Ana Skrevet 8. januar 2003 #1 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg hater jobben min! :x Jeg er student og for ca 2 år siden fikk jeg meg en sommerjobb, jeg trengte desperat penger og det var min første ordentlige jobb. Etter sommeren gikk jeg over til å bli ekstrahjelp/ringehjelp, hvilket vil si at jeg har hatt ca 2 faste vakter i måneden, pluss at de ringer når de trenger meg (som er relativt ofte). Problemet er at jeg overhodet ikke trives, hverken med jobben eller miljøet. Jobben involverer matlaging og vasking, noe av det jeg misliker mest i verden :oops: (jeg står i oppvask, lager, mat, serverer, vasker bord, etc.) Vi har utrolig mange ansatte, for det meste studenter, som blir ofte byttet ut, slik at en aldri får anledning til å bli ordentlig kjent med noen, jeg jobber alltid med noen nye. Jeg gruer meg til hver gang jeg skal på jobb. Jeg vet at jeg burde være lykkelig over at jeg i det hele tatt har en jobb, men... :oops: Så nå ønsker jeg å si opp (håper jo på å få meg en ny deltidsjobb) før sommeren kommer, og jeg må jobbe 100%. Men hvordan gjør jeg det?? (som sagt, dette er min første ordentlige jobb) Bør jeg bare gå å snakke meg sjefen, eller hva??? Og i så fall, er jeg nødt til å si hvorfor jeg slutter, og hva skal jeg si da?? Og hvis jeg søker på nye jobber, og de spør hvorfor jeg sluttet i min forrige jobb, hva sier jeg da??? Kanskje teite spørsmål, men jeg har aldri gjort dette før... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #2 Del Skrevet 8. januar 2003 Du skriver et oppsigelsesbrev til sjefen. Sannsynligvis har du en måneds oppsigelse og det vil si at du må jobbe ut neste hele måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #3 Del Skrevet 8. januar 2003 Du må ikke si til arbeidsgiver hvorfor du ønsker å slutte, men du kan jo si at du ønsker å prioritere skolen mer. Dersom du på et jobbintervju får spørsmål om hvorfor du sluttet i den andre jobben, kan du rett og slett være ærlig å si at den type jobb ikke var noe for deg eller at du var lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #4 Del Skrevet 8. januar 2003 Du trenger ikke å oppgi noen grunn. Det holder med: Jeg sier herved opp min stilling i/hos xxxxxxxxx. Hvis du er usikker på oppsigelsestiden, så spør sjefen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. januar 2003 #5 Del Skrevet 8. januar 2003 Når du søker neste jobb sier du som sant er at du ikke trivdes med miljøet på den gamle arbeidsplassen, fordi det var for mye utskiftninger. I samme slengen kan det være lurt å si noe positivt om arbeidsmiljøet på den nye arbeidsplassen, for eksempel at du søker fordi du har hørt at det er veldig godt arbeidsmiljø der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå