Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med en gutt i et par år nå. Han har tidligere ymtet frempå litt om SM, men jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke er særlig interessert, og han har latt det bli med det.

Nå viser det seg at han har veldig behov for å prøve ut ting. Han sier han tenner på klasking, "pisking", lakk og lær mm. Han maser om at vi skal prøve ut disse tingene, og han ønsker at vi skal leke over/underdanig. Men tanken på dette tenner meg ikke akkurat. Jeg tenker at dette er latterlig og at det blir for sprøtt, og om jeg skulle la meg overtale hadde jeg sikkert bare begynt å le. Mens for ham virker det som det er dønn alvor.

Er jeg for prippen? Burde jeg bli med for hans skyld, eller passer vi bare ikke sammen?

Grublende jente i 30-årene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke prippen. Ikke gjør noe du ikke har lyst til. Jeg synes typen din er frekk som driver og maser på deg. Et nei er et nei, basta!

Skrevet (endret)
Har vært sammen med en gutt i et par år nå. Han har tidligere ymtet frempå litt om SM, men jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke er særlig interessert, og han har latt det bli med det.

Nå viser det seg at han har veldig behov for å prøve ut ting. Han sier han tenner på klasking, "pisking", lakk og lær mm. Han maser om at vi skal prøve ut disse tingene, og han ønsker at vi skal leke over/underdanig. Men tanken på dette tenner meg ikke akkurat. Jeg tenker at dette er latterlig og at det blir for sprøtt, og om jeg skulle la meg overtale hadde jeg sikkert bare begynt å le. Mens for ham virker det som det er dønn alvor.

Er jeg for prippen? Burde jeg bli med for hans skyld, eller passer vi bare ikke sammen?

Grublende jente i 30-årene

Vi har alle forskjellige preferanser her. Jeg synes du bør fortelle at du finner SM unaturlig og rart og at du sikkert kommer til å le hvis dere prøver. Og så kan du jo legge til at du er villig til å prøve hvis det er veldig viktig for han du er glad i. Jeg synes ikke du er prippen, men du er i et forhold der dere har forskjellige preferanser. Tenk som så at siden din gutt har SM-preferanser da har han allerede gått med på dine preferanser. Kanskje det ikke koster allverdens om du da går med på hans? Men fortell ham akkurat hva du føler og hvordan du regner med å reagere, slik at han er forberedt og ikke opplever seg krenket hvis dere prøver. Åpenhet er meget viktig. Og det er lov å ha forskjellige preferanser. Det viktigste er at dere er trygge på hverandre og er villige til å utforske fremtiden sammen. Fremtiden dere i mellom inneholder alt det dere har sammen. Også forskjellige seksuelle legninger. Absolutt alt.

Endret av Pastor Knut
Skrevet
Kanskje det ikke koster allverdens om du da går med på hans? Men fortell ham akkurat hva du føler og hvordan du regner med å reagere, slik at han er forberedt og ikke opplever seg krenket hvis dere prøver.

Jeg synes ikke du skal oppfordre henne til å prøve noe hun ikke vil. Hun sier jo at tanken på SM ikke tenner henne.

Hva om hun kommer til å føle seg krenket fordi du synes hun burde prøve dette fordi " det ikke koster allverden å prøve". Det KAN koste henne selvrespekten og det KAN koste henne forholdet.

Skrevet
. Det KAN koste henne selvrespekten og det KAN koste henne forholdet.

Det kan det nok også om hun ikke gjøre det. Kinki situasjon det. Men det går jo ann å prøve da. Man behøver ikke kjøre hele løpet ut liksom

Skrevet
Det kan det nok også om hun ikke gjøre det. Kinki situasjon det. Men det går jo ann å prøve da. Man behøver ikke kjøre hele løpet ut liksom

Ja, hun kunne prøvd om hun tente på tanken. Men hun gjør jo ikke det. Hvis forholdet skulle ryke pga at hun sier nei er det vel ikke så mye forhold å snakke om i utgangspunktet, er det vel?

Skrevet
Jeg synes ikke du skal oppfordre henne til å prøve noe hun ikke vil. Hun sier jo at tanken på SM ikke tenner henne.

Hva om hun kommer til å føle seg krenket fordi du synes hun burde prøve dette fordi " det ikke koster allverden å prøve". Det KAN koste henne selvrespekten og det KAN koste henne forholdet.

Som sagt, jeg forteller at åpenhet er det viktigste i et parforhold. Og har man forskjellige sekseulle preferanser da er det mulig å komme til en ordning der man prøver forskjellige ting selv om dette ikke tenner den ene part, som du sier. Ingen snakker om å oppfordre noen til å gjøre noe man ikke vil. Det er snakk om åpenhet og om å dele også det man har forskjellig. Noe slikt kan man ikke tvinges til. Åpenhet er aldri tvang. Jeg er av den oppfatning at to mennesker som elsker hverandre også kan utforske hverandres forskjellige legninger selv om man selv ikke tennes av det. I samliv er det nå og da meget nyttig å benytte seg av rollespill. Når den ene er SM og den andre ikke, da kan rollespill være en løsning. Det er ikke snakk om tvang. Det er snakk om kjærlighet og det å leve sammen.

Skrevet

Som de andre her har sagt er det utrolig viktig å ikke strekke sine egne grenser lenger enn hva som faktisk er innenfor de rammer som du skulle finne naturlig for deg! Skulle du gå lenger enn dette vil det hele fort bli en veldig tragisk greie med at du kan ende opp med å ikke lenger stole på han i lignende situasjoner, og gjerne føle at han bruker/presser deg.

Tiden gjør noe med oss alle, og kanskje du engang vil kunne sette pris på SM og kan gi han en mulighet til å prøve dette, men slik situasjonen er nå mener jeg at du burde si klart ifra til han hvor din grense går og at du ikke finner SM som en greie for deg.

Han MÅ respektere dine grenser og gjør han ikke dette, ja da burde du virkelig sette han skikkelig på plass.

Skrevet
Elin: Hvis du finner tanken utenkelig for deg eller krenkende så syns jeg ikke du skulle gjøre det. Det er din kropp, og en parts preferanser skal definitivt ikke gå ut over den andre.

Pastor Knut: Såkalt vanlig sex er vel ikke noe kompromiss fra hans side! Skulle han liksom bare ligge der i buskene og bearbeide henne utspekulert til han får det som han vil som om det var planlagt på forhånd?

Ellers kom du med gode råd.

Jeg er enig i at vanlig sex ikke er et kompromiss for SM-gutten, men jeg vil si at det å avstå fra SM vil for gutten være et stort kompromiss. Og så langt har han jo føyet seg etter sin partner. Slik jeg forstår av det som er skrevet, har han ikke gjort annet enn å fortelle om sin legning og oppfordret til å få leve den ut sammen med sin partner. Slik jeg ser dette er det snakk om åpenhet og ærlighet og dialog. Og så langt et seksuelt samliv som ikke omfatter alt det paret har sammen.

Skrevet
Ja, hun kunne prøvd om hun tente på tanken. Men hun gjør jo ikke det. Hvis forholdet skulle ryke pga at hun sier nei er det vel ikke så mye forhold å snakke om i utgangspunktet, er det vel?

Hvorfor er dette med hennes tenning så viktig? Går det ikke an å snu på flisa og si at SM-guttens tenning også er like viktig? Kanskje et erotisk rollespill er løsningen?

Skrevet
Hvorfor er dette med hennes tenning så viktig i denne sammenheng? Hun er glad i sin SM-gutt. Man går langt for den man er glad i. Går det ikke an å snu på flisa og si at SM-guttens tenning også er like viktig? Kanskje et erotisk rollespill er løsningen?

Skrevet
Når den ene er SM og den andre ikke, da kan rollespill være en løsning. Det er ikke snakk om tvang. Det er snakk om kjærlighet og det å leve sammen.

Da håper jeg at trådstarter liker rollespill. For meg derimot så hadde rollespill vært drepen i sengen. Jeg er en ufattelig dårlig skuespiller og bare min kjære prøver å få meg til å prate litt dirty så låser alt seg. Det blir rett og slett unaturlig og teit. Jeg blir forstyrret og det ødelegger spenningen.

Jeg synes ikke det er et godt råd at ting skal prøves selv om det ikke tenner en. Jeg liker analsex men min mann liker det ikke. Han prøvde det en gang, for min skyld, og det var første og siste gang for hans del. Det må jeg rett og slett akseptere. Mitt råd til ts er å gjøre det som føles naturlig, men det skal være naturlig for begge. Ikke la deg presse, det kan ødelegge alt.

Skrevet
Som sagt, jeg forteller at åpenhet er det viktigste i et parforhold.

Her er jeg enig.

..[]..Og har man forskjellige sekseulle preferanser da er det mulig å komme til en ordning der man prøver forskjellige ting selv om dette ikke tenner den ene part, som du  sier.

Nei, det kunne ikke ramle meg inn i halvfylla å gjøre noe som ikke tenner meg. Ei heller ville jeg mast om at partneren skulle gjøre noe han ikke vil eller tenner på. Det handler om å respektere hverandres grenser!

Ingen snakker om å oppfordre noen til å gjøre noe man ikke vil. Det er snakk om åpenhet og om å dele også det man har forskjellig. Noe slikt kan man ikke tvinges til. Åpenhet er aldri tvang.

Du sier bl.a at det ikke koster allverden å gå med på hans preferanser. Det er jo nettopp det det kan gjøre.

Jeg er av den oppfatning at to mennesker som elsker hverandre også kan utforske hverandres forskjellige legninger selv om man selv ikke tennes av det.

Her må vi bare enes om å være uenige. Ingen skal måtte gå med på "ting" kun fordi partneren vil det. Man må ville det selv også. Hvem vil vel prøve noe som i utgangspunktet ikke tenner en?

