Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Jeg har blitt forkjøla, huet er helt tett og dunker som besatt, mens halsen er sår som bare fy!! Noen forslag til hva slags mat som kan være god for meg??
Gjest 235 Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Varm suppe? Kjapt å lage og virker lindrende. Brød med smør og iskaldt vann ved siden av
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Varm suppe? Kjapt å lage og virker lindrende. Brød med smør og iskaldt vann ved siden av ← I utgangspunktet er jeg ikke no suppemenneske, så har du noen forslag til en god suppe??
Gjest 235 Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 I utgangspunktet er jeg ikke no suppemenneske, så har du noen forslag til en god suppe?? ← Nå er jeg veggis da, så jeg spiser kun kjøttfrie, men grønnsakssuppe, blomkål og brokkolisuppe (fås som to i en og ihvertfall blomkål alene), tomatsuppe (kjøpe uten makaroni, og koke opp makaroni ved siden av istedet, mye bedre og langt mer mettende). Minestronesuppe er også kjempegodt
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Nå er jeg veggis da, så jeg spiser kun kjøttfrie, men grønnsakssuppe, blomkål og brokkolisuppe (fås som to i en og ihvertfall blomkål alene), tomatsuppe (kjøpe uten makaroni, og koke opp makaroni ved siden av istedet, mye bedre og langt mer mettende). Minestronesuppe er også kjempegodt ← Der sa du noe, blomkålsuppe er kjempegodt!!!!
Gjest beekeeper Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Kokt makaroni med ost er også godt! ganske "mykt" å spise om du har vondt i halsen også.
Mandel Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Hjemmelaga potetstappe synes i alle fall jeg er veldig godt som "trøstemat". Selv liker jeg den ganske grov, men det er jo bare å mose den til den er glatt nok til at det ikke gjør vondt å spise den. Jeg har i masse fersk basilikum og hvitløk samt litt smør og melk til den får passe konsistens. Det er mulig jeg er rar, men jeg kan godt spise bare potetstappe til middag. Har funnet ut at det også er godt med noen skiver røykelaks til. Veldig lettspist! God bedring!
Nanella Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 Hvis du er tett og forkjølet så kan jo en ganske sterk suppe gjøre susen. For min del syns jeg det da er godt å bestille pekingsuppe fra kinarestaurant som er hot. Det løsner opp og gjør godt!
Gjest Blanca Skrevet 21. august 2006 #10 Skrevet 21. august 2006 Jeg pleier å lage en sterk suppe når jeg er forkjølet og tett. Ta en pakke nudlesuppe og hakk masse hvitløk, chili og ingefær og ha i suppen. Denne gjør deg ikke frisk, men den løser opp slim i brystet og åpner nesen. Anbefales God bedring.
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2006 #11 Skrevet 21. august 2006 Jeg er også blitt forkjøla, så hos meg ble det havresuppe i dag. Akkurat nå drikker jeg kakao, men jeg kunne like gjerne hatt bare varmt vann i koppen, for smak- og luktesansen er sporløst forsvunnet
Gjest piaf Skrevet 21. august 2006 #12 Skrevet 21. august 2006 Hjemmelaget kyllingsuppe, dvs kokt på hjemmelaget kyllingkraft, virker slimløsende (pga molekylstrukturen i kyllingkraften). En god dose hvitløk i suppen styrker i tillegg immunforsvaret - så da må det bli bra. Fennikelte er forresten også slimløsende - fåes på helsekost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå