Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som driver med frivillighetsarbeid i røde kors? Hva gjør du i så fall? Jeg tenkte på kanskje leksehjelp, men er det noen som vet når det pleier å være? På dagtid/kveldstid/helga?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg har ikke vært det selv, men har veldig lyst! :)

Leksehjelpen deres pleier å være på ettermiddagen/kvelden.

Skrevet

Jeg har jobbet med barna på krisesenteret gjennom Røde Kors. Vi skulle ha minst to vakter i måneden, og vaktene var på tirsdager og torsdager fra 17-20. Da tok vi med oss barna på kino/museum/ekeberg/tøyenbadet/etc. Veldig hyggelig aktivitet! Leksehjelpen vet jeg dessverre ikke noe om, men sjekk http://www.redcross.no/Article.asp?Article...ter_norge&LeftM

Lykke til! :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Leksehjelpen tror jeg er om ettermiddagene.

Selv er jeg telefonvakt for Røde Kors-telefonen for barn og ungdom. Trives veldig godt med det. Veldig lærerikt, interessant og morsomt. Noen barn vil bare fortelle om katten sin, mens andre har svært alvorlige problemer. Ja, det er litt skummelt, men jeg tror dette tilbudet er viktig for en del barn, og man er dermed helt avhengige av frivillige. Man kan forøvrig også være nettvakt og svare på spørsmål over nett.

Jeg vet også at det fins noe som heter barnehjelpen i Røde Kors. De drar og besøker barn som er innlagt på sykehus. Leser for dem og leker med dem.

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Selv er jeg telefonvakt for Røde Kors-telefonen for barn og ungdom. Trives veldig godt med det. Veldig lærerikt, interessant og morsomt. Noen barn vil bare fortelle om katten sin, mens andre har svært alvorlige problemer. Ja, det er litt skummelt, men jeg tror dette tilbudet er viktig for en del barn, og man er dermed helt avhengige av frivillige. Man kan forøvrig også være nettvakt og svare på spørsmål over nett.

Det er jeg og! Og det er ett veldig flott tilbud, og givende for meg å være frivillig på.

Gjest Leksehjelper
Skrevet

Hei

Jeg er leksehjelper på mottak i Oslo (for barn). Det er på ettermiddagen 17-19 (hvilken dag det er på avhenger av hvilket mottak man er på).

Det er utrolig givende og spennende å være med på. Anbefales!!

Tror Røde Kors skal ha informasjonsmøte om frivilligarbeid i slutten av august (for de som bor i Oslo da...), det anbefales absolutt å ta seg en tur dit. Da får man et lite innblikk i de ulike aktivitene det går an å være frivillig på.

Skrevet

Jepp, og denne tråden fikk meg til å melde meg på som frivillig ;) Infomøte er 30 august. Tenkte å ta en tur å se om det er noe jeg kan bidra med der.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg har vært visitor i røde kors. Grei oppgave men du må tåle å høre en hel del ting som vi "vanlige" mennesker ikke helt er vant til.

Noe som jeg kan tipse om er å følge barn som skal besøke en av foreldrene som sitter i fengsel. Ofte er det slik at den andre foreldren ikke ønsker å ha kontakt eller orker å følge barnet sitt for besøk. Da hjelper røde kors å opprettholde kontakt mellom barnet og den voksne.

Gå inn på røde kors sine nettsider, der vil du komme i kontakt med folk som eventuellt kan sette deg i kontakt med riktige vedkommende uannsett hva du vil velge. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...