Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Litt vanskelig å forklare, men på bygdefester jeg var på i min ungdom pleide det alltid å være en type dans hvor jentene gikk i ring ytterst og gutta innerst eller motsatt og så når musikken stoppet skulle man danse med den som stod overfor seg. Så danset man en stund til samme musikken kom på igjen og da var det på'n igjen. Noen som har vært borti det samme og vet hva slags musikk man bruker? En slags marsj kanskje?
Dona Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Eg var nett i bryllup der dei hadde slik dans, veldig kjekt Me har tenkt å ha det sjølv og i bryllupet vårt, så eg lurer egentlig på det samme. Eg tenkte egentlig at ein hadde berre vanlig musikk eg, men det er kanskje ein type marsj som du seier... Eg hugsar heller ikkje kva som vart brukt i bryllupet eg nett var i Kan prøve å finne det ut og gje ein tilbakemeldig!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Å, takk, Dona. Hadde vært supert. Bryllupet er lørdag f.k. så jeg må snart finne på noe. Hørte noen si at det kanskje var instrumentalversjon av "Napoleon med sin hær", men husker ikke selv. Det er så lenge siden jeg var et sted som de hadde sånn "ringdans".
Gjest Gjest_Dona_* Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Å, takk, Dona. Hadde vært supert. Bryllupet er lørdag f.k. så jeg må snart finne på noe. Hørte noen si at det kanskje var instrumentalversjon av "Napoleon med sin hær", men husker ikke selv. Det er så lenge siden jeg var et sted som de hadde sånn "ringdans". ← No har eg spurd ein del av gjestene som var der, alle er enig om at det var ein marsj, nokon trudde det kunne vera napoleon med sin hær, ingen var heilt sikre! Funne ut kva du skal bruke?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Nei, har ikke funnet det enda. Får vel kanskje bare finne en marsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå