Gå til innhold

chinchilla

Gjest Gjest_liselotte_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_liselotte_*
Skrevet

hei

kjenner noen som har en chinchilla som skal sleges og selger med bur på 70gange 70

prisen de vil ta er 1000 kr.....

hva synest dere om den prisen?

er det dyrt eller billig........

har nemlig tenkt å kjøpe den ,men er usikker på prisen.......

noen som har chinchilla som kan fortelle hvorda de er å slikt.....

mvh liselottte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i dyrebutikk koster gjerne chinchilla 1000-1500 kr, tror jeg. Det er bedre å kjøpe hos oppdretter hvor du kan få stamtavle og vite litt om akkurat det dyret du kjøper, alder, helse o.l. Prisene kan variere avhengig av om dyret egner seg til avl og utstilling (se www.silverstreak.no).

Det er vanskelig å avgjøre om prisen er ok, det kommer f eks an på hvor gammelt dyret er. Chinchillaer kan bli gamle, men om dyret du kjøper er ti år vil jeg si det er for dyrt. Synes ikke buret høres spesielt stort ut heller, men hvis det er høyt går det sikkert bra. Har ikke hatt chinchilla selv.

Skrevet

... og en ting til, ikke la prisen avgjøre, dvs ikke kjøp et dyr fordi det er "billig". De fleste utgiftene man har med dyret kommer i etterkant i form av fôr, dyrlege, utstyr o.l, og det viktigste er at du kjøper et dyr du vil trives med, at det er håndtert og kjælent o.l. 1000 kr er en helt ok pris selv om noen som er mer desperate etter å bli kvitt kjæledyret sitt sikkert gir det bort. Da får du kanskje et dyr som har blitt neglisjert og ikke er tamt, selv om dette selvsagt vil variere.

Skrevet

Prisen for Chinchillaen er sikkert grei, men buret kan du bare kaste. 70x70 cm er jo ingen ting.

Skal du kjøpe dyret så anbefaler eg det å bygge et bur selv. Chinchillaen er ikke en hamster og den trenger mye plass.

Skrevet

Hvordan er egentlig en chinchilla som kjæledyr??

Er den kosete eller egenrådig, lett å temme osv...???

Skrevet

Der lurer jeg ògså på! Har vurdert å skaffe meg chinchilla i mangen år nå. Hvordan er chinchillaer?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...