Gå til innhold

skrive at jeg ber om diskresjon ifh til søknad?

Gjest Gjest_ElisabethH_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ElisabethH_*

Jeg sitter og skriver en søknad nå, og kom til å tenke på at om den som leser søknaden min er så "frekk" at han bare ringer dit jeg har jobbet nå for å høre hvordan jeg er før han evt vil invitere meg til intervju, hadde det vært litt krise for min del...

Har hørt om noen som skriver noe sånt som "Jeg ber om diskresjon i forhold til søknaden" eller noe sånt?Evt andre forslag til å skrive dette på?

Er det ok å skrive det eller bare lyser det av søknaden at jeg går bak arbeidsgives rygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det lyser temmelig sterkt, og ville ikke innkalt deg til intervju. Bruk heller forslaget til gjest over her, det var mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok veldig sjelden at referanser blir ringt før etter man har vært på intervju.

Dessuten har du da lov til å søke ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig, i hvert fall i stillinger litt "høyere opp", å vise diskresjon ifht nåværende arbeidsgiver. F.eks ifht stillinger i det offentlige er det lov å be seg unntatt den offentlige søkerlisten, samt at tipset om at referanser kan oppgis ved behov er OK. Eller du bruker referanser som ikke er nåværende arbeidsgiver.

Jeg søkte en lederstilling i det private mens jeg jobbet i det off. og sjefen i det private selskapet ringte meg kun på mobilen, og intervju ol var på ettermiddag, av respekt og hensyn til min daværende jobb - slik er det ikke i det offentlige, de gjør alt i arbeidstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å skrive det - om man ønsker det.

Ser ofte i avisen at det står: 4 søkere vil være anonyme.

Jeg tar imot jobbsøknader og registrerer disse på min arbeidsplass - og det er ikke noe uvanlig at søker ber om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd at tidligere arbedisgiver har blitt oppring selv om jeg ikke hadde angitt personen som referanse. De så bare på hvor jeg hadde jobbet i CV'en min og ringte uten å høre med meg først. Ble en smule irritert da jeg fant ut av dette! Hadde jo ikke informert min daværende arbeidsgiver om at jeg så etter noe annet, og ville jo ikke at han skulle finne det ut på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Så frekt å bare ringe opp uten av man har lagt ved noen referanser eller noe! Det skjer jo tydeligvis, og dersom dette skulle skje meg, får jeg hvertfall ingen god referanse tror jeg=)

Kanskje jeg skulle slenge på en setning om at jeg ønsker diskresjon? Eller hvordan kan jeg si det på en pen måte? Ønsker å være anonym? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke

Dette har jeg skrevet i søknaden min:

Jeg må be om konfidensiell behandling av søknaden overfor nåværende arbeidsgiver.

Fant det i en mal for søknad på nettet. Det kan da ikke være noe galt i å skrive det, jeg er ihvertfall nødt, for hadde arbeidsgiveren min fått vite om at jeg er på jakt etter noe annet så hadde tiden fram til jeg sluttet blitt lite hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...