Gå til innhold

Å male kjøkken innredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en kjøkken innredning som ikke er særlig fin. Litt avskallet og gulnet. Siden vi ikke har mulighet til å kjøpe drømme kjøkkenet nå tenkte jeg at det er bedre og pusse opp det gammle i seden for å kjøpe et billig et på ikea som vi ikke har lyst på..

Men har noen spørsmål ang dette: Er det vansklig å få pent (er profilerte dører) og må jeg ta ned skrågene også? (for å male dem) de syntes jo de også... noen idè til farge på dørene? Det er hvitt nå (har satt på stålhåndtak) veggene er okergul el no sånn (helt okei farge til å være gul) Kunne grått vært fint eller vanilje?

Trenger innspill og råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å ta ned skrogene, bare maskere rundt. Du trenger jo ikke male inni skrogene henller, bare det som syns fra utsiden. Det første du må gjøre er å vaske skikkelig godt med sterkt salmiakkvann. Så bør det finpusses med det fineste sandpapir, eventuellt sparkles over hull til knotter hvis du har tenkt å bytte det.

Grunning er lurt, husk å la alt tørke godt mellom hver prosess. Så er det bare å male i vei, bruk en liten rulle der du kommer til, det blir penest. :)

Skrevet

Grunnarbeidet er det veldig viktig at du gjør ordentlig, og ikke slurver. Evelina har forklart hvordan ser jeg.

Jeg synes de fargene du foreslår høres bra ut, særlig grått!

Skrevet

Takk for svar, jenter! Noen synspunkt på å prøve å sprøytemale dørene? Må uansett ta dem ned å male dem i et annet rom, ellers så vil jeg få pels på dørene og gråe katter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...