Gå til innhold

skifte karriere

Vilje

Anbefalte innlegg

er 34 år og grundig lei av min jobb i omsorgssektoren..føler at jeg ikke holder ut 40 år til liksom... men er redd for å begynne på nytt....nytt studielån...hva skal jeg bli osv osv...Det er så vanskelig å vite hvor jeg skal gå herfra.

Ønsker vel egentlig noen suksesshistorier om noen som har skiftet beite i voksen alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 år...hva synes du selv da? Synes du at du er gammel når du er 34 år? Hvordan ser du på de rundt deg som er like gammel som deg, finner du ikke de unge? Unge voksne? Jeg har inntrykk av at en 34 åring er ung, føler du deg ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 år? Nope, du er ikke for gammel! :)

Jeg, gamle kua, skiftet karriere da jeg var mye eldre enn deg og det gikk kjempefint. Hvis du velger å studere så vil du finne ut at du bruker mye mindre tid enn de yngre på å lære og å forstå, og studiene vil gå som en lek etter at du har fått gjennoppfrisket selve studieteknikken.

Mange skifter karriere uten å ta nye studier. Kanskje den kompetansen du har fra jobben eller fra privatlivet ditt er etterspurt i et helt annet yrke?

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passert 40, og har nettopp startet på videreutdannelse. Anbefales. Skulle ønske jeg hadde gjort det da jeg var 34 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte for et par år siden var det et par damer på litt over førti i klassen min. I gang med en helt ny 3 års utdannelse og klare for en ny karriere. Syns det er tøft gjordt jeg, å tørre å prøve noe man har lyst til i stedenfor å bare gå i samme tralten som alltid. Og begge disse damene er suksesshistorier forresten såvidt jeg vet, de har i allefall begge fått ny jobb innen sitt nye yrke.

Så min konklusjon er: du er aldeles ikke for gammel. Gjør det du har lyst til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt å høre :)

menneh....altså, øh et lite problem til...hvordan i all verden skal jeg finne ut av hva jeg vil jobbe med når jeg har så begrensa jobberfaring, altså, erfaring kun med arbeid innenfor "min" bransje?? Vet jo at interesser bør styre yrkesvalg, men når jeg ikke har så spesielle interesser da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...