Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Saken er den at jeg er arbeidsledig og har mottatt arbeidsledighetstrygd fram til uke 25. Da fikk jeg meg sommerjobb Etter 5 uker i denne jobben ble jeg sykemeldt, og er det enda og regner med jeg vil være sykemeldt ennå noen uker til. Sommerjobbvikariatet gikk ut på fredag som var. Hvordan gjør jeg det med meldekort når jeg er sykemeldt? (Har sendt meldekort i hele sommer så jeg står fortsatt registert hos dem. I sommer krysset jeg av for at jeg har jobbet så og så mange timer på meldekortet.) Og hvem sender jeg sykemeldingene til? Kan jo ikke sende de til sommerjobben siden jeg er sluttet? Men skal jeg da sende disse til A-etat? Eller trygdekontoret? Og hvor mye har jeg krav på? Samme som arbeidsledighetstrygden eller det samme som lønna var i sommerjobben? Håper noen kan noe om dette, og gidder å svare meg. Skal til A-etat i morgen å prate med dem, men syns det er greit å vite litt før jeg drar dit. Syns de sier så mye forskjellig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Det er best du kontakter aetat som nå er blitt NAV. Før var det slik at; A) Trygdekontoret skal ha sykemeldinger fra arbeidsledige. Du kan ikke levere til aetat, men må levere direkte til trygdekontoret. (Arbeidsgiver har jo ikke noe ansvar nå lenger når du har sluttet). B) Du sender meldekort med krysser av at du har vært syk. Som sagt, det kan være endringer etter 1. juli når det nye systemet trådte i kraft, så det er best å dobbeltsjekke. P.S. Dersom du ble sykemeldt når du gikk i jobb, blir sykepengeperioden regnet som en sammenhengende periode. D.v.s at du får det samme som du hadde i lønn selv om du nå har sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #3 Del Skrevet 21. august 2006 Tusen takk for raskt svar, gjest. Da var det sånn som jeg trodde. Skal ta kontakt med A-etat/ NAV ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 21. august 2006 #4 Del Skrevet 21. august 2006 Mannen måtte levere sykemelding til aetat, men det var før de ble NAV så nå aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå