Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har regelmessig farget håret mitt i ca åtte år nå. Naturlig har jeg vel ca askeblondt (=kjedelig) hår. Jeg vil heller ha sjokoladebrunt hår. Dette oppnår jeg når jeg farger det. Problemet er bare det at allerede etter ca to uker, har håret fått en rødlig tone som bare forsterkes inntil jeg farger det på nytt. Jeg kan jo ikke farge håret mitt annenhver uke heller, så jeg føler at jeg går konstant med rødt hår (noe jeg misliker sterkt).

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal bli kvitt dette problemet?

Jeg har forresten merket at Wella sine farger er helt klart verst, så det blir ingen fler Nikita besøk på meg.

Jeg pleier å be om naturfarger med bare bitte-litt av den andre typen for å få en fin glans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det hos meg også, grunnen er fordi røde pigmenter sitter mye bedre i håret, og de er vanskelig å få vekk! Bruker du permanent eller toner? Jeg tror det eneste du kan gjøre er å bytte merke, for det skal ikke være sånn etter 2 uker!?, ellers det du kan gjøre er å velge bort varme farger (rødlige farger).

Skrevet

Høres ut som du bruker toner, hvis du skifter til permanent farge vil du unngå problemet. Men da dukker det opp et par andre som f.eks. ettervekst osv.

Skrevet

Jeg bruker kun permanent farge. Har kun prøvd toner en gang for mange år siden. Synes fargen ble blass og dårlig, så jeg har ikke prøvd det igjen.

Vet at de med blondt hår kan bruke "blå-shampo" mot gultoner i håret. Finnes det ikke noe lignende mot rødtoner i brunt hår?

Skrevet

Jeg farger håret brunt med permanent farge og er kjempefornøyd!! :) Men det er som sagt den hersens etterveksten da :sur:

Skrevet
Jeg farger håret brunt med permanent farge og er kjempefornøyd!!  :)  Men det er som sagt den hersens etterveksten da  :sur:

Ja det er jo mange dette fungerer fint for. Hvorfor ender da jeg opp med rødt hår??? Det er så stygt. :grine:

Skrevet
Ja det er jo mange dette fungerer fint for. Hvorfor ender da jeg opp med rødt hår??? Det er så stygt.  :grine:

Bruker du permanent??

Var sikker på ayt du brukte toner jeg!! Jeg får litt rødskjær, men det er bare med på å lage liv i håret. :)

Skrevet

Muligens er det naturfargene som har skylden. I hvertfall var det slik da håret mitt ble farget med naturfarger; fint i begynnelsen, men etterhvert kom en ukledelig, varm rødtone. Løsningen ble å gå over til rene kjemiske farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...