Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste - og på sikt billigste - er å få laget form hos tannlegen.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Det beste - og på sikt billigste - er å få laget form hos tannlegen.

Absolutt!! Det koster litt, men varer lenge. Jeg har nå hatt skinnene mine i 4-5 år, og de er fortsatt like fine. Bruker du jevnlig. Dessverre er det jo slik at tennene blir misfarget etterhvert

Skrevet

Ok, men tilbake til spørsmålet: Hvilke produkter er de beste for hjemmebleking?

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Jeg testet ut Bella White i sommer. Funket genialt! Det er jo det samme preparatet som tannleger benytter seg av til bleking. Skinnen er nok ikke like profesjonell (siden man må støpe den til selv), men det blir helt perfekt resultat, og det er jo det som teller :)

Skrevet
Ok, men tilbake til spørsmålet: Hvilke produkter er de beste for hjemmebleking?

Skinner som du får laget hos tannlegen, som du sover med og dermed bleker hjemme. ;)

(er forplikta til å være litt streng, skjønner du :ler:)

Skrevet
Skinner som du får laget hos tannlegen, som du sover med og dermed bleker hjemme. ;)

(er forplikta til å være litt streng, skjønner du :ler:)

Men jeg vi'kke til tannlegen. :sjenert:

Skrevet

Hvis du ikke har vært hos tannlegen på en stund er det hvertfall ikke anbefalt å bleke tennene hjemme. Det er ikke så gunstig å fyre løs med gudene vet hva slags kjemikalier på en tann med karies i, for eksempel :fy_fy:

(er jammen i det strenge hjørnet i dag :tunge1:)

Skrevet

Støtter meg til Whitestrips fra Crest. Aldeles glimrende.

Skrevet

Hvor får man kjøpt Whitestrips fra Crest da?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Du kan kjøpe Vivastyle paint-on hos tannlegen din,eller hos dental-depoter.Produktet skal "males" på tennene-sitte 10min.-så fjernes.

Skrevet

Jeg har hørt at om du ikke fikser eventulle hull før tannbleking, så vil det kunne føre til at du må rotfylle en tann som i utgangspunktet ikke trengte det. Da blir det dyrt da!

Skrevet
....ja hvis du har et par hull..........

noen andre tannleger sier noe annet. at blekingen skal gjøres før man tetter hullene siden blekemiddelet ikke funker på fyllinga.

hva er så rett (sniglå?).

Skrevet
noen andre tannleger sier noe annet. at blekingen skal gjøres før man tetter hullene siden blekemiddelet ikke funker på fyllinga.

hva er så rett (sniglå?).

Fyllinger i fronten bør man vente med til etter bleking for å få riktig farge, ja. Men om du da går til tannlegen, undersøker og det viser seg at du HAR hull, får du bleke tennene hjemme og gå til jevnlige kontroller. Og så fikse hull i fronten etter blekingen er over.

Det er noe helt annet enn å kjøpe noe på TV-shop uten å vite tilstanden på tennene og risikere å ende opp med rotfyllinger.

Men det er slik jeg ville ha gjort det. Andre tannleger ville kanskje gjort det annerledes. :)

Skrevet

Men er det ikke jævlig vondt å bleke tennene dersom man har ubehandlete hull?

Skrevet

Det vet ikke jeg.

Men det er mange som opplever at det iser mer i tennene når de blekes, men det går som regel over dersom man er flink å skylle med fluor underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...