Vilje Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 er 34 år og grundig lei av min jobb i omsorgssektoren..føler at jeg ikke holder ut 40 år til liksom... men er redd for å begynne på nytt....nytt studielån...hva skal jeg bli osv osv...Det er så vanskelig å vite hvor jeg skal gå herfra. Ønsker vel egentlig noen suksesshistorier om noen som har skiftet beite i voksen alder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 34 år...hva synes du selv da? Synes du at du er gammel når du er 34 år? Hvordan ser du på de rundt deg som er like gammel som deg, finner du ikke de unge? Unge voksne? Jeg har inntrykk av at en 34 åring er ung, føler du deg ung? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 21. august 2006 #3 Del Skrevet 21. august 2006 34 er ingenting. Jeg er 10 år eldre, og igang med ny utdannelse. Ingen har sagt at jeg er for gammel heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 21. august 2006 #4 Del Skrevet 21. august 2006 34 år? Nope, du er ikke for gammel! Jeg, gamle kua, skiftet karriere da jeg var mye eldre enn deg og det gikk kjempefint. Hvis du velger å studere så vil du finne ut at du bruker mye mindre tid enn de yngre på å lære og å forstå, og studiene vil gå som en lek etter at du har fått gjennoppfrisket selve studieteknikken. Mange skifter karriere uten å ta nye studier. Kanskje den kompetansen du har fra jobben eller fra privatlivet ditt er etterspurt i et helt annet yrke? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2006 #5 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har passert 40, og har nettopp startet på videreutdannelse. Anbefales. Skulle ønske jeg hadde gjort det da jeg var 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 21. august 2006 #6 Del Skrevet 21. august 2006 Da jeg studerte for et par år siden var det et par damer på litt over førti i klassen min. I gang med en helt ny 3 års utdannelse og klare for en ny karriere. Syns det er tøft gjordt jeg, å tørre å prøve noe man har lyst til i stedenfor å bare gå i samme tralten som alltid. Og begge disse damene er suksesshistorier forresten såvidt jeg vet, de har i allefall begge fått ny jobb innen sitt nye yrke. Så min konklusjon er: du er aldeles ikke for gammel. Gjør det du har lyst til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 21. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 21. august 2006 godt å høre menneh....altså, øh et lite problem til...hvordan i all verden skal jeg finne ut av hva jeg vil jobbe med når jeg har så begrensa jobberfaring, altså, erfaring kun med arbeid innenfor "min" bransje?? Vet jo at interesser bør styre yrkesvalg, men når jeg ikke har så spesielle interesser da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 21. august 2006 #8 Del Skrevet 21. august 2006 Forsøk en test her http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=40102 på aetat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå