Gjest ti tommeltotter Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Vi har byttet ut vår gamle baderomsinnredning. Den nye innredningen er plassert på en annen vegg av plasshensyn. Der den gamle innredningen var, er det nå mange hull. Hullene er i flisene, og ikke i fugen mellom flisene. Jeg har fylt igjen hullene for å hindre fukt. Men hullene syntes kjempe-godt. Problemet er: hvordan i all verden skal jeg dekke til hullene? Det er jo så stygt... Jeg har tenkt på et stort speil, men det vil i så fall måtte være 180 cm x 120 cm. Det blir jo ganske stort... Blir det harry? Har dere andre ideer? Det vil vel koste mye å flise om hele veggen... Jeg har undersøkt, og et spesialbestilt speil i den størrelsen kommer på kr. 1600,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Vet ikke hva slags fliser du har, men hvis de er ensfargede kan du jo prøve å sparkle og male over. De kan komme ganske nær fargen med en slik fargefinner-pistol som de fleste fargehandler har i dag. Eller så finnes det mye morsomt med sugekopper som kan henges opp hos saape, eller morsomme gele-dekorasjoner som har blitt så populært hos www.inreda.com (eller var de inreda.se...) Hvis det er flere på linje kan du jo også henge opp ei hylle akkurat i den linja, og ha speil eller noe annet over? Fru NItha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Del Skrevet 21. august 2006 Hvis du har hvite fliser, bruk hvit silikon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #4 Del Skrevet 21. august 2006 Hvis du har liggende fliser til overs, kan det være mulig å bytte ut. Er det ett alternativ, bør fagfolk gjøre jobben (for at man skal være sikker, da det er ett våtrom. ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. august 2006 #5 Del Skrevet 21. august 2006 Det finnes også dekor som kan klistres på etter å ha blit fuktet med vann på baksiden. Kanskje litt tacky, men om du finner et mtiv som passer og ikke bare plasserer dem tett i tett, så kan det jo bli ganske pent. Du har ikke plass til et høyskap da? Skapplass får man aldri nok av og skapene trenger ikke å bygge så mye ut fra veggen. Ellers kan sikkert et stort speil være pent også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti tommeltotter Skrevet 22. august 2006 #6 Del Skrevet 22. august 2006 Takk for alle tipsene deres. Vet dere om det koster mye å bytte ut fliser? Kan jeg bytte ut enkelte fliser her og der, eller må jeg bytte ut hele veggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #7 Del Skrevet 22. august 2006 Takk for alle tipsene deres. Vet dere om det koster mye å bytte ut fliser? Kan jeg bytte ut enkelte fliser her og der, eller må jeg bytte ut hele veggen? ← Normalt sett går det å bytte ut enkeltfliser. Flisleggerne her måtte ta opp igjen noen fliser som var lagt feil, og det gjorde de uten problemer. De tok også opp noen gulvfliser som hadde lagt i ca. ti år. Det er "bare" å forhøre seg, men vær klar over at membran e.l. kan bli skadet, slik at hvis det er rett i "våtsone" bør man revurdere. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå