Milo Minderbinder Skrevet 8. januar 2003 #1 Skrevet 8. januar 2003 Er det noen som vet hvor man kan reservere seg mot telefonsalg og -tigging. Jeg opplever nesten daglig å bli oppringt av folk som enten vil selge meg kriminalkrøniker, eller de ber meg om hjelp til å tørke de støtterammede i Afrika. Det er forferdelig irriterende, og jeg begynner å få vansker med å iaktta den høflighet som jeg setter så høyt... :evil: Milo
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. januar 2003 #2 Skrevet 8. januar 2003 Reserver deg mot telefonsalg hos Brønnøysundregistrene på www.brreg.no Milla
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #3 Skrevet 8. januar 2003 Har ikke adressen, men du kan gå inn på sidene til Brønnøysundregistrene. Der kan du reservere deg mot det meste av tigging og telefonsalg.
Milo Minderbinder Skrevet 8. januar 2003 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2003 Førtiåtte tusen millioner milliarder takk til dere begge. Jeg håper det vil virke..... Milo
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #5 Skrevet 8. januar 2003 Det virker faktisk!! Reserverte meg for 2-3 måneder siden og det er laaangt mellom disse telefonene nå. Du må regne med at det kan ta litt tid før du merker det da, men da er du i alle fall i gang! Hvis du likevel skulle få tigge-telefoner kan du opplyse dem om at du har reservert deg og at du ønsker å bli strøket fra listen/databasen dems. Men prøv å være høflig.. det er ikke de som ringer som bestemmer hvem som skal ringes opp.
Fakse Skrevet 8. januar 2003 #6 Skrevet 8. januar 2003 Og dersom det ikke virker (kan ta noe tid før det virker) så svarer du bare høflig "Unskyld, men jeg har reservert meg mot telefonsalg, så jeg er ikke interessert!".
Milo Minderbinder Skrevet 8. januar 2003 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2003 Jeg er høflig.... Jeg tror jeg vet hvor fæl den jobben må være..... Milo
Amica Skrevet 8. januar 2003 #8 Skrevet 8. januar 2003 Det virker! Jeg var svært plaget med dette, men plutselig gikk det opp for meg at jeg hadde hatt så utrolig få selgere på tråden de siste månedene. Syntes dette var meget merkelig, helt til jeg husket at jeg hadde reservert meg mot telefonsalg for et halvt år siden...
Gjest Donna Skrevet 8. januar 2003 #9 Skrevet 8. januar 2003 Huff... en periode så ringde det selgere til meg flere ganger i uken ..alt mulig ville se selge eller samle inn penger til ...Hyggelige og blide menner ..*ler*...og så står jeg der og mumler og prøver å si nei ...greier ikke å ta den der byrske " nei - jeg er ikke interessert!"....huff .....alt jeg skal betale for ...og så får jeg dårlig samvittighet også ..... tror jeg skal prøve å reservere meg jeg ....! Så slipper jeg det maset . Virgo
Labella Skrevet 8. januar 2003 #10 Skrevet 8. januar 2003 Jeg har også erfaring med at registrering virker, men det kan ta litt tid. Alle som driver telefonsalg er pliktige til å "vaske" registrene sine mot reservasjonslistene minst hver tredje måned, så etter tre måneder skal det være slutt. Hvis det fortsatt ringer skal de i hvert fall legge på når du forteller at du har reservert deg.
waco Skrevet 8. januar 2003 #11 Skrevet 8. januar 2003 Litt rart at dere er så lettskremte og blir så tiltaksløse dersom telefonen ringer. Hva hindrer dere i å benytte anledningen til å slå av en prat? Forresten har jeg selv blitt ringt opp av en datamaskin, egentlig litt synd at man må bruke av sin egen tid på roboter i dagens samfunn. Men siden slikt avsluttes med et gavekort til 500, - er jeg bare fornøyd... W
Litago Skrevet 9. januar 2003 #12 Skrevet 9. januar 2003 Jeg bare plaprer i vei på et annen språk (norsk) enn det telemarketeren gjør (englesk). Fungerer veldig greit hver gang!
Lille-Meg84 Skrevet 12. januar 2003 #14 Skrevet 12. januar 2003 Jeg vil skyte inn med noe her... Jeg har selv jobbet som telefon-tigger.. (noe jeg ALDRI kommer til å gjøre i gjen), men saken er at, der jeg jobbet fulgte dem ikke listene til brønnøysund registeret.. der tok dem bare et ark ut i fra telefonkatalogen... vi fikk beskjed om å si at det hadde skjedd en feil, selv om det ikke er noen feil der...
Gjest Zalomine Skrevet 12. januar 2003 #15 Skrevet 12. januar 2003 Ja, det der er dessverre ganske utbredd. Telefonkatalogen er vel billigere da, enn lister fra brønneøsyndregisteret... Men da er det lov til å opplyse den som ringer om at "det du gjør nå er direkte mot norsk lov, ring meg aldri igjen" Og merker amn at dette fortsatter, så annmeld dem da vel? Det ER direkte ulovlig. Og plagsomt. Vi er ikke så veldig plaget med dette, enda vi ikke har reservert oss. Innbiller meg at det må være fordi vi enda ikke har kommet INN på listene deres ettersom det tydeligivs ikke har kommet ny telefonkatalog siden vi fikk telefon. (Når kommer det ny telefonkatalog forresten? Jeg trudde den skulle ha kommet, vi flytta da hit i sommer, men vi har i alle fall enda ikke fått noen telefonkatalog engang, og det er egentlig litt irriterende (ikke det, telefonnumre finner jeg på nettet, men her i Bergen setter de tømmingsplan for papir og sånn i telefonkatalogen, og den har jo ikke vi... Jeg burde sikkert bare se etternår de kommer, og telle antall uker til neste gang, men...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå