Gå til innhold

Kjøkkenmaskin


Sun

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en Kitchen Aid kjøkkenmaskin? Lurer på om den er kraftig nok og om den har stor nok bolle til vanlig bruk. Kanskje er en Kenwood mer fornuftig, men heller mest mot Kitchen Aid. De er jo så stilige! Er det noen som kan argumentere for eller imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv en Kenwood Major, og er superfornøyd med den hvertfall.

Har ikke testet Kitchen Aid, så jeg kan liksom ikke si så mye om den.....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Her kommer min mening. Både som kokk og "designidiot" :-)

Kitchen Aid:

Stor nok til det meste i en vanlig husholdning. Mye ekstrautstyr og kraftig nok til en stor brøddeig. Kvaliteten er utmerket, og garantien på denne klassikeren er det heller ikke noe å si på. Gjør seg dessuten utmerket på kjøkkenbenken som designobjekt, og den blir jo aldri umoderne da ;-). Siden det er en klassisk modell som har vært, og kommer til å være leeeeenge i markedet (ikke nye modeller etc), så er det enkelt å få tak i nye deler og ekstrautstyr over hele verden. Prisen er heller ikke avskrekkende i forhold til Kenwood (hvis du ikke velger den i krom da ;-))

Kenwood :

Like stor kapasitet som Kitchen Aid (noen modeller også større kapasitet), og bra med ekstrautstyr. Kvaliteten er det heller ikke noe å si på. Når det gjelder visping av feks krem, eggehvitter etc. er Kenwood super, og faktisk hakket bedre enn Kitchen Aid. Vispen er veldig bra tilpasset bollen, og du kan vispe mindre mengder i denne maskinen enn i Kitchen Aiden der vispen ikke "rekker helt ned" når det er lite i bollen. Jeg ville selv ikke hatt Kenwooden fremme på benken, så hvis du tenker som meg må det god skapplass til i nærheten av der du vanligvis bruker maskinen. Imidlertid så har de kommet med nye modeller i stål, som ser bedre ut enn de tradisjonelle hvite. Og så er jo det en smakssak selvfølgelig. Se mer her feks: http://www.kenwood.ie/mixers.html

For ordens skyld: Selv har jeg en Kitchen Aid som står og flotter seg på kjøkkenbenken, og som dekker de behovene jeg har :-)

Fikk den i presang for 2 år siden av noen som vet hva jeg liker, og jeg simpelthen elsker min Kitchen Aid.

Men som sagt er det designet og den lange levetiden som veier mest. Når det gjelder makinene som "verktøy" er faktisk Kenwood også et MEGET bra valg når det gjelder kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sun (ikke i.l.)

Tusen takk for svar. Hvilken modell har du Lula? Jeg har sett på en av de mindre typene som har 4-5 liter bolle og ca 300 watt, men med sånn vipp-opp-funksjon som på Kenwood (hvis du forstår hva jeg mener!). Er redd det blir litt lite, men det er vel stort nok til mitt bruk....Har ikke så altfor mye skapplass, så det er et kjempepluss at den kan stå fremme om nødvendig.

Sun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Lula

Tror jeg har den som er 300Watt og 4 1/2 liters bolle (Den har vipp opp funksjon). Jeg baker en del brød, og den tar fint en deig basert på 1 1/2 liter væske.

Min maskin er mørk grå og matt i finsihen (dritlekker) :-)

Tror prisen på disse (matt grå og lakkert) ligger rett i overkant av 5000.-

Skal du ha krom må du legge på et par tusen!!!

Den har også kommet i børstet stål nylig. Har ikke sjekket prisen på den, men regner nesten med at den blir like dyr som den i krom.

Du kan jo ta en titt her: http://www.kitchenaid.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg att du ville ha synpunkter på Kitchen Aid- och Kenwood-maskiner, så jag hoppas att jag inte glider ifrån ämnet nu... Hoppas också att jag inte förvirrar dig mera inför köpet...

Jag har en Electrolux Assistent som jag är väldigt nöjd med. Den klarar stora degar och den är enkel att rengöra. Bunken tar man lätt loss och sätter in i diskmaskinen. :wink:

Priset ligger på ca 2000 SEK och uppåt. Den finns i några olika modeller. Du kan titta här:

http://www.electrolux.se/node269.asp?CatID=873

Där kan du också jämföra de olika modellerna och det finns också kort information om dem.

Det finns en uppsjö av tillbehör som man kan köpa till Assistenten eftersom, så man kan använda den till mycket olika saker! Åtminstone köttkvarnen som man kan sätta på den är superbra. Har också degkroken som man använder till större degar. Om man på hemsidan klickar på "Produktfakta" till höger om produkten kan man läsa mer om tillbehören.

Hälsningar Donborwen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en oppdatering: jeg er nå den stolte eier av en Kitchen Aid. Matt mørk grå, for det var den som var på tilbud til 3900. Var ikke det en bra pris?? Jeg er ihvertfall kanonfornøyd så langt. Veldig greit med råd herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...