I samliv er det nå og da meget nyttig å benytte seg av rollespill. Når den ene er SM og den andre ikke, da kan rollespill være en løsning. Det er ikke snakk om tvang. Det er snakk om kjærlighet og det å leve sammen.

Hvis det er snakk om kjærlighet må den ene respektere at den andre ikke vil prøve SM, som det er snakk om i dette tilfellet.

Skrevet
Hvorfor er dette med hennes tenning så viktig? Går det ikke an å snu på flisa og si at SM-guttens tenning også er like viktig? Kanskje et erotisk rollespill er løsningen?

Det hadde vært akkurat det samme om det var hun som maste på han om å prøve SM. Sier en person nei så må selvsagt den andre respektere det.

Skrevet
Da håper jeg at trådstarter liker rollespill. For meg derimot så hadde rollespill vært drepen i sengen. Jeg er en ufattelig dårlig skuespiller og bare min kjære prøver å få meg til å prate litt dirty så låser alt seg. Det blir rett og slett unaturlig og teit. Jeg blir forstyrret og det ødelegger spenningen.

Jeg synes ikke det er et godt råd at ting skal prøves selv om det ikke tenner en. Jeg liker analsex men min mann liker det ikke. Han prøvde det en gang, for min skyld, og det var første og siste gang for hans del. Det må jeg rett og slett akseptere. Mitt råd til ts er å gjøre det som føles naturlig, men det skal være naturlig for begge. Ikke la deg presse, det kan ødelegge alt.

Flott. Jeg støtter rådet ditt om at begge to skal gjøre det som de føler er naturlig i den situasjonen de er i der de deler to forskjellige seksuelle legninger. Hva er naturlig når SM og ikke-SM skal leve sammen? Er det naturlig at den ene undertrykker sin SM? Er det naturlig at paret enes om rollerspill? Andre løsninger kan være naturlige også. Jeg vet ikke. Paret vet best selv. Mitt poeng er at man bør utforske så langt man kan og at man så langt det er forsvarlig bør gå inn i en dialog om hvordan man får begge parter til å være lykkelige på alle plan i et samliv.

Og jeg synes det er like viktig å se denne saken fra SM-guttens side. Ut fra det som er skrevet tyder jo alt på at paret har det godt sammen. Det eneste er at de har forskjellige seksuelle legninger. Å avvise den ene legningen kan være vanskelig for den ene parten.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun ikke gå med på noe hun absolutt ikke vil, men om hun ikke finner det avskrekkende, kan jeg ikke se noen grunn for hvorfor det er så ille å prøve litt, om hun syns det er grusomt, så er det jo bare å stoppe.

Og enig i at om forholdet ryker pga dette, er det ikke så mye å snakke om ja.

Skrevet
Det hadde vært akkurat det samme om det var hun som maste på han om å prøve SM. Sier en person nei så må selvsagt den andre respektere det.

Nei, det ville aldri vært som om hun maste om SM. Jeg sier ikke at man skal finne på rollespill bare fordi man ønsker det. Situasjonen er ikke slik. Situasjonen er at det allerede foreligger to forskjellige sekuelle legninger i parforholdet. Spørsmålet er derfor ikke om hva slags forskjellige rollespill man skal gå i gang med fordi man er nysgjerrig på noe. Spørsmålet er hvordan et par med to klart definerte seksuelle legninger tilpasser seg på en måte der begge parter deler alt.

Skrevet

Hmm, det hadde vært enklere for oss om TS hadde kommet med innspill her.

Skrevet
Hvis det er snakk om kjærlighet må den ene respektere at den andre ikke vil prøve SM, som det er snakk om i dette tilfellet.

Kjærligheten overvinner alt, ja. Det er riktig. Hvis den ene overhodet ikke vil prøve SM, kan vedkommende ikke tvinges til det. Og den som elsker et annet menneske vil heller aldri finne på å tvinge. Men det forhindrer ikke at man møtes på halvveien. Kanskje en utvei vil være å lære mer om SM? Kanskje man oppdager at SM er like mangfoldig som vanlig sex er mangfoldig? Mitt poengen er åpenhet og ærlighet og vilje imøtekommenhet. Men jeg er enig med deg og alle andre i denne praten, om at grensen går et sted. Og det er der man tvinges å handle mot sin vilje. Det er overgrep. Men slikt snakker vi vel ikke om i denne diskusjonen? Slik jeg forstår spørsmålsstiller er det et spørsmål om å være prippen eller ikke.

Logger av nå. Skal se på TV.

Skrevet

Som en del av dere har vært inne på så har jeg også tenkt at jeg ikke synes det er riktig å bli presset til noe jeg ikke vil. Men nå er det tydelig svært viktig for ham, og han sier at han ikke vet om han kan være i et forhold der han kke får utløp for disse sidene sine. Dette gjør jo ikke akkurat presset mindre

dessverre.

Samtidig er jeg litt enig at man må prøve å føye seg noe i et forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...