Gå til innhold

God mat når man er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt forkjøla, huet er helt tett og dunker som besatt, mens halsen er sår som bare fy!! :sur:

Noen forslag til hva slags mat som kan være god for meg?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varm suppe? Kjapt å lage og virker lindrende. Brød med smør og iskaldt vann ved siden av

Skrevet
Varm suppe? Kjapt å lage og virker lindrende. Brød med smør og iskaldt vann ved siden av

I utgangspunktet er jeg ikke no suppemenneske, så har du noen forslag til en god suppe?? :)

Skrevet
I utgangspunktet er jeg ikke no suppemenneske, så har du noen forslag til en god suppe?? :)

Nå er jeg veggis da, så jeg spiser kun kjøttfrie, men grønnsakssuppe, blomkål og brokkolisuppe (fås som to i en og ihvertfall blomkål alene), tomatsuppe (kjøpe uten makaroni, og koke opp makaroni ved siden av istedet, mye bedre og langt mer mettende). Minestronesuppe er også kjempegodt

Skrevet
Nå er jeg veggis da, så jeg spiser kun kjøttfrie, men grønnsakssuppe, blomkål og brokkolisuppe (fås som to i en og ihvertfall blomkål alene), tomatsuppe (kjøpe uten makaroni, og koke opp makaroni ved siden av istedet, mye bedre og langt mer mettende). Minestronesuppe er også kjempegodt

Der sa du noe, blomkålsuppe er kjempegodt!!!! :hoppe:

Gjest beekeeper
Skrevet

Kokt makaroni med ost er også godt! ganske "mykt" å spise om du har vondt i halsen også.

Skrevet

Hjemmelaga potetstappe synes i alle fall jeg er veldig godt som "trøstemat". Selv liker jeg den ganske grov, men det er jo bare å mose den til den er glatt nok til at det ikke gjør vondt å spise den. :) Jeg har i masse fersk basilikum og hvitløk samt litt smør og melk til den får passe konsistens.

Det er mulig jeg er rar, men jeg kan godt spise bare potetstappe til middag. Har funnet ut at det også er godt med noen skiver røykelaks til. Veldig lettspist!

God bedring!

Skrevet

Hvis du er tett og forkjølet så kan jo en ganske sterk suppe gjøre susen. For min del syns jeg det da er godt å bestille pekingsuppe fra kinarestaurant som er hot. Det løsner opp og gjør godt!

Skrevet

Jeg pleier å lage en sterk suppe når jeg er forkjølet og tett. Ta en pakke nudlesuppe og hakk masse hvitløk, chili og ingefær og ha i suppen.

Denne gjør deg ikke frisk, men den løser opp slim i brystet og åpner nesen.

Anbefales :) God bedring.

Skrevet

Jeg er også blitt forkjøla, så hos meg ble det havresuppe i dag. Akkurat nå drikker jeg kakao, men jeg kunne like gjerne hatt bare varmt vann i koppen, for smak- og luktesansen er sporløst forsvunnet :forvirret:

Skrevet

Hjemmelaget kyllingsuppe, dvs kokt på hjemmelaget kyllingkraft, virker slimløsende (pga molekylstrukturen i kyllingkraften).

En god dose hvitløk i suppen styrker i tillegg immunforsvaret - så da må det bli bra. :)

Fennikelte er forresten også slimløsende - fåes på helsekost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...