Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte service pakke 2 på pc'n i går, og da ble det tydeligvis innstallert en brannvegg fra Windows. Men jeg har jo en brannvegg i forbinnelse med antivirus programmet jeg har (Panda). Hvilken bør jeg bruke?? Panda eller Windows?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Den du synes er greiest å bruke.

Skrevet

Har hørt at windowsmuren lager mye krøll..

Skrevet

Jeg bruker Sygate og er fornøyd med den. Den nye brannmuren til Windows er faktisk ikke så ille. Hvis du "nybegynner" ville jeg nok brukt den. Har ikke testet Panda sin.

Saklig svar fra Slangen forresten. Det fikk vi mye nytte av.

Storebror: Det ryktet kommer kanskje av at noen mer at brannmurer generelt sett lager krøll fordi man ikke har satt seg inn hvordan det fungerer.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Saklig svar fra Slangen forresten. Det fikk vi mye nytte av.

Ikke alle som har lett for det uten teskjeforklaring. Poenget er at det i bunn og grunn er smak og behag, det spiller ikke veldig stor rolle hva slags brannmur man har rent sikkerhetsmessig. Software-brannmurer er egentlig bare et skall som setter portene i "stealth" og har forskjellig visualisering på hvordan man åpner portene.

Selv ville jeg tatt Windows-brannmuren til XP SP1(om jeg kunne), den gjorde jobben uten for mye mas og tjas. Eller enda bedre, brukt firewall i en router.

Skrevet

Hvis jeg skulle anbefale hva som var enklest å bruke, så ville jeg anbefalt å ikke bruke noen.

Hun spør jo enkelt og greit hva VI mener. Hvis hun hadde hatt en preferanse selv så hadde hun jo ikke trengt å spørre.

Skrevet

Storebror: Det ryktet kommer kanskje av at noen mer at brannmurer generelt sett lager krøll fordi man ikke har satt seg inn hvordan det fungerer.

Da sikkerhetspakke to kom ble netttilgangen min kuttet. Det skyltes brannmuren. koblet den ut og lastet ned zonealarm, og alt funket finfint.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
så hadde hun jo ikke trengt å spørre.

Strengt tatt ikke, hvis det ikke var sikkerheten hun tenkte på. Får vel like mye ut av "jeg foretrekker panda/windows brannmur", som et svar om at hun nesten må prøve det ut selv.

Skrevet

Nå skal jeg ikke være for påståelig rundt dette, for jeg bruker den faktisk ikke selv ;) Men da SP2 kom så var det nok "bugs" i den. Nå etter så lang tid, vil det nok være mulig å åpne for nett-tilgangen din uten å slå den av.

Koster ikke Zone Alarm penger, forresten (mulig jeg husker feil)?

Skrevet
ZoneAlarm f**** opp ikke bare én pc jeg har hatt. Har likevel skjønt at mange har vært fornøyd med den. Bruker gode gamle Norton og er meget fornøyd.

Norton f*** opp ikke bare min pc...

Skrevet

Koster ikke Zone Alarm penger, forresten (mulig jeg husker feil)?

Jeg bruker gratisversjonen.

Og jeg skyr mye av det Microsoft kommer med.... Burde jo egentlig bruke linux da..

Skrevet

Jepp, det burde du.

Norton er noe dritt spør du meg :P Jeg bruker NOD32 og Sygate.

Skrevet

Takk for svar!

Har ikke hatt tilgang til nettet noen dager på grunn av brannmuren :ler:

Har skrudd av panda sin og slått på Windows sin. Så får vi se om jeg bytter senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...