Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer er så negativ... jeg syns det er slitsomt. hver gang han har vært i butikken så syter han over hvor mye han måtte betale. han klager på trygdemottakere og utlendinger om at de får alle skattepengene hans. forrige helg var vi i sverige og handlet mye. han bare lessa oppi handlevognen og når han skulle betale ca 1600 kr i kassa sutra han om det også. jeg gir ham selvsagt igjen pengene for det som jeg skal ha men likevel all den sutringa og negativiteten hans (mest når det gjelder penger), det går meg på nervene. å dra og handle med ham er ikke koselig når han blir så sur hver gang.

jeg er ikke flink til å uttrykke meg hverken skriftelig eller muntlig og jeg syns ikke jeg helt har fått fram i dette innlegget, helt hvordan jeg har det og hvordan han er.... men kanskje noen forstår. men ellers er han veldig snill og koselig men han har et så negativt syn på alt, særlig når det gjelder penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
min samboer er så negativ... jeg syns det er slitsomt. hver gang han har vært i butikken så syter han over hvor mye han måtte betale. han klager på trygdemottakere og utlendinger om at de får alle skattepengene hans. forrige helg var vi i sverige og handlet mye. han bare lessa oppi handlevognen og når han skulle betale ca 1600 kr i kassa sutra han om det også. jeg gir ham selvsagt igjen pengene for det som jeg skal ha men likevel all den sutringa og negativiteten hans (mest når det gjelder penger), det går meg på nervene. å dra og handle med ham er ikke koselig når han blir så sur hver gang.

jeg er ikke flink til å uttrykke meg hverken skriftelig eller muntlig og jeg syns ikke jeg helt har fått fram i dette innlegget, helt hvordan jeg har det og hvordan han er.... men kanskje noen forstår. men ellers er han veldig snill og koselig men han har et så negativt syn på alt, særlig når det gjelder penger.

Vet samboeren din at du misliker at han syter og klager på den måten du beskriver over? Er han kjent med hvordan du føler det?

Gjest eksen min?
Skrevet

er du sammen med min EKS? ja eks. det var det han ble og mye pga sutringa hans.

be kjæresten din ta av seg bæsjebleia og tørke seg litt mer bak øra.

Skrevet

Å. En som aldri sutrer?

Du tar alt imot med åpne armer! Innenfor og utenfor forholdet ditt.

Så utrolig positiv.

Du er for alt. Krig ,fred og sånt!

Skrevet

Kanskje du først kan prøve å ta det med humor?

Min mann er også sånn at han ikke vil betale for mye for ting han kjøper. Han er ikke gniten med meg eller barna, men han er veeeldig økonomisk og vil ha mest mulig igjen for pengene sine.

Jeg pleier å terge ham for det med kommentarer som: Har du betalt hele 100 kroner? Kunne du ikke spurt i butikken om ikke du bare kunne få betale 50 da? Da ler han godt for han vet at han er sånn. :ler: Og han har faktisk lært å lempe litt på hvordan han er selv om økonomisk kommer han alltid til å være, men det er jeg glad for.

Poenget er å få ham til å se seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...