Gå til innhold

Dessertvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig lyst til å ha dessertvin i bryllupet, føler at det blir litt ekstra med det. Men er veldig usikker på hvilken type jeg skal gå for. Vi skal ha snøfriskparfait med multecoulis, og har hørt mye bra om en vin som heter Moscatel de Setubal. Noen som har erfaringer med denne vinen? Andre som skal ha dessertvin; hvilken og hvilken dessert?

Skrevet

Den ville jeg også ha valgt om vi har hatt budsjett til å ha dessertvin :) Den er bare NYYYYYYYDELIG, anbefales :klappe:

Skrevet

Vi hadde dessertvin, men husker ikke hva den het... hadde jordbær til dessert. Dessertvin er nam :sikle:

Skrevet

Spør på polet, de har peil. Dessertvinen supplerer på mange måte maten og bør passe til det man spiser. Selv om jeg har smakt mange gode dessertviner er det ikke sikkert de passer til deres dessert.

Selv skal vi ha RUBIOSO fra anna spinato som er himmelsk med sjokolade. (vi skal ha sjokolademousse)

Skrevet

Vi skal ha Arione Asti til desserten. Har en litt syrlig dessert, så den skulle passe bra. Vi hadde nok kuttet det ut om vi ikke kunne ha musserende til. Hverken vi eller slekta er noen stor fan av disse søte dessertvinene.

Skrevet

Vi skal også ha Moscatel de Setubal. Ikke fordi det er så godt, men fordi det er litt stas med dessertvin :o)

Skrevet

Takk for innspill alle sammen! :o)

Linn2006:

Har du smakt vinen? Var den ikke god? Hva slags dessert skal dere ha?

Skrevet

Jepp, har smakt vinen. Vi skal ha brownie med hvit sjokolade og multer til pynt, så den skal passe til den desserten. Vi fikk anbefalt den av kokkene våre. Ikke noe stor fan av dessertvin selv, men det var faktisk ikke så verst ;) Og foreldrene våre likte den godt. Og jeg synes det er litt moro med dessertvin akkurat den dagen - for dagens skyld :)

• 1 år senere...
Skrevet

Vi skal antaglig ha dessetvin for at det skal bli mest mulig ordentlig, men er dette mye søtere enn annen vin? Og hvor mye serverer man da (ca hvor mye pr.gjest) og blir dette i såfall eneste å drikke til desserten? Sikkert dumme sp.mål men jeg har ikke noe forhold til dessertvin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...