Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Grunnen til at jeg spør er fordi alle ser ut til å skulle være så lei seg over at sommeren nå er på hell og man kan begynne å merke dens styrke avta. Hvorfor griner vi på nesen når man snakker om at høsten snart kommer?

Høsten er da en tid hvor alle som har kost seg ute, sammen med andre, vært lite hjemme, reist, spist fremmed mat, spist sommerkoteletter x100, angret på at man har dukket x antall ganger, får en sjanse til å gjøre ting litt annerledes og sette mer pris på ting igjen. Høsten er en tid hvor vi kan oppleve fantastiske farger i naturen, fremdeles ha noen fantastiske kvelder, begynner å ta mer vare på hverandre igjen etter å ha vært litt selvopptatt hele sommeren.

Det er her mitt poeng kommer inn i bildet, og da som en hammer i trynet. Når mange er ferdige med ferien sin og har kommet i gang med barnehage/skole/jobb osv, så tenker man ikke over hvilken fantastisk årstid man kommer inn i. En tid hvor vi trekker oss sakte men sikkert inn i huset igjen, har stort behov for å pleie kjærligheten som finnes mellom to/flere mennesker.

Hvor mange her inne kan med hånden på hjertet si at om de har barn feks, har dere da noen gang tatt dem med på en tur i fjellet, ja gjerne en dagstur bare for å nyte dette fantastiske synet. Når kulden sakte men sikkert setter inn og man fryser lett om morgenen, hvor mange kan si at de om morgenen før kjæreste/partner har gått ut døren har laget varm kakao til dem før de skulle gå? Istedenfor å ikke invitere venner flere ganger da det ikke kan grilles (vann fyllte sommerkoteletter), hvorfor ikke invitere vennene på en skikkelig koselig spill kveld (brettspill) med god mat og drikke hvor man kan mimre om sommeren.

Personlig har høsten alltid stått meg veldig nært til hjertet, og gang på gang vist seg som den flotteste årstid av mange grunner. Kanskje den viktigste er nettopp den at man har den største sjanse til å virkelig ta vare på hverandre på de fleste måter, men dette er noe som ikke skjer automatisk. Holder man samme modus gjennom høsten som man hadde om sommeren vil man ikke kunne få noe igjen for denne tiden.

Jeg har planer om å bytte ut alle de fantastiske sommer kveldene/nettene vi har hatt på hytten ved sjøen, med en eller to helger på fjellet hvor jeg ønsker å glede samboer med skikkelig "kose seg på kjøkkenet mat alle sammen mens den lages i timevis", fyr på peisen og kanskje med en kartbok for planlegging av neste sommer, deilige frokoster hvor vi bare kan kul`en i timer i slåbrok osv.

Nei det er så mange par som ryker når høsten kommer fordi mange av dem som har hatt en fantastisk sommer ikke klarer denne modus skiftet, og da ikke finner rom i seg selv til å kunne glede andre i høstmørket. Dette er virkelig tiden for å kose seg, trekke inn i sofaen for peisen, armkroker, varme bad sammen osv.

Hva med dere, hvordan virker høsten inn på deg/dere?

Endret av Buster
Videoannonse
Annonse
Gjest Rannva i.i.
Skrevet

Høsten er super!!

Turer i fullt regntøy selv om vi blir våte uansett. Lange kvelder med kakao og god mat, mens uværet hyler rundt huset. Og ikke minst: massevis av stearinlys!!

Gleder meg til høsten jeg. :)

Skrevet

Jeg grugleder meg... Synes det er vemodig at sommeren gikk så fort, men gleder meg også til de fine høstdagene :)

Har også fått oss nytt sted og bo med vedovn som også kan gjøres om til peis. Gleder meg til romantiske kvelder sammen med min kjære foran peisen. :):):)

Det jeg også gleder meg til er hyggelige lørdags formiddager med en kopp kaffe sammen med venniner. Snakket med ei i går, har ikke sett henne på mange måneder. Sånt rekker en ikke om sommeren når alle er spredt for alle vinder. Gleder meg :)

Skrevet

stearin og peis og juleforberedelser og rødvinsgløgg.......

Hva i all verden skulle være negativt her?? :ler:

Skrevet

Jeg liker overgangen mellom sommer og høst. Det er deilig å ta på seg litt mer klær, kjøpe en ny og varm strikkejakke og kose seg med en kopp te. Så er det så fint ute, lufta er klar og frisk og fargene i naturen er nydelige. Til og med regnet liker jeg (en stund). Men når høsten begynner å bli slapsete og gjørmete er jeg ikke like begeistret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...