Gjest Frustrert og ulykkelig! Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 I dag bare kokte det over! Mannen min har alltid spilt mye, det være seg bingo, spillemaskiner, poker på nettet, lotto, ekstra osv. Nå har endelig spillemaskinene fått en grense hvor de ikke tar sedler, så nå er det lenge siden bilen hans har vært fylt med 20-kroninger, men siste uken har han spilt på oddsen hver dag! Jeg er så drittlei av å sitte å se på text-tv hver kveld og vite at han bruker penger på dette hver dag. En dag hadde han satset 1000 kroner, og vant visstnok 5000,-. De andre dagene påstår han at han har spilt for noen hundrelapper, men at spillerkontoen hans står i flere tusen i pluss. I følge han så vinner han jo omtrent hver gang, men slik var det jo med spilleautomatene også. Han var jo av de heldige som alltid gikk ut i pluss og satset noen tyvekroninger for å så vinne flere tusen! For et par år siden spilte han bort 20.000 i løpet av en uke på poker på nettet. Den gangen innså han at han hadde et problem og ba meg om hjelp. Jeg kontaktet blåkors og han ble igjen kontaktet av de. Men det skled ut i intet og ble ikke noe av. I dag ble jeg sint og kommenterte spillingen hans på oddsen. Selvfølgelig ble han enda sintere og jeg fikk bare klar beskjed om at han var voksen, tjente sine egne penger og bestemte selv om han ville bruke et par hundrelapper om dagen på å spille. Jeg sa at han burde innse at han hadde et spilleproblem, og at jeg nå var lei av at han ikke holdt ord om å slutte med spillingen. Jeg sa også at han gamblet med ekteskapet og at jeg ikke lengre kunne leve med dette. Så nå har han tatt bagen og sover på hotell! Han står på sitt og sier at om jeg ikke har noe annet å si innen i morgen tidlig, så finner han seg hybel og det er over og ut. Nå vil jeg legge til at han sliter med masse gjeld - iallefall halvannen million og er den typen som ikke åpner posten og forsøker å gjøre opp for seg. Han betaler sin del av regninger her hjemme, mens egen regninger blir ikke betalt. Kreditorene står i kø for å få penger, men der er ingenting å hente. Hva skal jeg gjøre???? Vi har barn sammen og jeg elsker mannen. Men jeg klarer ikke leve med at penger prioriteres til spilling istedet for å nedbetale gjeld etc. Selv har jeg ingen betalingsanmerkninger og har alltid hatt ryddig økonomi, betaler regninger til forfall og liker å kunne spare en tusenlapp i måneden om det er mulig. Noen med lignende erfaring eller gode råd? Mitt ultimatum i kveld biter tydeligvis ikke på. Han velger bort ekteskapet om jeg står på mitt....
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Uff, vet ikke helt hva jeg skal si. Har ingen erfaring med dette. Ville bare ønske deg lykke til og gi deg en god Men han har tydeligvis et problem når han velger spillingen foran ekteskapet deres. Synes du er tøff som gjør det du gjør. Forhåpentligvis tar han til vett når han oppdager at du mener det og oppsøker hjelp. Skjønner godt at du synes det er vanskelig å leve med en mann som spiller bort alle pengene sine.
Gjest baby-E Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Mitt ultimatum i kveld biter tydeligvis ikke på. Han velger bort ekteskapet om jeg står på mitt.... ← Nettopp. Det er aldri enkelt. Men noen ganger må man fortsette å stå på sitt. Han må jo virkelig ha et STORT spilleproblem, om spillingen går forran ekteskapet med deg.
Gjest mannogtobarn Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Det er en fryktelig situasjon du har kommet i. Jeg har heldigvis ingen erfaring selv, men kjenner jo andre som har det. Det har dessverre ikke gått så bra. Det er jo åpenbart at han trenger hjelp til å få gjort noe med spilleproblemet sitt, men hvis han ikke innser det selv er det jo ikke så greit. Tror du han fatter alvoret hvis du faktisk gjør kort prosess med forholdet? Kanskje dere kan finne tilbake til hverandre igjen senere, han vil jo også trenge din støtte i prosessen med å bli frisk. Lykke til - håper han fatter poenget!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Ring hit: http://www.hjelpelinjen.no/eway/default.as...ge_4205=4218:0:
Flowery Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Det at han nå prøver å "true" deg til å trekke kravene tilbake, viser vel ganske godt at han har et spilleproblem? Han sier at han må få spille for et par hundre kroner dagen hvis han vil? Det er 6.000 kroner måneden det! Hvem som kan gjøre det da? Og vær sikker på at han spiller for mer enn han sier. Og at han ikke vinner så mye som han sier. Dette har jeg sett på nært hold. Har noen naboer som driver med sånt. Og de også har den gjelden som du snakker om. Tror nok at det har noe med spillingen å gjøre. Jeg hadde ikke klart å leve med en sånn mann. Økonomisk trygghet er veldig viktig. Og siden du selv er så flink med penger er det utrolig trasig å bo med en som er helt motsatt.
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Uff Som andre her sier, tror jeg du må definere dette som noe annet enn at han "velger bort ekteskapet for spilling". Tror rett og slett du må definere han som syk og at han ergo trenger hjelp. Det virker jo som om dette ikke lenger er noe han har kontroll over og at spillingen kontrollerer han. Hvis du ikke orker å stå løpet ut og vil separeres er det ett valg, men å tro at du kan "få ham på bedre tanker" med å flytte ut, høres ikke realistisk ut.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Ved å skille deg, så sikrer du deg selv og ungene økonomisk. Din mann kan i verste fall ha mye mere lån enn du vet om.Du kan ikke hjelpe han om han ikke vil. Ta vare på deg selv og ungene og prøv heller å skaffe han hjelp. ikke la han få muligheten til å kjøre din økonomi i grøften.
Gjest Frustrert og ulykkelig! Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 Ved å skille deg, så sikrer du deg selv og ungene økonomisk. Din mann kan i verste fall ha mye mere lån enn du vet om.Du kan ikke hjelpe han om han ikke vil. Ta vare på deg selv og ungene og prøv heller å skaffe han hjelp. ikke la han få muligheten til å kjøre din økonomi i grøften. ← Han har ikke lån, skylder masse skatt og moms, bidrag etc - godt over en million.... Jeg samlet alle opplysninger om gjeld i forbindelse med søknad om gjeldsordning.
Gjest Frustrert og ulykkelig! Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Han kom hjem ijgen, riktignok uten å love å slutte å spille. Det ville være å lyve sa han, for å slutte helt kom han ikke til å klare. I går beroliget han meg med at han ikke hadde spilt for å tahensyn til meg. Jeg spurte ikke eller brakte det på bane, det gjorde han selv. Men han fulgte med på oddsen fordi kompisen hans hadde spilt og de satt og tekstet på telefon. I dag fant jeg kupongen hans, hvorpå han hadde spilt i går også - for 300,-. Da jeg nevnte det for han (ikke sur, men i en spøkefull tone) ble han rasende og fløy på dør. Så han reagerer med sinne når det er han som har løyet for meg. Hva var vitsen med å si at han ikke hadde spilt når han hadde det. Han hadde ikke trengt å si noe, da hadde han ikke løyet iallefall.
Flowery Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Du skjønner vel at han har et stoooort spilleproblem? Det kan ikke du hjelpe ham med. Han må oppsøke hjelp og det virker ikke akkurat som om han er klar for det nå.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Snakk med han på et språk han forstår! Hva med å si til han: Du er vel klar over at du gambler med vårt forhold? Og følg opp med: hva er oddsen for at jeg vil fortsette å ignorere dine stadige benektelser av din spillemani? osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå