Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #2 Skrevet 8. januar 2003 Mener du nå... -lage heeelt selv med tegneprogram e.l.? -lage av bilde funnet på nettet eller eget bilde? -lage/finne animasjon?
Plutti Skrevet 9. januar 2003 #3 Skrevet 9. januar 2003 Jeg lurer også på dette, har prøvd å legge inn eget bilde, men får det ikke til... :-?
Tusenfryd Skrevet 9. januar 2003 #4 Skrevet 9. januar 2003 Jeg skal prøve å forklare noe jeg knapt skjønner selv... Du må lagre et bilde på pc-en din. Det er første steg. Hvis du lagrer det i gif-format, kan du meget enkelt justere størrelsen etterpå. Jeg får som regel bildet automatisk i jpg.-format, og bruker Photoshop til å endre format. Men det finnes masse andre bilderedigerinsgprogrammer også, naturligvis. Gå inn på profil, og nederst finner du der du legger inn en avatar. Bla gjennom, da kommer du til dine egne ting på pc-en og du klikker på det bildet du har lagret. Hvis dette er for stort får du beskjed om det. Det skal ikke være større en 60 kb eller 80x 80 piksler. Hvis det er for stort, kan du gå inn her: http://www.gifworks.com/cgi-bin/gifworks.pl Klikk på File - open og så til høyre kan du bla gjennom og finne igjen bildet ditt. Når det kommer opp, klikker du på resize, og der kan du bestemme hvor stort bildet skal være. Da den høyeste verdien og skriv 80, så har du størrelse du kan bruke. klikk ok, så kommer bildet opp i den nye størrelsen. Deretter høreklikker du på bildet og lagrer det. Så kan du gå inn i Profilen din her igjen og legge inn bildet. På denne siden finner du også masse fine animasjoner, etc. Jeg vet ikke om det var så detaljert du ønsket det, og det finnes også andre måter. Jeg er ikke noe teknisk menneske, så kanskje jeg gjør det komplisert også, vet ikke. Men dette funker for meg. Du kan også gjøre et søk, dette har vært oppe mange ganger før, og andre fremgansmåter er beskrevet, noen kanskje enklere, eller på en måte som er lettere å forstå, eller som gir flere muligheter. Uansett - lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå