Gå til innhold

Nabo som roter i søpla til folk

Fremhevede innlegg

Gjest Skrue løs?
Skrevet

Det er et gææærnt menneske i blokka hvor jeg bor, som går gjennom søpla til folk. Denne personen er ikke vaktmester eller noe, kun en person som må ha et par skruer løs.

Har aldri kastet noen "hemmelige ting", men reklame med navnet mitt på osv, har jeg jo kastet. Det er ikke bare mitt søppel denne personen roter i.

Jeg er lei. Og er temmelig sikker på at det er ulovlig. Noen som har tips om noen konkrete paragrafer jeg kan vise til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA DET ER DRIT ULÅVLIG. anmeld han snarest!!!!!!!!!!!! :ironi:

Gjest splæsj
Skrevet
JA DET ER DRIT ULÅVLIG. anmeld han snarest!!!!!!!!!!!!  :ironi:

Mener du at det er helt greit, siden du slengte på ironi-flagget?

Skrevet

Jeg har vært ute for det samme, bare at det var formannen som gjorde det. Jeg synes ikke det gjør det noe bedre. Jeg gikk og kjøpte makuleringsmaskin, selv om jeg ikke har noen store hemmeligheter så er det ikke noe hyggelig at naboer kan lese brev ol. Også griset jeg med søppelet litt. Egg klint rundt i hele posen ol.

Skrevet

Hos meg er det en i styret som driver på sånn. :forvirret:

Alt skal kontrolleres og overvåkes her. Han sjekker hva vi kaster og om vi kaster det i rett søppeldunk. Hvis vi ikke gjør det rett, kommer det sporenstreks et skriv om saken og trussel om at husleia går opp hvis "vi" ikke skjerper oss.

Jeg er så lei av at "storebror" ser meg, hva jeg enn gjør i blokka mi. :sur:

Har også kjøpt en makulerings-maskin og det gjør papir-søpla mi uleselig i alle fall. Gudene vet om han virkelig åpner posene og sjekker resten av innholdet også. Jeg prøver å være påpasselig med å ikke kaste noe som viser hvem som har kastet akkurat den posen, blant alle andre.

For ille at det skal være sånn.

Nytter ikke å klage til styret heller, siden han sitter i det... :tristbla:

Skrevet
Hos meg er det en i styret som driver på sånn.  :forvirret:

Alt skal kontrolleres og overvåkes her. Han sjekker hva vi kaster og om vi kaster det i rett søppeldunk. Hvis vi ikke gjør det rett, kommer det sporenstreks et skriv om saken og trussel om at husleia går opp hvis "vi" ikke skjerper oss.

Jeg er så lei av at "storebror" ser meg, hva jeg enn gjør i blokka mi.  :sur:

Har også kjøpt en makulerings-maskin og det gjør papir-søpla mi uleselig i alle fall. Gudene vet om han virkelig åpner posene og sjekker resten av innholdet også. Jeg prøver å være påpasselig med å ikke kaste noe som viser hvem som har kastet akkurat den posen, blant alle andre.

For ille at det skal være sånn.

Nytter ikke å klage til styret heller, siden han sitter i det...  :tristbla:

Syke syke syke menneske!!! *sender masse spytteklaser i hans retning*

Skrevet

ÆSJ!

Tror jeg hadde laget terror søppel til de... Ikke pakket inn blodige tamponger eller bind og sånt...

Skrevet

Godt det er flere som har slike "naravestader" rundt omkring!! :ler:

Skrevet

Det høres jo helt sinnsykt ut... Det må vel finnes lover mot sånt? :overrasket:

Skrevet

Syke folk, men tror ikke det finnes regler mot sånt. Når man har kastet søpla, så eier man den ikke lenger - juridisk sett.

Men helt klart syk, og jeg er overrasket over at flere har skrevet at de opplever dette.

Tror jeg hadde grisa ned søpla mi noe innmari.

Skrevet

Pælm bind tamponger, kattebæsj, snytepapir, sædpapir og evt en dæsj med menneskebæsj i søpla. Hadde vært meg en sann glede å pønske ut en passende straff for den psyke nysgjerrigpern.

Skrevet
Pælm bind tamponger, kattebæsj, snytepapir, sædpapir og evt en dæsj med menneskebæsj i søpla. Hadde vært meg en sann glede å pønske ut en passende straff for den psyke nysgjerrigpern.

Også rekeskall - det lukter noe inni helvete etter en dag i solsteiken :sjarmor:

Skrevet

Helt jævlig!!

Sånn er det her jeg bor også. Pluss at det er sånne skravlekjerringer som klager på alt mulig.

Jeg pakker inn private ting, samt etiketter med navn o.l. dobbelt. :sur:

Skrevet (endret)

Æsj, tror jeg hadde laget "diare" og helt over i søppelposene. Bare brukt litt brun maling, most banan ol, sist men ikke minst, litt maisbiter: for å overbevise.

Endret av Kitten
Skrevet
Æsj, tror jeg hadde laget "diare" og helt over i søppelposene. Bare brukt litt brun maling, most banan ol, sist men ikke minst, litt maisbiter: for å overbevise.

Jeg har hund jeg. Mer vil jeg ikke si.

Skrevet

Vi har en her også som jeg kaller for bosspolitiet. Hun er verken medlem av styret eller på noen annen måte har noe med hva vi andre som bor her gjør. Likevel står hun på terassen og roper når vi kommer med bossposene. Og Gud hjelpe hvis noen kaster noe feil. Hvis folk driter i hva hun sier, går hun til styret og oppgir navn på den som har kastet feil.

Jeezzeez, få deg et liv, altså! :roll:

Skrevet
Vi har en her også som jeg kaller for bosspolitiet. Hun er verken medlem av styret eller på noen annen måte har noe med hva vi andre som bor her gjør. Likevel står hun på terassen og roper når vi kommer med bossposene. Og Gud hjelpe hvis noen kaster noe feil. Hvis folk driter i hva hun sier, går hun til styret og oppgir navn på den som har kastet feil.

Jeezzeez, få deg et liv, altså!  :roll:

Jeg hadde gitt henne en advarsel og så anmeldt for trakasseri. Får være måte på hva man skal finne seg i.

Gjest EvilAngel
Skrevet

herregud, føler sympati her altså. Visste ikke at dette var et utbredt problem :forvirret: .

Skrevet

Det er en i naboblokka mi som står med filmkamera(!) for å dokumentere at enkelte kaster flasker eller papir i restavfallet. Nå kaster jeg heldigvis ting der de hører hjemme så det er ikke noe problem for meg, men jeg synes virkelig at enkelte mennesker burde gå ut og få seg et liv...

Skrevet

Jeg vet jo ikke om dette mennesket gjør dette for å være kontrollfrik, av psykologiske grunner eller annet, men skjønner ikke hvorfor det ikke anmeldes. Jeg hadde ikke funnet meg i at noen rotet rundt i søppelet mitt, ikke at jeg har så store hemmeligheter. Hva med om feks nabodamen som man vet er singel kaster fra seg embalasjen til angrepillen? Da ville jo en person som trålet søppelet hennes vist noe om henne som hun garantert ikke ville dele med andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...