kine Skrevet 21. mars 2002 #1 Skrevet 21. mars 2002 Det er så frustrerende når man ikke vet hvor man har noen..Det skal jo være herlig å være forelsket..Ha sommerfugler i magen og glede seg til å treffe hverandre. Istede går jeg her på nåler og tenker og veier ordene før jeg sier noe i frykt for å skremme ham vekk. Jeg har alså truffet en for 3-4 mnd siden som er livredd for å involvere seg.Historien er nok velkjent:Han har blitt redd etter å ha blitt skikkelig såra av eksen.Hun har holdt ham på limpinnen og sagt hun kommer tilbake en dag.Det ser ut som om han har klart å legge akkuratt den biten bak seg,men han glemmer ikke det å ha blitt forlatt...Har visst brent seg flere ganger før også.. Han ber meg om å være tolmodig og sier at hvis vi tar det med ro vil nok frykten for å bli glad i meg forsvinne..Frykten for å bli såret igjen..Han er redd jeg skal stikke som han sier...Og han stoler ikke på noen lenger. Vi kommer utrolig godt overens,har samme humor,felles interesser og trives enormt godt i hverandres selskap.Men jeg er fremdeles redd for å være for frempå og kontaktsøkende.Jeg som alltid vet hvor jeg har noen og er en kjempe selvsikker person går nå rundt som en vandrende tenkeboble og lurer på hvordan jeg skal forholde meg. Han er tilbakeholden med hva han tenker og føler og han virker redd for å gi og få vanlig kroppskontakt..Når vi har sex er det som om han løsner og klare å gi av seg selv,men ellers er han like redd..Redd og forelsket på engang. Min konklusjon er følgende:Han er ikke klar for å gå inn i ett nytt forhold fordi han ikke har tatt et oppgjør med fortiden sin..Mulig at han ville blitt klar for å bli glad i noen hvis han tok ett oppgjør med eksen og fikk alt på avstand..Desto mer glad han blir i meg,desto mer redd vil han bli !!! Selv mener han at hvis dettte går i ett rolig tempo vil det bli lettere ettet hvert.. Jeg er lei av å gå på nåler..Og jeg er forelsket og fortvilet..Vet ikke om jeg skal trekke meg eller om jeg skal prøve litt til og risikere å bli forferdelig såret !!! 1
Oda Skrevet 21. mars 2002 #2 Skrevet 21. mars 2002 Jøss.... Det var jo nesten som jeg skulle skrevet innlegget selv Ja, jeg er i samme situvasjon.. Er forelsket i en som er livredd... Redd for å bli såret. Han sier også at vi må ta det rolig, og det gjør jo at jeg får en oppførsel som er unaturlig for meg. Jeg har bare lyst til å være god mot han, overøse han med min kjærlighet, men lar det være av frykt for å skremme han vekk. Jeg har fundert på om dette er et tids typisk fenomen. Det virker som det går mange brustne hjerter rundt og er livredd for kjærligheten. Hvis man mister troen på kjærligheten kan jo livet bli fryktelig trist.... Hvordan skal vi gi disse knuste hjertene tilbake troen??? Jeg opplevde at jeg var på veg til å gå lei hele opplegget... Jeg fortalte han det, og DA var det en som plutselig kom på banen... Cluet her var rett og slett at han innså at han var på veg til å miste meg pga. nølingen sin. Kanskje du skulle prøve å tekke deg litt unna en periode??? 12
@lfa Skrevet 21. mars 2002 #3 Skrevet 21. mars 2002 Huff, ja... dette var velkjent Jeg møtte også en som var livredd samtidig som han faktisk var glad i meg... Livredd for å brenne seg, som han så fint kalte det... Og jeg kan jo for så vidt skjønne det, da... Men det ble jo etter hvert litt vanskelig å forholde seg til ham, og vite hva man skulle gjøre... Man gikk jo på nåler, skrudde ned alle forventninger, veidde hvert ord man sa, i frykt for å si noe "galt" som ville skremme ham enda lenger vekk, etc... Jeg var jo forsåvidt enig i at vi skulle ta det rolig, men det var litt frustrerende at han var så opp og ned mht hva han selv følte og ville... Så innimellom var jeg så frustrert at jeg så og si bestemte meg for å gi opp hele greiene... MEN så dukket det plutselig opp en annen som også viste interesse for meg, og da var det en som satte opp farten... Han skjønte vel hva han kunne miste hvis han ikke tok seg sammen og tok sjansen på at dette faktisk ikke behøvde å være et "blaff"... Så vår historie endte jo bra, likevel... Så mine råd, er at du kanskje kan konfrontere ham med dette, og hvis han fortsatt er like nølende, så prøv å trekke deg unna en periode, la ham ta initiativet, og prøv å finn på ting og ha det gøy alene... 12
kine Skrevet 22. mars 2002 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2002 Takker masse for svar.Jeg har det akkuratt slik dere beskriver det. Jeg er en veldig selvsikker person,men denne situasjonen gjør meg rett å slett svingende og usikker.I det ene øyeblikket er jeg kjempe happy og i neste er jeg livredd for at han skal stikke.. I går var jeg på besøk og spurte om han ville jeg skulle overnatte..Da svarte han at han synes alt går så fint nå og at han vil vi skal treffes mer før vi begynner å overnatte hos hverandre..Hvis ikke vet jeg at jeg kommer til å få panikk fordi det går for fort for meg..Og da vet jeg at jeg blir redd og stikker var de siste ordene han sa.. Jeg prøver å være tolmodig,men jeg kjenner at jeg trekker meg mer og mer bort. Jeg sa til ham for noen uker siden at jeg ikke sitter på gjrdet og venter på at han skla bli klar for noe og at jeg synes han skal ta et oppgjør med fortiden sin og eksen.Etter det har han blitt mye mer kontaktsøkende og oppmerksom..Tatt mer ininativ og sier han vil bli kjent litt etter litt men at vi må ta det i ett rolig tempo. Jeg ser at han er forelsket i meg og fasinert av meg som person så det er ikke det som er problemet i det hele tatt. Jeg tror nok også det er best jeg ligger litt lavt i terrenget og ikke legger noe press på ham..Drøyer dette ut i det uendelige vet jeg at jeg stikker..Jeg kommer ikke til å kaste vekk en masse tid på en som ikke tør å ta et oppgjør med fortiden sin...
maverick Skrevet 22. mars 2002 #5 Skrevet 22. mars 2002 Dette er en svært velkjent taktikk som menn bruker når de bare vil ha litt sex uten forpliktelser, men ikke noe mer. 2
kine Skrevet 22. mars 2002 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2002 Der tror jeg du tar helt feil !! Ivertfall i dette tilfelle.Jeg har besøkt ham flere ganger der vi bare har sett film,pratet og kost oss med god mat..Uten at han har gjort noen tilnærmelser i det hele tatt..Han sier selv at han ikke ønsker å ha et sex forhold uten noen form for forpliktelser så det bekymrer meg ikke i det hele tatt..Men det er klart at det er nok tilfelle i noen situasjoner. Han er redd for å bli såret..Uten tvil.. 1
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #7 Skrevet 22. mars 2002 Du traff spikeren på hodet der maverick!
Sander Skrevet 22. mars 2002 #8 Skrevet 22. mars 2002 kine, Føler med deg i frustrasjonen over å ikke vite hvor du har ham. ...Så du har en venn som du har kjent i 3-4 måneder og dere har sex men ikke noe forhold. Alt stemmer med humor, interesser osv. Dere kommer godt overens, og treffes ganske ofte. Men ikke noe forhold. Unnskyld meg, men hva er det du maser etter? I praksis har dere et forhold, mener nå jeg. Jeg tror på det du sier med at han er redd for å bli såret. Men i følge det du skriver her, har han virkelig grunn til å være redd for å bli såret av deg. Hvis ikke han oppfører seg slik som du vil, så kommer du til å gå fra ham. Du vil ikke kaste vekk masse tid på ham hvis han er slik og sånn og ikke tør ditt og datt. Sannsynligvis så stikker årsaken til at han er så redd for vanlig kroppskontakt enda dypere enn sviket fra eksen, så det må dere regne med å bruke tid på. Du beskytter jo deg selv mot å bli såret, så hvorfor har du så vanskelig for å godta at han gjør det samme? Lykke til, jeg både håper og tror at det kommer til å gå bra med dere! 12
kine Skrevet 3. april 2002 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2002 Hei Sander.. Kluet er at alt skal være på hans premisser og skje i hans tempo. Klart han må få være redd for å bli såret,men jeg synes ikke det er rett å si at han vil overnatte hos meg den enen dagen forså å bestemme at det skremmer ham 3 dager etterpå..Det virker som om han skal styre hele showet og hele tiden må ha kontrollen på hvordan ting skal foregå..Mener derfor at det blir feil at alt skal være på hans premisser og når det passer ham.Jeg hadde hatt full respekt for at jeg reiser hjem etter å ha besøkt ham.Men han vakler og ser plutselig ikke faren med det 2 dager før.. Jeg har begyndt å ligge lavt i terrenget og ikke lagt noe press på ham.. Nå er han mer oppmerksom og frempå..Men det er først etter at ga klar bekjed om at alt ikke skal være på hans premisser og holdt meg litt i bakgrunnen..
kine Skrevet 3. april 2002 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2002 Er vel redd for at han skal stikke slik som han har gjort med de andre han har truffet..Derfor er jeg litt opptatt av at han ikke skal få styre alt slik han er vandt til.Jeg liker bedre at en person sier hva han mener istede for å bare sitte der som en nikkedukke og akseptere at alt skal være på mien premisser.. Forstår du meg litt bedre nå ??
Sander Skrevet 3. april 2002 #11 Skrevet 3. april 2002 Hei kine, Ja jeg forstår deg bedre nå. Men nye spørsmål dukker opp. Synes kanskje det er litt rart at du som faller for menn som oser av selvtillit og er rett på sak, har kommet i denne situasjonen. Er selvtilliten viktig bare til å begynne med, slik at han har vunnet fram med å forstille seg og by på en selvtillit som ikke er rotfestet? Eller ligner dette mer på hersketeknikk fra hans side? Jeg håper ikke det. Uansett så vet jeg ikke om det hjelper på maktbalansen om du trekker deg tilbake og han er mer frampå, da gjelder jo fortsatt hans premisser. Kanskje dere kan komme litt videre hvis dere finner ut at det ikke er nærhet han er redd for, men å miste kontrollen. Ellers så er det bare å ta tiden til hjelp, men jeg ser at det er en slitsom situasjon for deg. 12
kine Skrevet 4. april 2002 Forfatter #12 Skrevet 4. april 2002 Etter å ha lest et annet innlegg du har skrevet Sander,forstår jeg meningene dine.Du er jo selv veldig redd for å bli sviktet..Og du beskriver jo hvordan det føles å få en knusende avvisning..Innlegget ditt gav meg en tankevekker og gjør det lettere for meg å sette meg i hans situasjon. Jeg vil bare si takk til deg jeg Sander.. Jeg tror faktisk ikke at han er en person som alltid må ha makten..Det er nok mere det at han ønsker å ha styringen fordi han er redd det skal gå for fort for ham hvis ikke..Så lenge alt går i hans tempo føler ahn at han har kontrollen. Ittilegg vet jeg at eksen hans hadde en enorm makt over ham ..Han er livredd for at det skal skje igjen.Mulig det er dette som henger litt igjen enda og at det er det som gjør at han har behov for å føle at han har styringen..Høres det logisk ut ??
Sander Skrevet 4. april 2002 #13 Skrevet 4. april 2002 Det hjelper nok når han lærer å stole på deg, og han forstår at du ikke vil gjøre slike ting som eksen hans gjorde. Men det er en annen side av dette også, for mye av makten hun hadde over ham skrev seg nok fra at han hadde plassert følelsene sine i henne, og ikke klarte å rive seg løs. Han er kan hende aller mest redd for å involvere seg fordi det er hans egne følelser som er farligst for ham. Jeg tror det er viktig å erkjenne at vi ikke kan ta noe for gitt, at alt vi elsker kan bli revet fra oss når som helst. Det er en knallhard realitet og bør ikke kobles til det å stole på noen. Vi har ikke noe annet valg enn å elske den tid vi kan, selv om vi må svi for det senere. Det går ikke an å forberede seg på å bli sviktet, men bare ved å se at han nå har funnet deg, så viser det at selv etter det verste svik finnes det muligheter til noe som kan bli enda bedre enn det han hadde før. Jeg håper virkelig at din tålmodighet vil betale seg! 12 2
kine Skrevet 5. april 2002 Forfatter #14 Skrevet 5. april 2002 Ja det skal bli spennende å se hva som skjer fremover.Jeg har hatt flere lange forhold og føler jeg mislykkes hver gang..Er lei av å satse på noe forså å finne ut etter ett års tid at også dette er feil..Vi har begge hver vår sønn,så uansett hvordan dette utvikler seg er det en fordel at vi går forsiktig frem.. Takk for hjelpsomme og fornuftige svar Sander ...En stoor klem til deg !!!
Sander Skrevet 5. april 2002 #15 Skrevet 5. april 2002 Så bra at du syntes det hjalp! Jeg har også satt pris på dine innlegg. Klem til deg også! 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå