Gå til innhold

Er det vanskelig å legge takplater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt i gang med å pusse opp vindfanget vårt. Der er det gammelt papp/takpapir som er blitt veldig stygt, og jeg vil gjerne skifte det. Har noen her lagt takplater selv og kan si litt om prosessen? Kan jeg bare rive vekk den gamle pappen for å se hvordan det ser ut bak? Hvordan festes platene? Vi har plater andre steder i huset, og de ser ikke ut som de er festet med spiker eller skruer.

Takknemlig for litt assistanse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du med takplater mener Takess?!? Kan ikke så mye om dem, men de festes såvidt jeg vet med stifter/spiker inni not og fjør-systemet. Det er derfor det ikke blir synlig. Platene er jo 60 * 120 cm store, så du trenger et opplegg (bjelker) med 60-modul for å henge dem opp. Det finner du vel ikke ut før du river det gamle.

Hilsen Lille meg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Det finnes jo mange andre typer takplater og løsninger enn Takess. Takess er visst ikke så godt egnet i rom som kan være kalde og fuktige, og du snakket om vindfang? Kanskje du kan bruke vanlige panelbord? Det kan jo bli fint.

Kanskje noen andre her inne kan hjelpe deg litt mer, jeg vet ikke så veldig mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...