Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Har noen erfaring med hvor lang tid det tar fra man begynner å bruke bittskinne, til symptomene fra tanngnissing og pressing forsvinner? Noen som eventuelt har erfraing med annen behandling?
Titti72 Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Det tar noen dager å venne seg til skinnen men så lenge du sover med den på klarer du ikke å gnisse.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Jeg har brukt bittskinne kontinuerlig siden oktober 2004. Tannlegen sa at musklene i tinningen etterhvert ville lære seg å slappe av mens jeg sover... men fortsatt (etter snart to år ) gnisser jeg tenner dersom skinna ikke er på en natt! Trøsten får være at jeg ikke merker at jeg har skinna på lenger!!! Dette er sikkert individuelt fra menneske til menneske... jeg har nok gnisset tenner noen år før jeg anskaffet skinne. Lykke til!
Gjest Fruktfat Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 min erfaring er at det ikke forsvinner samboeren har hatt skinne i ca tre-fire år, og glemmer han den på natta skjærer han tenner så jævlig at jeg våkner av det... han har slitt ut en liten bitedings, og har nå skinne til hele overkjeven, den er to år gammel og snart utslitt... tviler sterkt på at han kommer til å slutte.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Jeg mente ikke at den skulle forsvinne uten skinne, men mens man bruker den. Det er visst faktisk mulig å gnisse selv om man har skinne...
Gjest Fruktfat Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Det er visst faktisk mulig å gnisse selv om man har skinne... ← ja, det er det tullingen jeg bor sammen med gjør... han har "gnagd" hakk i skinna allerede.
surgodis Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Har gnagd meg gjennom to biteskinner på rimelig kort tid... Har vært uten skinne endel år nå og det merkes veldig godt på tennen mine...De er veldig nedslitte. Skal få ny skinne etterhvert å da var det snakk om å lage en kun til fortennene....Skulle vist gjøre slik at de andre tennene ikke kom i kontakt med hverandre.Tror jeg..Husker ikke helt hva tannlegen sa. Første bite skinna jeg hadde var i underkjeven.Tok bare noen uker så var det hull i den. Den andre skinna var til overkjeven å varte en stund lengre....
Titti72 Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Min NITskinne dekker kun de to fortennene oppe og nede. Jeg har ikke kontakt med jekslene. Kanskje det er derfor jeg ikke har gnagd den i stykker?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 Jeg har bittskinne. Men når jeg sover på "bølge" puta mi så trenger jeg ikke bittskinna. Tror det må være noe med rygg-nakke-hodestillingen min som gjør at jeg gnager tenner. Når jeg bruker skinna så må jeg dandere puta (vanlig pute) slik at jeg ligger "riktig" med rygg-nakke-hode.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #10 Skrevet 21. august 2006 Min NITskinne dekker kun de to fortennene oppe og nede. Jeg har ikke kontakt med jekslene. Kanskje det er derfor jeg ikke har gnagd den i stykker? ← det er den sambo hadde først, den knakk i to... (det er framtenna han skjærer/gnisser, har hakk bak tennene. den skinna han har nå er "nedslipt" foran) fruktfat i.i
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #11 Skrevet 22. august 2006 Hmm... Jeg har nettopp fått min skinne, og den har allerede kraftige skraper....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå