Gå til innhold

Vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe vaskemaskin :hoppe:

Men jeg vet ikke hva vi skal kjøpe... :sjenert: Hvor mye penger bør vi legge i et slikt kjøp? Hvilke maskiner/merker er dere fornøyd med, og hvilke bør vi holde oss langt unna?

Tusen takk for svar, vi trenger litt hjelp her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Miele og er superfornøyd. Kjøpte en av mellommodellene deres - tror den kostet ca 8 000. Den har skånetrommel, noe som gjør at jeg kan vaske alle mine "håndvask"-plagg på silke/ullprogrammet uten at perler detter av og tråder løsner - helt strålende. Mielemaskinene er kjent for god teknologi, men de koster litt mer enn mange andre kjente merker, og vi kjøpte det fordi vi hadde lyst og råd. Før hadde vi en Electrolux som vi også var fornøyde med, den røyk etter nærmere 10 år - noe som var helt ok.

Skrevet

Har også Miele. Prislappen var ca. kr. 12.000,- (våren 2006).

Fikk ett par tusen i avslag hos Expert (så og si uten å prute - viste til annen butikk som ville gi oss ett godt tilbud uten vi spurte, men der måtte ekspeditøren først snakke med sjefen).

Har tidligere hatt Electrolux, Bosch og AEG. Alle kjøpt ny.

Denne gangen ville vi prøve Miele. Er fornøyd så langt. Liker displayet - har resttid osv.

Skrevet

Takk for svar begge to. Jeg har lyst på Miele, har hørt mye positivt om de maskinene. Men så er det disse pengene da... Jeg er student nå, så vi har ikke så god råd. Hadde tenkt å bruke max 6-7000. Noen med flere råd og erfaringer?

Skrevet
Takk for svar begge to. Jeg har lyst på Miele, har hørt mye positivt om de maskinene. Men så er det disse pengene da... Jeg er student nå, så vi har ikke så god råd. Hadde tenkt å bruke max 6-7000. Noen med flere råd og erfaringer?

AEG blir regnet som en veldig bra. Ble best i test (Forbrukerrådet) i 2002: http://forbrukerportalen.no/filer/fil_7713...20test%20AEG%22

Her er test fra Forbrukerrådet (2005) - AEG var ikke med der: http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/11...c=1108723566.66

Skrevet

Vi har en Bosch som kostet rundt 4000-5000. Den har "håndvaskgodkjent" ullprogram, noen som var viktig for oss, og også et håndvaskprogram. Vi er veldig fornøyde så langt!

Vi ble anbefalt å ikke gå under denne prisklassen, og fikk tips om å holde oss unna veldig billige maskiner med mange omdreininger. De rister visst ofte i stykker etter noen år...

Skrevet

Vi kjøpte nettopp AEG til nesten 8000 kr på Elkjøp.

Vi er kjempe fornøyd.

Skrevet

ASKO har mange bra vaskemaskiner, de har også vunnet en del tester og de har en maskin som er svanemerket.

Skrevet

Jeg har vært strålende fornøyd med min Siemens i 10 år. Betalte 5-6000,- for den.

Men jeg kjenner også noen som har Indesit, hvilket jeg tror er vesentlig billigere, og de er også fornøyd. Men den har gått langt fra 10 år enda...

Skrevet

Jeg har en Siemens til rundt 6000 og er kjempefornøyd. Den tar 7 kg tøy og er veldig fin når man skal vaske dyner og sånt. :)

Skrevet

Så bra! Vi har sett på en Siemens som hvertfall jeg har lyst på. Må bare få overbevist sambo om at det er lurt å bruke så mye penger på en vaskemaskin..

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet
Så bra! Vi har sett på en Siemens som hvertfall jeg har lyst på. Må bare få overbevist sambo om at det er lurt å bruke så mye penger på en vaskemaskin..

som sagt har min Siemens gått som en klokke i 10 år, og jeg har ALDRI hatt reparasjon el problemer med den! Synes den var verdt hver krone!

Gjest -eline-
Skrevet

Vi kjøpte AEG i fjor, den som de annonserer til 3495,- på Elkjøp/Lefdal (de selger da maskinen med tap...). Det er faktisk en knallmaskin til den prisen, selvsagt noen ting som er kuttet ned på i forhold til dyrere modeller, men den har den samme solide oppbyggingen, motor, elektronikk etc som de dyrere modellene. Har alle standardprogrammer + håndvaskprogram. Er veldig fornøyd med den i hvertfall, og AEG er knallsterke maskiner sånn generellt, og anbefales veldig om du ikke har helt råd til å gå for Miele :)

Skrevet

styr unna bauknekt og indesit i alle fall... bråker sinnsykt og vasker ikke rent. vi kjøpte mielemaskin da vi skulle kjøpe egen vaskemaskin, og er strålende fornøyd!

Skrevet

Tusen takk for gode råd og tips alle sammen! Hadde veldig lyst på en fin Miele, men det ble litt for dyrt. Så vi endte opp med å kjøpe en LG, og vi er veldig fornøyd så langt da ;) Håper vi blir det i mange år fremover også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...