysk bil. Enda mindre kjøpe en ← Og alle bilmekanikerne jeg kjenner (og det er faktisk ganske mange, ja) kunne ikke tenke seg å kjøpe noe annet Du sitter ikke nødvendigvis med fasiten selv om du kjenner en av temelig mange bilmekanikere.
TheHairyToothfairy Skrevet 28. august 2006 #31 Skrevet 28. august 2006 Det lurte jeg også på, han snakker jo dritt om nesten alle merker... Forøvrig rart at alle disse "drittmerkene" er så populære hvis alt det han sier er sant ← Det er mange merker som selger som bare faen, men det er store grunner til at man ikke kjøper alle dem. Jeg har selv hatt golf type 3, den var helt okai helt til jeg fikk eksperimentert litt med bakakselen. Jeg var rett og slett borti en fortauskant inni rundkjøringen og hele traversen var på sekunder redusert til skrapjern. Dette er en snarvei tatt av fabrikken for å bygge en bil som er servicevennlig. Golf 3 var en forgjenger for modulbyggede biler, den er montert slik at det skal være en bagatell å skifte større deler. Vel og bra, det, men det er bare det at med enhver ny konstruksjon så er det mange uprøvde ting som faktisk må få lov til å gå litt feil. Det vil si, de får nettopp ikke det. Og da regner jeg med, at DU som kjøper bil setter pris på at JEG som skrur bil faktisk forteller deg hva som er litt hum hum og ikke fult så vellykket. Hvis ikke så kan vi godt sitte og diskutere at den og den bilen har sabla fine farger, masse artig utstyr og ser helt fabelaktig ut i forhold til innkjørselen din. Det ER bare fakta at bilverden består av veldig mye kynisme. Det ER slik at den norske bilparken ikke stemmer inn i produksjonspolicyen til resten av europa, hvor en bil bygges for å holde godt i fem år og så være en reparasjonsbombe de neste årene til den er ti år gammel; og moden for skrothaugen. De eneste produsentene her i Europa som ser ut til å gå i litt andre baner er Volvo, Saab, Ford (med VISSE unntak) og Opel (fra ca. '99 til dags dato) Derfor favoriserer jeg stort sett heller japanske biler som er bygget på den måten man får en genial bil; enkelt. Så, utover kvalitet, pris og utgifter så kommer en hel del andre greier som bestemmer veldig om din bil er så fantastisk eller ikke; sikkerheten. Med tanke på at jeg daglig ferdes blant personer som kjører i rus, uten hvile, personer som kan få anfall av demens, diabetes, selvmordstrang. Personer som fikler med bilstereoer, mobiltelefoner og matpakker. Med tanke på at jeg daglig passerer alt dette i en hastighet av 80 km/t og har regnet veldig mye retardasjonskraftsligninger på skolen, så kan du bite deg kraftig i nesa på at jeg favoriserer en bil jeg VET er bygget for å tåle en smell. Det handler ikke bare om sikkert karosseri, men også om at den bør være mest mulig fri for tekniske strabasiøse bommerter. På et av de merkene min onkel forhandler via sin merkeforretning, så fikk vi sommeren 99 inn en reklamasjonsmelding på to forskjellige modeller. Denne feilen gikk ut på at ved en gitt kombinasjonsformidling til styresentral #1 så vil styresentral # 2 muligens miste signaleffekt i noen sekunder. Dette betyr blant annet at disse to modellene kan miste respons fra motor/turtall og tro at du har kommet til et umiddelbart stopp. Styresentralen er da konstruert for å utløse beltestrammere, kutte signal til kraftforsterker i servo og utløse airbag. Se for deg resultatet av dette i 60 km/t. Se det så for deg i 80. Det er ikke uvanlig at slike feil oppstår i biler, fordi man har vært litt uheldig når man valgte produktene som til sist skulle bli sentralstyringer i bilen, men det som er uvanlig er at i dette tilfellet så gikk reklamasjonsmeldingen ut på at intet skulle utbedres, man skulle kun sende inn rammenummer på den og den modellen som hadde styresentral med det og det produksjonsnummeret. Med andre ord, for å kutte inn på et langt innlegg; det er billigere å betale eventuelle erstattninger og piss etterpå enn å utbedre feilen på alle bilene. Feilen kommer til å oppstå på en smal prosent av bilene, det kommer i den store sammenhengen ikke til å merkes. Men du kan ta deg hardt på at det merkes hardt for den uheldige bajasen som sitter i akkurat den bilen som akkurat den dagen skulle finne på å gi et ABS-følesignal til den sentralen som utfører denne datafeilen. Nei, jeg liker ikke tyske biler. Spesielt ikke de bayerske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå