Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen vår er på tide å få byttet ut. Vi tenkte på en stasjonsvogn i ca 100 000 kroners klassen.

Noen tips til hva en bør kjøpe og hvor en bør kikke? Vi bor på østlandet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

på www.autodb.no finner du massevis av annonser, og du kan søke på type bil (stasjonsvogn) og max-pris. Da ser du hva du har å velge i.

I tillegg har du jo www.finn.no

Endret av ost
Skrevet (endret)

.

Endret av TheHairyToothfairy
Borte!
Skrevet

Citroën gir mye bil for pengene. Du kan fint få en stasjonsvogn fra 2000-2001 som ikke har gått altfor langt for under 100 000 kr.

Skrevet (endret)

.

Borte!
Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

Min lille konebil, WW Touareg, er å anbefale ;)

Skrevet

Ja hvilken bil skal du velge, det er ikke lett i dette prissjiktet da det finnes utrolig mye å velge mellom. Jeg hadde sett i retningen av en Subaro om jeg hadde vært i samme situasjon og skulle kjøpt bil til 100K. De er veldig driftsikker, konstant firehjulstrekk, og man kan faktisk få veldig mye/ny bil for pengene.

Lykke til

Skrevet (endret)

.

Borte!
Skrevet
Franskmenn lager ikke bil :P Franskmenn og italienere er de eneste jeg vet om som sender metall inn i kaross-pressene MED rust.

Om ønskelig så kan jeg glatt videreformidle interessant lesning og bilder om hvorfor nettopp merker som Fiat, Renault, Citröen og Peugeot ikke er noe man bruker penger på.

Pisspreik :frustrert: Har Citröen og den er bare helt knall. Flere i familien har Peugeot stasjonsvogn og det funker som bare det (sviger far hadde sin i 15 år..) Franske biler er kjennt for kjørekomfort... Desutten er nyere biler blitt ganske like, så de store skillene er mere utvisket enn de var for feks 10 år. SÅ DET SÅ!

Skrevet

...og vi har nettopp solgt vår 96 Volvo 850 fordi den begynte å bli SINNSYKT dyr å vedlikeholde! Men den lå i prisklassen 100 000 ja - til tross for at den hadde gått laaaangt. Vi har en kjenning som reparerer billig for oss, men det ble allikevel dyrt.

Solgte min Ford Focus STV 1999 for 100 000 også, og er ikke i tvil. Skulle vi beholdt en av bilene skulle det vært Forden. Den er mindre, har mindre motor, men er mer stabil og hadde langt lavere vedlikeholdsutgifter, selv på merkeverksted, enn Volvoen hadde. Ikke så morsom å kjøre, men driftsmessig rimeligere.

Skrevet

Takk for alle tips. Greit med noen synspunkter, er veldig mye å velge i mellom. Men vi har lyst på en litt nyere og sikrere bil enn vi har hatt. Helst uten altfor mye problemer da ingen av oss er mekanikere...

Min kjære snakket litt om Skoda Octavia. Har hørt at den gir mye bil for pengene... Noen med erfaring med den?

Skrevet
Pisspreik  :frustrert:  Har Citröen og den er bare helt knall. Flere i familien har Peugeot stasjonsvogn og det funker som bare det (sviger far hadde sin i 15 år..) Franske biler er kjennt for kjørekomfort... Desutten er nyere biler blitt ganske like, så de store skillene er mere utvisket enn de var for feks 10 år. SÅ DET SÅ!

Det er nok ikke pisspreik nei ;)

Kjør japse sier nå jeg!

Min har nå rullet 700.000 km uten problemer!

Slå den du!

PS Du skriver at din svigerfar har hatt sin Citröen i 15 år.. kan jeg spørre hvor langt den har gått?

Skrevet
Pisspreik  :frustrert:  Har Citröen og den er bare helt knall. Flere i familien har Peugeot stasjonsvogn og det funker som bare det (sviger far hadde sin i 15 år..) Franske biler er kjennt for kjørekomfort... Desutten er nyere biler blitt ganske like, så de store skillene er mere utvisket enn de var for feks 10 år. SÅ DET SÅ!

Duh, jeg har skrudd møkka i ti år, det er null forskjell fra da til nå :P

Skrevet

Ble bil på oss i går. En Toyota Corolla fra 2000 som hadde gått under 60 000. Må innrømme at det er hverken den peneste eller sprekeste bilen jeg har sett. Men grei for vårt formål tror jeg ;)

Skrevet
Det er nok ikke pisspreik nei  ;)

Kjør japse sier nå jeg!

Min har nå rullet 700.000 km uten problemer!

Slå den du!

PS Du skriver at din svigerfar har hatt sin Citröen i 15 år.. kan jeg spørre hvor langt den har gått?

Ikke citroem men peugot og den var gått over 300 000 :) franskmennen er jo kjennt for kvalitet. og ikke minst komfort.

Rart at none hevder at det er samme shiten å skru fransk bil nå som for 10 år siden.. Mener, siden andre merker har utviklet seg så må dem virklig ha vært forrut for sin tid :sjarmor:

Skrevet
Ble bil på oss i går. En Toyota Corolla fra 2000 som hadde gått under 60 000. Må innrømme at det er hverken den peneste eller sprekeste bilen jeg har sett. Men grei for vårt formål tror jeg  ;)

Gratulerer med bil! håper dere blir fornøyde!!

Skrevet
Ikke citroem men peugot og den var gått over 300 000  :)  franskmennen er jo kjennt for kvalitet. og ikke minst komfort.

Rart at none hevder at det er samme shiten å skru fransk bil nå som for 10 år siden.. Mener, siden andre merker har utviklet seg så må dem virklig ha vært forrut for sin tid  :sjarmor:

QUE? kvalitet??? :hoho:

Skrevet (endret)
Franskmenn lager ikke bil :P Franskmenn og italienere er de eneste jeg vet om som sender metall inn i kaross-pressene MED rust.

Om ønskelig så kan jeg glatt videreformidle interessant lesning og bilder om hvorfor nettopp merker som Fiat, Renault, Citröen og Peugeot ikke er noe man bruker penger på.

Dette kunne jeg vært interessert i vertfall. hvis du kan sende til xxxxxx?

Mailadresse slettet

Reglene

Arwen (mod)

Endret av Arwen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...