Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #1 Skrevet 8. januar 2003 Jeg lurer rett og slett på hva slags ting og utstyr jeg må og bør ta med til sykehuset i forbindelse med fødselsoppholdet.
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #2 Skrevet 8. januar 2003 Toalettsaker, hårføhner, joggedress, pysjamas, slippers eller tøfler, sokker, undertøy, ammebh med innlegg, ullsokker, t-skjorter/singlet, en liten bok el blad, og evnt noe å knaske el drikke på under fødselen kanskje... ting til baby tar jo pappa med når han henter dere!
mira1 Skrevet 8. januar 2003 #3 Skrevet 8. januar 2003 Ta med en t-skjorte og matpakke til pappa. Ingen vet om det kan trekke ut i lang tid, og da er det godt for pappaen å skifte skjorte hvis man føler seg svett.... Ta gjerne med litt makeup også. Du/Dere blir et yndet fotoobjekt når den lille er kommet. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #4 Skrevet 9. januar 2003 Telefonkort. Mobiltelefon er forbud. nero
Gjest Snorkfrøken Skrevet 9. januar 2003 #5 Skrevet 9. januar 2003 Jeg synes det viktigste var en deilig joggedress/klær å gå i og slippers som man kan dusje med (Ganske ekkelt å dusje barbent i en dusj hvor flere kvinner som blør dusjer). Og toalettsaker selvfølgelig. Men ellers kan jo besøk/pappaen ta med klær til babyen etterhvert.
Linemor Skrevet 9. januar 2003 #6 Skrevet 9. januar 2003 Hvis jeg hadde rukket det så hadde jeg tatt med skift til meg og toalettsaker, ammeinnlegg, de hadde ikke det på barsel så det ble ganske vått den første natta. en større bh, en body eller to til den lille man er jo som regel der mer enn en dag. drikke og kanskje noe godt og spise til fødselen og rett etterpå. noe gordt og lett på beina. undertøy som ikke strammer, ellers så får man jo noen nettingtruser til de første nettene pluss store bind, men man kan ta med noen bind selv også i tilfelle. noe og lese på
Gjest Hilde K S Skrevet 9. januar 2003 #7 Skrevet 9. januar 2003 Ta med en tykk genser og et par tykke sokker ! Jeg har hver gang opplevet å fryse................................. Og en god bodylotion og såpe.
Nala Skrevet 9. januar 2003 #8 Skrevet 9. januar 2003 Ta med en tykk genser og et par tykke sokker ! Støtter forslaget fullt ut. Var feks utrolig deilig å ha tykke lester å kle på seg rett etter fødselen. Da ble jeg nemlig så vanvittig kald. Skalv og skalv som en gal. Og ikke var det mulig å bre dyna over seg i og med at jeg ble sydd i en hel evighet etterpå
birgitte242 Skrevet 9. januar 2003 #9 Skrevet 9. januar 2003 Bortsett fra det selvfølgelige som komfortable klær osv, ta med et par gode bøker (det blir fort utrolig kjedelig på sykehuset!), ammeinlegg + noen klær til babyen. Du får selvfølgelig sykehusklær du kan bruke, men det er jo litt koselig å ta på den lille søtt tøy da! Ta med velværeprodukter til deg selv! Jeg følte meg (som de fleste) rimelig "kjørt" etter fødselen og var sjeleglad jeg hadde med meg make up, hårføner, noen deilige kremer, dusjsåpe (å bruke sykehusets såpe gir omtrent samme følelse som når de trer på deg nettingtrusen!). Husk at produktene du bruker bør inneholde minimalt med parfyme/tilsetningsstoffer så ikke babyen din reagerer på dette. Avent og andre merker har egne produktserier laget spesielt for den nybakte mor. Ta med en pen morgenkåpe/nattkjole så du slipper å dasse rundt i treningsdress. Selvfølgelig, hvis du normalt trives i treningsdress så er det ingenting i veien med det! Jeg er ikke så fryktelig jålete til vanlig, men etter fødselen hadde jeg behov for å kompensere litt for hvordan jeg følte meg rent fysisk Poenget mitt er: Skjem deg selv litt bort, du har virkelig fortjent det!! Når det gjelder mobiltelefon er dette nå tillatt på de fleste sykehus, de har nemlig (endelig) funnet ut at mobilstråling ikke påvirker medisinsk utstyr. Så ta med mobilen!
Gjest Zalomine Skrevet 9. januar 2003 #10 Skrevet 9. januar 2003 Vil nå heller si, "undersøk hva som gjelder for ditt sykehus" jeg da, i dette tilfellet. Mange sykehus tillater ikke bruk av mobiltelefon, da er et telefonkort greit å ha, er det ikke? Og om mobil tillates, og tas med, slå den av under fødselen. for akkurat da er du interessert i deg, babyen og barnets far, ikke noen andre. Og du vil vel kanskje ikke at han skal snakke med andre mens han står der og holder deg i hånden mens du føder (joda, gå på gangen og ring besteforeldre om det er ønskelig, men at han da ringer dem, ikke at "intetanende" ringer dere, skjønner? ellers slutter jeg meg til de andre i rådene her (har ikke noe å birda med, jeg har aldri født)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå