Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Bilen min ble stjålet for litt siden,samme kveld som vi kom hjem fra ferie. Vi pakka ut en del av bagasjen, men noe ble stående igjen til dagen etterpå. Samme kveld/natt forsvant bilen.. En uke etterpå fant vi den igjen, men da var den tømt. Nå mener forsikringsselskapet at det er "mitt problem" at jeg lot bagasje stå igjen i bilen, og at det ikke går på reiseforsikringa. Mens rådgivern min i banken (der jeg tegner forsikringa) mener at dette skal gå på reiseforsikring siden tingene sto i bilen og jeg hadde kommet hjem fra ferie. Noen som har erfaring på dette?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Les vilkårene. Klag til klageorganet om du får avslag.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Vilkårene sier jo at bagasje i bilen er å regne som bagasje. Innbiller meg dette blir en gråsone-debatt med forsikringa, og var derfor jeg lurte på om noen hadde erfaringer
Samantha Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Eg VEIT ikkje, men eg trur kanskje at forsikringsselskapet har rett. Eg har i alle fall alltid fått beskjed og lest at reiseforsikringa gjeld ifrå du reiser til du er komt tilbake. Sidan turen var slutt og du var komt heim, så trur eg ikkje forsikringa gjeld.
Titti72 Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Ring til forsikringsselskapet og lat som om du ønsker å tegne en forsikring, men trenger noen svar først. Spør konkret om dette og 2-3 andre ting. Får du et positivt svar så be vedkommende sjekke det opp at det er 110% riktig og så forteller du hva de har sagt tidligere. Jeg havnet i klagenemda engang pga sleiping fra selskapet. Klagenemda hudflettet selskapet så det sto etter og jeg fikk en ekstra utbetaling pga dårlig og slett behandling. Dette gjaldt ikke en reiseforsikring, det gjaldt bilen min, men det var snakk om en utbetaling hvor jeg hadde krav på på 50.000,-
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Ring til forsikringsselskapet og lat som om du ønsker å tegne en forsikring, men trenger noen svar først. Spør konkret om dette og 2-3 andre ting. Får du et positivt svar så be vedkommende sjekke det opp at det er 110% riktig og så forteller du hva de har sagt tidligere. Jeg havnet i klagenemda engang pga sleiping fra selskapet. Klagenemda hudflettet selskapet så det sto etter og jeg fikk en ekstra utbetaling pga dårlig og slett behandling. Dette gjaldt ikke en reiseforsikring, det gjaldt bilen min, men det var snakk om en utbetaling hvor jeg hadde krav på på 50.000,- ← Eller enda bedre: Ta det over mail. Da har du skriftlige uttalelser på det, og kan bevise hva de har sagt.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Hmm..men hvis ting blir stjålet fra en bil, hvem forsikring skal det da gå på? hvis det ikke er reiseforsikring. Man har jo en gang i blandt en del liggende der, av forskjellige årsaker..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå