Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 har lyst å kjøpe en HELT ny bil, har da tenkt på kia et eller annet, husker ikke navnet, men det er en liten bil til rundt 130 000kr. har lest at den har fått god omtale, så den er vel ok? men, jeg har egentlig ikke økonomi til det da... men føler nesten det er uansvarlig å kjøre rundt i et gammelt vrak med to unger. tenker spes på trafikksikkerhet. og ja, jeg er avhengig av å ha bil. kanskje er det andre biler, brukte, til en ok pris? småbil(heter det det?) eller konebil. trenger tips fra dere folkens! takker for svar!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Vi har en Toyota Yaris verso og er veldig fornøyd med den. Koster ikke så mye heller, ihvertfall ikke brukt
Gjest Solsikke Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Jeg har en brukt Opel Corsa, som jeg er kjempefornøyd med. Jeg betalte 60.000 for en 96 modell, i tipp-topp stand.
lillesky Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Nissan Micra! Jeg har en eldre fra 1997, men den er helt utrolig å kjøre. Har kjørt den nye Nissan Micra Visia et par uker, og den var super den og. Spesielt det at man ikke trenger nøkkel (kun en brikke). Micra er ikke så dyre heller. Anbebefaler ikke Toyoya Yaris. Den har fått mye god omtale, men 1. den bråker mye 2. den har dårlig svingradius. Samme med Kia Picanto, den har ekstremt dårlig svingradius. Ford Ka må du også holde deg unna. Men Ford sine litt større biler (Focus og Fiesta) er gode, men litt dyrere. Peugot 206 er også fin, men jeg tror de er litt dyrere enn f.eks. Micra?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Nissan Micra! Jeg har en eldre fra 1997, men den er helt utrolig å kjøre. Har kjørt den nye Nissan Micra Visia et par uker, og den var super den og. Spesielt det at man ikke trenger nøkkel (kun en brikke). Micra er ikke så dyre heller. Anbebefaler ikke Toyoya Yaris. Den har fått mye god omtale, men 1. den bråker mye 2. den har dårlig svingradius. Samme med Kia Picanto, den har ekstremt dårlig svingradius. Ford Ka må du også holde deg unna. Men Ford sine litt større biler (Focus og Fiesta) er gode, men litt dyrere. Peugot 206 er også fin, men jeg tror de er litt dyrere enn f.eks. Micra? ← jeg syns ikke Yarisen bråker mye og har heller ikke reagert på dårlig svingradius. Da skal du være ekstrem nøye om du klarer å reagere på no sånt på den bilen. Toyota er jo det merke med flest fornøyde kunder, de har god service og gode biler til en bra penge
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 takk for svar! morsomt, da vet jeg litt mer når jeg skal lete rundt. men det er vel best å kjøpe gjennom en butikk? tenker da på: 1.jeg er kvinne, 2.hakke peil på bil, 3.kjekt med garanti(?) hvis det skulle være noe.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Må få slå et slag for Toyota Yaris Beste bilen jeg har hatt. Og den bråker ikke. Har hatt folk på som faktisk har komentert hvor stille den går. Som jente som ikke er så veldig teknisk med bil så er den veldig lett å håndtere inni. Legge ned seter, skyve baksetet fram og tilbake. Ja, selv så mor klarer det Og så er det mye fin plass for å oppbevare småting foran. Hyller osv. Til og med under passasjersete er det en "skuff" til å dra fram. Lykke til med valget..
lillesky Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 jeg syns ikke Yarisen bråker mye og har heller ikke reagert på dårlig svingradius. Da skal du være ekstrem nøye om du klarer å reagere på no sånt på den bilen. Toyota er jo det merke med flest fornøyde kunder, de har god service og gode biler til en bra penge ← Jeg er ikke ekstremt nøye, men synes god svingradius er veldig viktig. Hvis man ikke skal svinge noe særlig enn "vanlige" bilsvinger spiller det jo ingen rolle. Yarisen jeg kjørte (helt ny) bråkte mer enn min Micra fra '97. Må få slå et slag for Toyota Yaris Beste bilen jeg har hatt. Og den bråker ikke. Har hatt folk på som faktisk har komentert hvor stille den går. Som jente som ikke er så veldig teknisk med bil så er den veldig lett å håndtere inni. Legge ned seter, skyve baksetet fram og tilbake. Ja, selv så mor klarer det Og så er det mye fin plass for å oppbevare småting foran. Hyller osv. Til og med under passasjersete er det en "skuff" til å dra fram. ← Jeg har akkurat kjørt Yarisen, og ble som sagt skuffet. Det jeg også reagerte på var bagasjeplassen. Selv om det går an å skyve frem baksetet, så er bagasjerommet veldig lite. Og har man små barn, så er det ikke så ofte man kan skyve frem baksetene...
Meaty Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 Jeg har Peugeot 107, en liten knert av en bil som jeg kjøpte for ca. en mnd siden. Kostet under 160 000 med air condition og CD spiller og litt annet ekstrautstyr. Grunnmodellen koster under 130 000. Synes bilen er vanvittig morsom å kjøre, også har den en "personlighet" som få småbiler har. (den smiler faktisk )Se bilder her Den ser liten ut utenpå men føles stor inni. Bagasjerommet er ganske lite men det holder for meg og samboer'n, når vi trenger mer plass legger vi bare ned bakseteryggene. Og så bruker den veldig lite bensin, noe som var veldig viktig for oss. Jeg har ikke sett så mange av disse på veiene enda siden det er en ganske ny modell. Men Citroen og Toyota har akkurat samme bilen, de heter hhv. C1 og Aygo, de tre bilfabrikkene samarbeidet om å lage en liten bil så innholdet er det samme men de har fått forskjellig karosseri. Peugeot er klart den fineste synes jeg da
Julie Skrevet 23. august 2006 #10 Skrevet 23. august 2006 Har også kjørt den nyeste Yarisen ved noen anledninger og ble overrasket over motorstøyen. Hørtes ut som en kraftig gressklipper motor. Julie
TheHairyToothfairy Skrevet 23. august 2006 #11 Skrevet 23. august 2006 (endret) . Endret 24. januar 2023 av TheHairyToothfairy Borte!
lillesky Skrevet 23. august 2006 #12 Skrevet 23. august 2006 Fin oversikt, MoskvaMorten! Jeg er ganske enig med deg, bortsett fra det med Micra. Men så er jeg lita (165) og har dermed gooood plass i en Micra.
Kykkelikokos Skrevet 24. august 2006 #13 Skrevet 24. august 2006 Har også kjørt den nyeste Yarisen ved noen anledninger og ble overrasket over motorstøyen. Hørtes ut som en kraftig gressklipper motor. Julie ← Den nyeste Yarisen er ikke lenger en småbil. Skal du ha en ny småbil fra Toyota så må du kjøpe Aygo som har tatt over plassen til Yarisen. Yarisen har nemlig blitt større.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #14 Skrevet 24. august 2006 Hadde en Nissan Micra leiebil mens min egen var på verksted. Nå kan man jo alltids si at jeg umulig ville kunne like den, siden den mangler en halv meter med førerplass i forhold til hva jeg kjører til daglig, men alikevel. Makan til staur av en bil skal man lete lenge etter. Det er soleklart at den er rimelig i drift, men det hjelper ikke så mye når man må sitte og jage den på girene hele tiden. Vi har noen Yaris firmabiler på jobben, og det frister ikke til gjentakelse. Fordelen med Yaris kontra andre småbiler er at den har tross alt en 2.hånds verdi. Ulempen er fremdeles at bilene er noen dass, uansett generasjon. Kia er en veldig god bil det første året du har den. Så begynner det bli verre. Mye verre. Det ruster, det rangler, det streiker og det mister verdi raskere enn AOL-aksjer. Hyundai begynner få fornuften med seg, det begynner ligne på ordentlige biler. Jeg tørr ikke gå 100% god for dem enda, jeg vil gjerne se litt åssn det ser ut etter et par års bruk. Men det ser lovende ut. Før var Hyundai synonymt med grå hår og forbannelse. Og rust. Opel begynner skjerpe seg, det skulle bare mangle. Men det er fremdeles mye penger for mye steinalderteknologi. Jeg har også sterke erfaringer om en hyperaktiv sult for å spise mansjettforinger foran, det er en sånn merkelig greie jeg ikke helt forstår hvorfor. Men joda. Peugeot, Citröen og Renault + Fiat snakker vi ikke om, den dagen de i det hele tatt lager en bil man trygt kan bruke penger på - eller bruke - så skal jeg sette kryss i taket. Det er veldig tabbe å tro at dette er gode biler, bare fordi de har freshe farger og ser litt annerledes ut. Pent innpakket dritt er fremdeles dritt. Mazda 2 er en kraftig forbedring fra Mazda Demio. Der Demio var bare piss har den nye arvtakeren visket bort alle søppelproblemer som ikke hørte hjemme. Motorene er gode, Den er smidig å bruke. De har også bygget bilen veldig modulbasert, så service er null problem (veldig viktig for verkstedkostnadene - jo mindre tid, jo billigere), og den har hyggelige delepriser. Nå kunne jeg kanskje ønsket meg litt mer sittekvalitet, men nå er jeg som sagt vant med 5 meter lang bil med lukseriøse seter. Det er to forskjellige verdener, og jeg aksepterer at Mazda 2 er veldig ok for sitt segment. Ford Fiesta er for så vidt akkurat samme bilen som Mazda 2 om man foretrekker det merket. Jeg har ikke kjørt en sånn enda, har bare prøvesittet og sett på ST-utgaven (som ser veldig gøy ut, om du skal ha leketøy) ← Ser at vi har mye av det samme synet på biler her ja. Men det er en ting du glemmer, det er at når kvinner leter etter ny bil ser de ikke etter både kvalitet og utseende som menn pleier å gjøre. De ser bare på utseende og om den har noen få morsomme trekk eller duppeditter. Med noen få unntak da...
Kykkelikokos Skrevet 24. august 2006 #15 Skrevet 24. august 2006 Det var jo en snodig generalisering å komme med når du faktisk er på et kvinneforum.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #16 Skrevet 24. august 2006 Det var jo en snodig generalisering å komme med når du faktisk er på et kvinneforum. ← tja! kanskje det....
Julie Skrevet 24. august 2006 #17 Skrevet 24. august 2006 Ja, har ikke nevnt noe om størrelsen på den jeg Julie
lillesky Skrevet 24. august 2006 #18 Skrevet 24. august 2006 Yaris er fortsatt en småbil da, selv om den ikke er Toyoyas minste lenger. De ser bare på utseende og om den har noen få morsomme trekk eller duppeditter. Med noen få unntak da... ← Njaaa... Jeg er til dels enig. For meg er utseende og duppeditter ganske viktig, men at bilen er bra er veldig veldig viktig. Og jeg tror ikke jeg er i den gruppen som du kaller få unntak, jeg tror vi er større enn få unntak.
Ephemera Skrevet 24. august 2006 #19 Skrevet 24. august 2006 Jeg har Toyota Yaris og er superfornøyd! :-D
TheHairyToothfairy Skrevet 25. august 2006 #20 Skrevet 25. august 2006 Ser at vi har mye av det samme synet på biler her ja. Men det er en ting du glemmer, det er at når kvinner leter etter ny bil ser de ikke etter både kvalitet og utseende som menn pleier å gjøre. De ser bare på utseende og om den har noen få morsomme trekk eller duppeditter. Med noen få unntak da... ← Jeg opplever ofte ganske mange unntak. Det er etter min erfaring veldig mange menn som går litt for ofte etter utseende, reklamer og merker. Personlig går jeg etter det jeg erfarer med å skru, og det jeg har tilgang på av fabrikkinfo fra min onkels verksted. Derfor ser du aldri meg kjøre en tysk bil. Enda mindre kjøpe en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå