Gjest Gjest_Hattifnatt_* Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Jeg hadde en gang en oppskrift på en velkomstdrink som bl. a inneholdt appelsinjuice, sitronbrus, vodka, en slags nektar (med ananas el.l) pluss flere ting. Så skulle man ha appelsin- og lime båter oppi til pynt. Noen som har oppskrift på noe lignende, så setter jeg veldig stor pris på det! Skal arrangere 30-års lag til lørdagen, så jeg begynner å få det litt travelt....
SunAndMoon Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Heisann! jeg begynte å bla i en bok som heter "festguiden" jeg kjøpte for et par år tilbake.. og under velkomstdrinker fant jeg tre som kan være aktuelle til deg, som ligner: Fruktpunsj (10-12 personer) 1 l sitronbrus 1/2 l appelsinjuice 1/2 l ananassaft 1/2 l solbærsaft 1/2 l druejuice 1/2 l vodka Bland sammen alle ingrediensene. Helles over i en bolle sammen med knust is. Fruktcocktail 1 flaske vodka el.lign 1 flaske appelsinsaft (ublandet) 1 1/2 - 2 l farris (etter smak) 1 stor boks med ananas (hakkes i biter) 1 boks med mandariner/fruktcocktail Bland alle ingrediensene i en stor bolle Punsj 2 dl vodka 2 dl appelsinjice 1 dl lime 1/2 dl aprikosekstrakt/likørmiks Bland alt sammen, og ha en isbit i hvert glass rett før servering. Drinken skal være avkjølt. Det er også vanlig å pynte med litt appelsin eller drue. Håper noen av disse oppskriftene kan hjelpe deg!
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Jeg anbefaler å ha sjampanje/mousserende vin i velkomstdrinkene, det gjør dem litt sprudlende. Min favoritt, for en stor punsj-bolle: 1 l appelsinjuice 1 l ananasjuice 2 flasker sjampanje 1 halv liter aprikoslikør og en god del vodka (husker ikke i farten hvor mye... halv flaske? men kan vel smakes tli) Denne har jeg hatt stor suksess med tidligere. Pyntes med f.eks. appelsinskiver, kiwiskiver, limebåter el.l.
Gjest Gjest_Hattifnatt_* Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Tusen takk for forslagene, tror jeg kommer til å prøve en av de Men setter pris på enda flere forslag hvis noen har noen andre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå