Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #1 Skrevet 8. januar 2003 Har også et annet, litt irriterende problem. He he....er vel pirkete nå men: Når det er en debatt som går, og innsender spør om meninger og får en del svar, men plutselig kommer det en eller annen og sier: Mens vi er inne på dette temaet, vil jeg gjerne spørre om noe annet........ Og så ramler tråden ut og diskusjonen går videre på hva den andre spurte om senere i tråden. Hvis en lurer på noe annet enn det tråden går ut på, start en ny tråd!!!! :evil: Jeg har sikkert gjort det samme selv, men jeg skal også ta meg selv i nakken.... :oops:
Silfen Skrevet 8. januar 2003 #2 Skrevet 8. januar 2003 Jeg syns akkurat det der er helt normalt. Har reagert på det motsatte jeg, hvor hektet enkelte er på at trådene MÅ omhandle førsteinnlegget. Når man har en samtale irl, sklir de naturlig over i andre ting og jeg ser ikke noe galt i at det til ider skjer på nett også. Det finnes selvsagt grenser: en tråd på gravid om amming trenger ikke spore av til å bli hvilken av merzene som er best.
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #3 Skrevet 8. januar 2003 Regner med at du mener hundetråden? Er i utgangspunktet enig med deg *lar seg rive med*. Men det går jo an å si ifra, slik at andre husker på det da. En liten: "Kan vi ikke holde oss til tema?"-melding hadde gjort deg... Men diskusjonen er på spor igjen nå...
Silfen Skrevet 8. januar 2003 #4 Skrevet 8. januar 2003 Lest hundetråden nå og antar som Lea at det er den du mener. Nei, ser ikke problemet Det er, for meg, fremdeles innenfor samme tema.
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #5 Skrevet 8. januar 2003 Enkelte typer forum har en modul som blir kalt split and merge, dette gjør at man kan dele tråder inn i flere andre tråder. Så dersom en diskusjon sporer av så kan man splitte diskusjonen og legge det andre avsporet i en egen tråd. Dette burde vel ha passet bra her inne Vet ikke om det finnes til denne forum typen men
Gjest Starya Skrevet 8. januar 2003 #6 Skrevet 8. januar 2003 Mindre avsporinger, som f.eks. på hundeforumet synes jeg er helt greit. Den opprinnelige debatten blir ikke forhindret fra å gå sin gang. Men sklir det HELT ut blir det jo noe annet (over i rene persondebatter for eksempel..).
Gjest Duchess Skrevet 8. januar 2003 #7 Skrevet 8. januar 2003 Her er jeg enig med Merete. Når det stilles et spørsmål bør man kunne holde seg til tema, og svare på det temaet handler om, så kan man heller starte en ny tråd om det er noe annet man lurer på.
Gjest Hege Skrevet 8. januar 2003 #8 Skrevet 8. januar 2003 Enkelte typer forum har en modul som blir kalt split and merge, dette gjør at man kan dele tråder inn i flere andre tråder. Så dersom en diskusjon sporer av så kan man splitte diskusjonen og legge det andre avsporet i en egen tråd. Dette burde vel ha passet bra her inne Vet ikke om det finnes til denne forum typen men Vi kan dele tråder ja, men er forløpig ikke brukt mer enn et par ganger. Det kan vi sikkert gjøre mer av. Ellers går det jo an å starte en ny tråd for den som ønsker å diskutere det nye temaet
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #9 Skrevet 8. januar 2003 Jeg syns akkurat det der er helt normalt. Har reagert på det motsatte jeg, hvor hektet enkelte er på at trådene MÅ omhandle førsteinnlegget. Jeg mente ikke bare hundetråden da jeg skrev innlegget, fordi det ikke var store utskliingen der. Den synes jeg var helt grei. Men enkelte tråder hvor dette kommer opp og ikke klarer å komme på spor igjen. Den som startet tråden ønsker vel også å diskutere et spesielt tema, og en bør da kanskje respektere innskriverens ønske. Ønsker man å skrive om noe annet kan en da starte en ny tråd.
Mathias Skrevet 8. januar 2003 #10 Skrevet 8. januar 2003 Men etter en stund er man ofte ferdigdebaterte om enmet, og det er da naturlig at diskusjonen tar litt andre, naturlige veier...
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #11 Skrevet 8. januar 2003 Men etter en stund er man ofte ferdigdebaterte om enmet, og det er da naturlig at diskusjonen tar litt andre, naturlige veier... Naturlig ja, det er greit men ikke som en sleng på andre eller tredje svaret. Å så lenge det har med temaet å gjøre er det dvs greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå